کد خبر: ۱۳۵۵۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
رسانه‌های ژاپن امروز (چهارشنبه) اعلام کردند، پس از سفر غیرمنتظره یکی از مشاوران نخست‌وزیر این کشور به کره‌شمالی، توکیو بررسی از سرگیری مذاکرات میان دولتی با پیونگ‌یانگ را آغاز کرده است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، چنین مذاکراتی که در آنها در خصوص مساله آدم‌ربایی غیرنظامیان ژاپنی توسط کره‌شمالی و مسائل دیگر صحبت می‌شود، آخرین بار در نوامبر 2012 برگزار شد اما این مذاکرات به دلیل پرتاب موشکی کره‌شمالی در ماه دسامبر و آزمایش اتمی‌اش در ماه فوریه متوقف شدند.

روزنامه "آساهی شیمبون" بدون ذکر منابع نوشت: دولت شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در بیست و یکم مه کارهای مقدماتی برای از سرگیری مذاکرات میان دولتی با کره‌شمالی را آغاز کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت، ژاپن قصد دارد تا در این مذاکرات میان دولتی نه تنها به حل مساله آدم‌ربایی‌ها بلکه به حل مساله برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی نیز بپردازد.

سفر هفته گذشته "ایسائو ایجیما"، یکی از مشاوران شینزو آبه به پیونگ یانگ و مذاکراتش با مقام‌های ارشد این کشور موجب شد تا کره‌جنوبی خشمگین شده و "گلین دیویس"، نماینده آمریکا برای کره شمالی بر اهمیت همکاری نزدیک میان کشورها تاکید کند.

گلین دیویس اعلام کرد، جزئیات یا اطلاع بیشتری از سفر ایجیما دریافت نکرده است.

شینزو آبه در خصوص واکنش‌های منفی نسبت به سفر مشاورش به کره شمالی به پارلمان گفت، ژاپن باید زمام امور را در حل مساله آدم‌ربایی‌ها توسط کره‌شمالی به دست بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها