کد خبر: ۱۳۵۱۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
با وجود اینکه خرید و فروش مشروبات الکلی در مصر هنوز قانونی است اما فشارهای عمومی برای ممنوعیت خرید و فروش آنها این اواخر رو به افزایش گذاشته است.
به گزارش 598 به نقل از تسنیم، شبکه العربیه در گزارشی به افزایش فشارهای عمومی برای ممنوعیت خرید وفروش مشروبات الکلی پرداخته است.

نکته جالب توجه در این گزارش این است که این فشارها نه الزاما از سوی گروه های دینی بلکه از سوی مردم عادی  است که بعضا هیچ تعلق دینی نیز ندارند.

این گزارش می افزاید، به نظر می رسد بعد از انقلاب مصر که منجر به برکناری حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین این کشور شد، موضع جامعه مصری نسبت به مشروبات الکی دچار تغییر شده است.
صاحبان بارها می گویند، گرچه محدودیتی از سوی دولت بر فروش الکل در مصر وجود ندارد اما مردم عادی بعضا کسب و کار آنها را دچار مشکل می کنند، از این بابت که با فروش مشروبات الکلی مخالفت می کنند.

العربیه در گزارش خود نوشت، در مصاحبه با برخی از این صاحبان آنها اعلام کردند که هیچ مشکلی با دولت ندارند اما به نظر می رسد مردم عادی دیگر چندان از خرید و فروش مشروبات الکلی در مراکز عمومی راضی نیستند.
اوایل ماه ماه، افراد ناشناس به یک کافه در شهرک العریش که اقدام به فروش مشروبات الکلی می کرد حمله کردند و یک خدمتکار را نیز کشتند.

بر اساس برنامه بودجه دولت مصر برای سال 2013 و 2014 ، دولت برآورد کرده است که حدود 220 میلیون دلار از مصرف مشروب درآمد کسب کند یعنی شش برابر میزانی که در بودجه قبلی لحاظ شده بود.
کارشناسان معتقدند افزایش مالیات بر خرید و فروش مشروبات الکلی هرچند در نوع خود یک محدودیت محسوب می شود اما در عین حال درآمد دولت را نیز افزایش می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
حکومت اسلامی از نوع اخوان المسلمینی!!!
یه خورده از حکومت نوری المالکی یاد بگیرند که به سرعت بساط مشروب فروشی را در عراق جمع کرد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها