کد خبر: ۱۳۴۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۱۰ خرداد ۱۳۹۰
استاد حوزه علميه قم گفت: حكام كشور بحرين بويي از انسانيت نبرده‌اند و جنايات فجيعي نسبت به مردم اين كشور روا مي‌دارند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله سيدمحمد علوي‌گرگاني پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از كاركنان نيروي هوايي سپاه در سخناني به تفسير آيه‌اي از سوره نحل پرداخت و اظهار داشت: خداوند در قرآن كريم به هر آنچه كه وعده داده، عمل كرده است.
وي ادامه داد: انسان‌هايي كه مورد ظلم و ستم قرار مي‌گيرند و از روي ستم هجرت مي‌كنند در اين آيه مورد توجه قرار گرفته و عنوان شده است كه خداوند به چنين افرادي پاداش خوبي مي‌دهد.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه نام بزرگان و كساني كه در برابر ظلم و ستم ايستادگي كرده‌اند همواره در تاريخ جاودان مي‌ماند، افزود: امروز شاهد هستيم كه نام امام خميني(ره) و شهدا بعد از گذشت سال‌هاي طولاني همچنان بر سر زبان‌ها است و جاودانه شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت كشور بحرين و مردم ستم‌ديده و ظلم كشيده اين كشور اشاره كرد و بيان داشت: در حال حاضر بيش از 100 روز از انقلاب مردم كشور بحرين مي‌گذرد و مردم اين كشور انواع و اقسام ظلم‌ها و سختي‌ها را تحمل كرده‌اند.
‌علوي‌گرگاني تصريح كرد: مردم كشور بحرين در برابر ظلم و ستم نظام حاكم با دست خالي ايستادگي مي‌كنند.
وي ادامه داد: كساني كه در كشور بحرين اين همه ظلم و ستم را روا داشته و فجايع بسياري را رقم مي‌زنند، بويي از انسانيت نبرده‌اند.
استاد حوزه علميه قم گفت: در تاريخ هم ما شاهد هستيم كه كوفيان در ماجراي كربلا چه جناياتي را نسبت به فرزندان پيامبر روا داشتند و ننگ بزرگي را به ثبت رسانده و مسلمانان را در برابر اديان ديگر شرمنده كردند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: خداوند را شاكر هستيم كه در شرايط كنوني زيرپرچم جمهوري اسلامي از دين و انقلاب خود محافظت مي‌كنيم.
‌علوي‌گرگاني با اشاره به اينكه ستمكاران در طول تاريخ همواره مايه عبرت بشريت بوده‌اند، عنوان داشت: بايد از رژيم‌ها درس عبرت بگيريم و نسبت به شرايط زمان آگاهي لازم را كسب كنيم.
وي بيان داشت: هر كس در هر پست و مقامي كه قرار دارد بايد به وظيفه خود در راستاي حفظ نظام اسلامي جامه عمل بپوشاند.
استاد حوزه علميه قم عنوان داشت: بايد مراقبت بود كه روح ايمان و دين در جامعه اسلامي كم‌رنگ نشود و همگان بايد در نظام اسلامي از ولايت پيروي كنيم و حافظ آن باشيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها