کد خبر: ۱۳۴۳۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
در زمان انتخابات هجمه های فراوانی از سوی دشمنان و اپوزیسیون خارج نشین مطرح شده که یکی از این هجمه ها، ایجاد شائبه محدودیت و کاهش سرعت اینترنت در زمان برگزاری انتخابات در ایران است که البته این نوع سخنان در زمان انتخابات 88  هم مطرح بود. در این راستا، خبرنگار بی باک به گفتگو با محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس پرداخت.

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار بی باک اظهار داشت: در هر زمان بهره گیری از فناوری اطلاعات باید وجود داشته باشد، در بحث تبلیغات نیز کاندیداهای ریاست جمهوری می توانند از فضای مجازی بهره ببرند، اما اگر قرار باشد سایت ها ابزاری در اختیار توطئه گران و دشمنان باشند، برای نظام جمهوری اسلامی قابل قبول نخواهد بود که به راحتی این فرصت در اختیار دشمنان قرار گیرد.

وی افزود: کارگزاران نظام اجازه نخواهند داد به نام آزادی، یک شبکه در فضای مجازی در راستای تخریب و ایجاد فتنه ای دیگر فعالیت کند.
 
 نماینده مردم یزد و صدوق در پاسخ به این سوال که «آیا قرار است در زمان انتخابات سرعت اینترنت کاهش پیدا کند؟» گفت: سرعت اینترنت در زمان انتخابات کاهش پیدا نمی کند و تا زمانی که فضای مجازی در راستای ایجاد خلق حماسه سیاسی و فارغ از اینکه طرفدار کدام کاندیدا است قرار گیرد و مفید و موثر باشد و برای رسیدن به اهداف والای نظام فعالیت کند، هیچ دلیلی برای محدودیت فعالیت آن وجود ندارد.
 
وی افزود: اما اگر شبکه ای در فضای مجازی مورد سوء استفاده قرار بگیرد و دشمن از این شبکه بخواهد در راستای جلو گیری از خلق حماسه سیاسی بهره ببرد و با ایجاد شبکه های اجتماعی که در فتنه 88 شاهد بودیم احساسات مردمی را تحریک کند، مسلم است که جلوی فعالیتشان گرفته خواهد شد.

جوکار بیان داشت: این صحبت ها که راجع به کاهش سرعت اینترنت در زمان انتخابات ریاست جمهوری است، هجمه دشمنان است زیرا شبکه های اینترنتی میتواند یک فرصت برای کاندیداهای ریاست جمهوری باشد تا بتوانند برنامه های خود را به مردم ارائه دهند و مردم اطلاعات کافی به دست آورند.
 
وی اظهار داشت: به هیچ عنوان جلوی فعالیت سایت هایی که در بستری صحیح در حال حرکت است گرفته نخواهد شد، چراکه در مدت زمان محدود میتواند اطلاعات مهمی را برای انتخاب کاندیدای اصلح در اختیار مردم قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه بیان داشت: در زمان انتخابات، انحرافات بیشتری در فضای سایبری به وجود می آید که تخریب و ناامیدی از نظام و انقلاب  جزئی از این سیاه نمایی ها است در این صورت لازم است تمهیدات خاصی برای جلوگیری از فعالیت آنها صورت بگیرد که این مساله خاص جمهوری اسلامی نیست بلکه همه دولت ها حتی آنهایی که مدعی دموکراسی هستند برای رسیدن به اهداف نظام خود چنین کاری را انجام می دهند. قطعاً شبکه های سایبری، سایت ها و شبکه های اینترنتی در زمان تبلیغات انتخابات و در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری توسط گروههای ناظر رصد خواهد شد.

وی گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی قابلیت بالایی در زمان انتخابات ریاست جمهوری دارد، و زمان کافی برای همه کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کرده تا کاندیداها بتوانند برنامه های خود را به مردم ارائه دهند.

جوکار در پایان اظهار داشت: مردم هم میتوانند با توجه به برنامه های ارائه شده توسط کاندیداها و بحث های کارشناسی، کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند. هرچه صدا و سیما در برنامه های خود شفاف تر عمل کند، شبکه های ماهوارهای کمتر می توانند به اهداف خود رسیده و سیاه نمایی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بسته شدن پرتکل حیاتی مثل UDP که 100 درصد نرم افزار ها دارن ازش استفاده میکنن پس چی بود ؟
خدایش چرا خوب حقیقت نمیگید ؟
تقوا گم باید با زور تخته همه چی ؟
ابرو درست میخوان بکنین میزن چشم کور میکنید؟
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۰۴:۱۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
((سرعت اینترنت درزمان انتخابات‌کاهش نمی‌یابد))
سرعت اینتر نت از یک ماه به انتخابات کاهش یافت
علت این که اینقدر روی اینترنت حساسیت هست و روی
تلویزیو نها ی ماهواره ای نیست اینه که در تلویزیون
اخبار یک طرفه به خورد مردم داده میشه یک عده می پذیرند یک عده هم
باور نمیکنند اما در اینترنت ارتباط دو طرفه است و مردم هم
قادرند افکار و عقایدشان را بیان کنند و اینجاست که خوشایند
عده ای نیست به همین دلیل اینترنت بیشتر مورد قطعی و فیلتر شدن
قرار میگیره تا تلویزیون های ماهواره ای که تقریبا در هر خونه و در هر کوره دهی هست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها