کد خبر: ۱۳۴۴۴۱
زمان انتشار: ۲۱:۴۷     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
مبلغي در حدود 18 ميليارد ريال يا 1.8ميليارد تومان فقط براي 3 بازي، آن هم به‌عنوان پاداش به سپاهاني‌ها پرداخت شده.
سپاهان را بايد متمول‌ترين تيم فوتبال ايران لقب داد. حتما مي‌پرسيد چرا؟ دليلش واضح است. تيمي كه هم ساختار باشگاهي مناسبي دارد و هم از چند زمين تمرين مجهز بهره مي‌برد مي‌تواند يك باشگاه متمول و با امكانات لقب بگيرد. در كنار اين امكانات بايد از نوع پرداخت قراردادهاي بازيكنان اين تيم هم صحبت كرد. قراردادهايي كه بدون حتي يك روز ديركرد به حساب بازيكنان و كادرفني واريز مي‌شود تا آنها بدون دغدغه براي موفقيت آماده شوند.


جدا از پرداخت به موقع قراردادها، پاداش‌هايي كه به بازيكنان و كادرفني اين تيم پرداخت مي‌شود در طول يك فصل برابر است با تمام مبلغ قرارداد يك بازيكن، مثلا از تيم صباي قم. يكي از بازيكنان سابق سپاهان مي‌گفت: «وقتي با سپاهان قرارداد مي‌بستيم تمام پول قرارداد را مي‌گذاشتيم كنار و با پول پاداش‌هايي كه پرداخت مي‌شد زندگي مان را مي‌گردانديم. در طول يك فصل نزديك به 160 ميليون پاداش گرفتيم كه با آن مي‌شد چند زندگي را چرخاند.»


پرداخت اين پاداش‌ها همچنان ادامه دارد. گفته مي‌شود هر يك از بازيكنان، كادر فني و كادر سرپرستي سپاهان بعد از شكست تراكتورسازي در تبريز (چند روز قبل از عيد) 15 ميليون پاداش دريافت كردند. يعني به خاطر يك برد پاداشي در حدود 450 ميليون از سوي باشگاه پرداخت شد.


مي‌رسيم به بازي سپاهان مقابل استقلال در جام حذفي. ديداري كه سپاهان موفق شد استقلال را در ورزشگاه آزادي شكست بدهد. بعد از آن ديدار و طبق شنيده‌ها هر يك از بازيكنان، كادر فني و سرپرستي سپاهظظان نفري 20 ميليون پاداش دريافت كردند.


يعني اگر 30 نفر هم پاداش گرفته باشند مي‌شود مبلغي در حدود 600 ميليون براي صعود به فينال جام حذفي. مسئولان سپاهان براي فينال هم برنامه‌هاي ويژه‌اي داشتند.


بعد از شكست پرسپوليس و قهرماني در جام حذفي كه در ورزشگاه آزادي اتفاق افتاد هر يك از بازيكنان، كادر فني و سرپرستي سپاهان مبلغي در حدود 25 ميليون پاداش گرفتند.


مبلغي كه البته براي ذخيره‌ها كمتر از اصلي‌ها بود. با يك حساب سرانگشتي يعني مبلغي در حدود 750 ميليون پاداش براي يك بازي و يك قهرماني. اگر پاداش اين 3 بازي را جمع كنيم مي‌شود مبلغي در حدود 18 ميليارد ريال يا 1.8ميليارد تومان كه فقط براي 3 بازي، آن هم به‌عنوان پاداش به سپاهاني‌ها پرداخت شده. اين در حالي است كه مثلا ذوب آهن كه 2 بازي پاياني‌اش حكم مرگ و زندگي را برايش داشت به هر يك از بازيكنان نفري 5 ميليون پاداش پرداخت كرد. اصلا چرا راه دور برويم. گهر را كه فراموش نكرده‌ايد.


اين تيم وقتي با داود مهابادي به ليگ برتر صعود كرد هر يك از بازيكنان 100 هزار تومان پاداش گرفتند. تازه آن هم با اصرار فراوان مسوولان وقت اين تيم. وقتي بودجه به طور مساوي بين تيم‌ها تقسيم نشود نتيجه‌اش همين مي‌شود كه مي‌بينيد. مبلغ پاداش يك تيم به 100 هزار تومان هم نمي‌رسد و يك تيم 25 ميليون پاداش مي‌دهد.


تازه از قراردادها كه مي‌گذريم؛ قراردادهايي كه هر يك به اندازه هزينه يك فصل تيمي متوسط در ليگ يك است. البته اين را هم در نظر بگيريم كه بازيكنان سپاهان نيمي از پاداش‌هاي خود را به خواست محرم نويدكيا به موسسه خيريه اهدا مي‌كنند.
سايت گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها