کد خبر: ۱۳۵۵۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۰۱ خرداد ۱۳۹۲
تشدید دوباره درگیری‌ها میان حامیان و مخالفان بشار اسد در طرابلس لبنان سه کشته و 35 زخمی برجا گذاشت.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، در پی استقرار نیروهای ارتش لبنان در مناطق درگیر در طرابلس و برقراری آرامش نسبی در این مناطق، روز سه‌شنبه بار دیگر درگیری‌ها در مناطق باب التبانة، جبل محسن و القبة در طرابلس شدت گرفت و سه کشته و 35 زخمی بر جای گذاشت.

در همین حال،‌ فایز نحصن، وزیر دفاع در دولت موقت لبنان روز سه‌شنبه با هشدار نسبت به «اوضاع خطرناک» در شمال کشور گفت: ناامنیتی‌ها می‌تواند سرنوشت تمام کشور را در بوته آزمایش قرار دهد.

وی به شدت حمله به نیروهای ارتش را که درصدد آرام کردن اوضاع و متفرق کردن درگیری‌ها بودند، محکوم کرد و گفت: کشته یا زخمی شدن نیروهای ارتش باعث نخواهد شد که نهاد نظامی به نقش ملی بزرگی که به آن واگذار شده است، عمل نکند.

تعداد قربانیان درگیری‌ها پی در پی در طرابلس از روز یکشنبه به هفت کشته و ده‌ها زخمی رسیده است که دو تن از کشته‌شدگان از نیروهای امنیتی لبنان بودند.

کمال ذبیان، تحلیلگر سیاسی در مصاحبه با شبکه روسیا الیوم عنوان داشت: بحران سوریه به لبنان و کشورهای همسایه نیز تاثیر می‌گذارد و این مساله‌ای است که بسیاری از کشورها و سازمان‌ ملل در گزارش‌هایشان نسبت به آن هشدار داده بودند.

منابع گزارش دادند که ده‌ها شهروند در اعتراض به درگیری‌های رخ داده و برای درخواست جهت پایان این درگیری‌ها در طرابلس تظاهرات کردند.

همزمان با برگزاری این تظاهرات حزب عربی دموکرات که حامی نظام سوریه بوده و گروه‌های صلح در لبنان اعلام کردند که به درگیری‌های خود پایان داده‌اند.

منابع خبری گزارش دادند که رضوان الاسمر، امام مسجد "الجهاد" در منطقه باب التبانة به دلیل شدت جراحت‌هایش جان باخت.

منابع همچنین اعلام کردند که طی درگیری‌ها میان دو منطقه جبل محسن و باب التبانة یک کودک بر اثر اصابت گلوله یک تک تیرانداز کشته شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها