کد خبر: ۱۳۴۰۵
زمان انتشار: ۱۶:۰۲     ۰۹ خرداد ۱۳۹۰

بولتن نیوز: احزاب مخالف دولت جمهوری آذربایجان تجمعی را در باكو در اعتراض به سیاست های دولت، برگزار می كنند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از روزنامه آزادلیق چاپ باکو؛ شورای اجتماعی احزاب مخالف جمهوری آذربایجان در نشست اخیر خود، روز 19 ژوئن را برای برگزاری این تجمع تعیین كرد

.

به نوشته این روزنامه، علی كریملی رئیس جبهه خلق جمهوری آذربایجان پس از برگزاری این نشست گفت با برگزاری این تجمع نشان خواهیم داد كه مبارزات ما برای اصلاح سیاست های دولت، بدون هیچ وابستگی ادامه دارد.

روزنامه' ینی مساوات' چاپ جمهوری آذربایجان نیز نوشت احزاب مخالف دولت درباره برگزاری تجمع بزرگ در باكو به توافق رسیدند.

احزاب مخالف دولت جمهوری آذربایجان، تجمع اعتراض آمیز خود را در این روز در سینما 'نریمانف' كه در نزدیكی مترو نریمانف باكو است، برگزارمی كنند.

روزنامه های باكو همچنین از اجتماع احزاب این كشور به مناسبت روز ملی استقلال جمهوری آذربایجان خبر دادند


.

وضعیت غیرقابل تحمل بر علیه اسلام در کشورآذربایجان

الدنیز قلی اف رئیس جمعیت روشنفکران آذربایجان گفت : " عملکرد دولت جمهوری آذربایجان در قبال زندانیان غیرقابل تحمل است و ما آن را اسلام ستیزی می دانیم."

رئیس جمعیت روشنفکران آذربایجان افزود: در حال حاضر بسیاری از نمایندگان آذربایجان در خصوص آزادی های دینی بیانیه های مختلفی صادر کرده و تاکید دارند که ما شاهد یک وضعیت غیرقابل تحمل بر علیه اسلام هستیم و این وضع خوبی نیست و در اصل نشانگر عدم صحت بیانیه های صادر شده در خصوص آزادی بیان است

".

رئیس جمعیت روشنفکران آذربایجان با بیان اینکه مواضع اسلام ستیزانه جمهوری آذربایجان در وضعیت نامناسبی قراردارد گفت : "ما برای افراد حبس شده کمیته ی آزادی تشکیل داده بودیم و در این اواخر نیز دینداران زیادی حبس شدند. برخی از اعضای کمیته دفاع از حقوق زندانیان بدلیل منافع خود، برخی بدلیل تمایلات شخصی و برخی از ترس نتوانستند کار خاصی انجام دهند. این یک واقعیت است که بارها برای برگزاری اجلاس تلاش کردیم و موفق نشدیم، و این بدان دلیل است که فشارها برعلیه دینداران هنوز وجود دارد که دربرخی اوقات این فشارها ازدور کنترل می شود."

تلاش دولت باکو برای حذف احزاب سیاسی مستقل و مخالف

حزب حاکم ینی آذربایجان اخیرا پیشنهادهایی در مورد تامین مالی احزاب سیاسی در آذربایجان از محل بودجه دولت، مطرح کرده است

دولت باکو در صدد است در راستای تصویب قانون جدید احزاب سیاسی این کشور تغییراتی را در خصوص نحوه تامین مالی احزاب سیاسی این کشور اعمال نماید. این تغییرات که به درخواست و پیشنهاد حزب حاکم ینی آذربایجان ارائه شده شاخصهای جدیدی را جهت تامین مالی احزاب سیاسی پیشنهاد کرده است که از جمله آنها این است که احزاب باید پس از وضع قانون جدید مجددا به ثبت رسمی برسند و سپس تامین مالی این احزاب از محل وجوه بودجه ای آغاز شود. همچنین توصیه شده که صرفا احزاب شرکت کننده در انتخابات پارلمانی نظر به آراء کسب شده تامین مالی شوند. معیار سوم نیز عبارت از تامین مالی احزاب نظر به تعداد نمایندگان آن در پارلمان خواهد بود. گفته می شود که احتمالا به اصل داشتن نماینده در پارلمان ارجحیت داده خواهد شد

.

برخی کارشناسان، هدف اصلی این پیشنهاد را حذف تدریجی احزاب مستقل مخالف سیاست های دولت می دانند. دولت جمهوری آذربایجان از چند ماه پیش تاکنون با مخالفت های احزاب غرب گرا و مهمتر از آن نیز حزب اسلامی این کشور مواجه شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها