کد خبر: ۱۳۴۲۵۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزیر خارجه روسیه بعد از ملاقات با همتای آلمانی خود با تاکید بر انطباق مواضع مقامات مسکو و برلین در مورد راه حل سیاسی بحران در سوریه، نسبت به ادامه این روش ابراز امیدواری کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه در جریان نشست «انجمن روسیه-آلمان» در برلین اعلام کرد که مواضع مقامات مسکو و برلین در خصوص برگزاری کنفرانس بین‌المللی برای بررسی بحران سوریه کاملا بر یکدیگر منطبق است.

لاوروف گفت: ما با وزیر خارجه آلمان اوضاع کنونی در سوریه را مورد بررسی قرار دادیم و من این مسئله را احساس کردم که ما ارزیابی یکسانی از اوضاع سوریه، بخصوص در رابطه با برگزاری کنفرانس بین‌المللی به منظور حل و فصل سیاسی مناقشه در این کشور داریم. من روی این مسئله حساب می‌کنم که این روش همچنان ادامه داشته باشد.

وزیر خارجه روسیه همچنین یادآور شد که 10 سال قبل نیز مواضع مسکو و برلین در مورد ارزیابی از جنگ عراق و مخالفت با دخالت نظامی در این کشور، یکسان بود.

لاوروف در عین حال افزود: مقامات مسکو امیدوارند که تا پایان ماه دسامبر سال جاری دور دیگری از رایزنی‌های بین دولتی روسیه و آلمان برگزار شود. 

وی یادآور شد که جایگاه نخست در مذاکرات با همتای آلمانی اش، بر تامین و فراهم سازی شرایط برای توسعه روابط دوجانبه در بالاترین سطح متمرکز بود که به عقیده وی، یکی از مهمترین عوامل در این رابطه دیدارهای مرتب رئیس‌جمهوری روسیه با "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان است که در ماه ژوئن در حاشیه نشست سران «گروه 8» و در ماه سپتامبر در ایرلند و در حاشیه نشست سران «گروه 20» در سنت پترزبورگ نیز ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها