کد خبر: ۱۳۴۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۶     ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

بولتن نيوز: ماجرايي كه در پس پرده‌ي بازداشت ديپلمات ايراني در مصر و هم چنين لغو سفر هيأت 50 نفره‌ي مصري به ايران به وجود آمد خبر از طراحي يك سناريوي پيچيده به محوريت صهيونيسم بين الملل و كمك وهابيون سعودي دارد.

به گزارش بولتن، شبکه العربیة وابسته به وهابيون آل سعود كه همواره نسبت به جمهوري اسلامي كينه به دل دارد هم زمان با اعلام خبر بازگشایی مرز رفح با فلسطین که شکست بزرگی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید از قول يك منبع امنیتی مصر (!) اعلام کرد که یک دیپلمات ایرانی که در کادر دیپلماتیک رسمی این کشور فعالیت می‌کرده، در قاهره بازداشت شده است.

شبکه العربیه که گویا از طریق ارتباطاتی که با رژیم صهیونیستی دارد پیشاپیش از بازداشت این دیپلمات ایرانی اطلاع داشته و نخستین منبع انتشار این خبر نیز بوده، اسم فرد بازداشت شده را "قاسم حسینی" ذکر کرده و مدعی شده که وی به اتهام انتقال اطلاعات بازداشت شده است. حسینی كسي است كه پیش از این و در دوره حاکمیت رژیم مخلوع حسنی مبارک، کاردار دفتر حافظ منافع ایران در قاهره بوده است.

البته این شبکه، جزئیات دیگری در این زمینه منتشر نکرده و تنها به این نکته بسنده كرد که وی هفته گذشته بازداشت شده است.

بلافاصله بعد از انتشار اين خبر توسط العربيه، خبرگزاری انگلیسی رویترز که کمتر خبری را تا پیش از تأیید رسمی از سوی مقامات مسؤول منتشر می کند اين خبر را اعلام كرده و اين باعث مي‌شود كه يك حركت رسانه‌اي جديد عليه ايران شكل بگيرد.

در اين بين تعدادی از رسانه‌های بین‌المللی و داخلی مصر که با سیاست‌های غرب در این کشور همخوانی دارند و مخالف نزديكي مصر به ايران هستند از اين موضوع خوراک تبلیغاتی خوبی برای خود ساختند.

در حالی که مقامات مسؤول در مصر اعلام کردند که به اشتباه این کاردار ایران را بازداشت کرده و بعد از دو ساعت وی را آزاد کرده‌اند و به علت این اقدام از ایران عذرخواهی نموده‌اند، باز هم برخی رسانه‌های نشان‌دار، نظیر روزنامه "الیوم السابع" مصر به نقل از منابعی که هرگز نام آنها را فاش نکرد مدعی شد که این جاسوس! ایرانی، پس از 14 ساعت بازجویی آزاد شده است.

این روزنامه به نقل از منابع موهوم خود مدعی شد که آزادی این فرد، به علت دیپلمات بودن اوست و البته وی به علت اینکه عنصری نامطلوب در مصر شناخته شده است، از مصر اخراج شده و باید از این کشور خارج شود.

آنها سعی کردند تا "قاسم حسینی" کارمند دفتر حافظ منافع ایران در قاهره را به جاسوسی برای ایران علیه مصر و تعداد دیگری از کشورهای منطقه متهم کنند و در این راستا مدعی شده‌اند که وی امنیت ملی مصر و کشورهای عربی را تهدید کرده است.

اين در حالي بود كه حجت الاسلام و المسلمین مصلحی، وزیر اطلاعات اعلام کرد: مقامات مصری به خاطر بازداشت دیپلمات ایرانی از جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کردند.

وي پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: آنها اعلام کردند به دنبال یکی از نیروهای خود بودند که به اشتباه یکی از دیپلماتهای ایرانی را دستگیر و پس از دو ساعت رها کردند.

در اين بين قرار بود كه هيأتي 50 نفره از مصر به ايران سفر كرده و با مقامات بلند پايه‌ي نظام ملاقات كنند. اما ناگهان اعلام شد كه سفر اين هيأت به ايران لغو شده است! رژيم صهيونيستي و طرفداران آن در رژيم گذشته‌ي مصر بيشترين تلاش را كردند تا اين سفر را بر هم بزنند. بهانه‌اي كه اين افراد آوردند به قدري مصحكانه بود كه هر كسي پي به اهداف شوم در پس پرده‌ي آن مي‌برد.  

به گزارش عصر ایران، منابع آگاه مصری به سایت خبری الیوم السابع مصر گفته اند که شورای نظامی مصر که قدرت را در این کشور در دست دارد به دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره اطلاع داده است که مانعی در برابر سفر هیأتی از شخصیت های مصری به تهران وجود ندارد اما هواپیمای ویژه و چارتری که قرار است این هیأت را از قاهره به تهران اعزام کند ممنوعیت پروازی دارد، زیرا درباره خروج یا فرار مقامات سابق یا مسئولان حزب حاکم سابق نگرانی وجود دارد!

"ممدوح رمزی" وکیل دادگستری و یک مسیحی (قبطی) مصری و از اعضای هیئت 50 نفره شخصیت های مصر نیز گفت که رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران دیروز یکشنبه در تماس تلفنی گفته است که سفر این هیئت مصری به تهران به دلیل عدم موافقت مقامات مصری، به تاخیر افتاده است.

این مقام ایرانی همچنین پیش بینی کرده است که مقامات مصری بعد از ماجرای بازداشت دیپلمات ایرانی، با این سفر موافقت نکنند.

رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران اضافه کرده است مقامات مصری با دعوت از شخصیت های این کشور برای سفر به تهران با هدف بهبود روابط میان دو کشور موافقت کرده بودند ولی هم اکنون بدون موافقت مقامات مصری نمی توان دست به هیچ اقدامی زد.

اما در حالي كه دستگاه‌هاي ديپلماتيك و رسانه‌اي غرب و وهابيت با محوريت اسرائيل و آمريكا تلاش كردند تا از انجام اين سفر جلوگيري كنند صبح امروز خبري بر روي خروجي خبرگزاري‌ها قرار گرفت كه تمامي سناريوهاي طراحي شده‌ي دشمنان جمهوري اسلامي را نقش بر آب كرد. آن خبر اين بود: «هیأتی 45 نفره از شخصیت‌های اجتماعی، فرهنگی و دینی مصری وارد کشورمان شدند.»

در این هیأت كه برای دیداری پنج روزه وارد تهران شد جمعی از روحانیون دانشگاه الازهر و برخی جوانان فعال انقلاب مصر که به سرنگونی حسنی مبارک انجامید حضور دارند .

رئیس دفتر حفاظت از منافع ایران در قاهره اعلام کرد: هیأت 50 نفره در تهران با مقامات ارشد ایرانی از جمله محمود احمدی نژاد رئیس جمهور و دیگر مقامات ارشد ایرانی دیدار می کنند تا زمینه ای برای گسترش روابط تهران - قاهره فراهم شود.

این سفر در پاسخ به تبلیغات مخالفان از سرگیری روابط ایران و مصر صورت می گیرد که به طرق مختلف به شورای نظامی (که خود با از سرگیری روابط دو کشور موافق است) فشار می آورند تا آن را از پیگیری این موضوع منصرف کنند. سفر این هیأت به تهران می تواند این فرصت را برای شورای نظامی فراهم کند که با اتکای به مطالبات مردم مصر ازسرگیری روابط ایران و مصر را پیگیری کند و به نوعی با فشارهای زیادی که از سوی غرب ، رژیم صهیونیستی و عربستان وارد می شود، مقابله کند.

به نظر مي رسد کشورهای غربی و بویژه رژیم صهیونیستی و هم چنين بقایای رژیم حسنی مبارک در مؤسسات دولتی این کشور كه به شدت از بهبود مناسبات ایران و مصر که در دوره جدید در این کشور آغاز شده است نگران‌اند تمام تلاش خود را برای بر هم زدن این روابط به کار می بندند.

روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و از سوی دیگر به رسمیت شناخته شدن اسرائیل از سوی مصر قطع شد، در دوران پس از حسنی مبارک پیشرفت ملموسی را شاهد بود و در این راستا، "نبیل العربی" وزیر امور خارجه مصر که خود، یکی از بزرگترین حامیان تقویت روابط با ایران است برای تقویت روابط دو جانبه، چند دیدار با مقامات کشورمان نیز داشته است.

نزديكي ايران و مصر به يكديگر به حدي براي غرب نگران كننده بود كه مارك كرك سناتور جمهوری خواه آمريكايي نيز نتوانست جلوي اين نگراني خود را بگيرد و در مصاحبه‌ي با صداي آمريكا لو داد كه تا چه اندازه از بهبود رابطه‌ي ايران و مصر در هراس است.

وی در مورد عادی سازی روابط دولت مصر با ایران اعتراف کرد که نگران است مصر هم به یک ایران دیگر تبدیل شود. مارك كرك چنین گفت: "نگرانم که انقلاب مصر، ممکن است با یک روند سه مرحله ای روبرو باشد که در انقلاب های زیادی شاهدش بوده ایم. ابتدا برکناری دیکتاتور، دوم تشکیل یک دولت موقت ضعیف و نهایتا تشکیل یک دولت دائم. در مورد ایران، از شاه به دولت بسیار ضعیف بختیار و نهایتا به آیت الله خمینی منتقل شد. نگرانم که این روند برای مصر هم دنبال شود."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها