کد خبر: ۱۳۴۰۴۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۶     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
توضیح درباره یک مصاحبه
رئیس «ستاد حمایت مردمی از سردار کبیر ایران در انتخابات ۸۴» با ارائه توضیحاتی درباره مصاحبه‌اش درباره واقعیت‌های زندگی هاشمی رفسنجانی به بیان موضع جدیدش درباره وی پرداخت.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، در پی انتشار گفت‌وگوی رئیس «ستاد حمایت مردمی از سردار کبیر ایران در انتخابات 84» درباره واقعیت‌های زندگی هاشمی همزمان با ورود وی به عرصه انتخابات، محمدمهدی امامی ناصری توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد.

وی با اشاره به زمان انجام گفت‌وگو که خبرگزاری فارس نیز در متن آن تصریح کرده بود در اسفند ماه سال گذشته انجام شده بود، نسبت به انتشار با تأخیر آن و همزمان با ثبت‌نام هاشمی برای انتخابات یازدهم، ابراز گلایه کرد.

امامی ناصری در عین حال با تأیید محتوای گفت‌وگوی منتشر شده در خصوص ویژگی های رفتاری هاشمی رفسنجانی به ارائه توضیحاتی درباره آن پرداخت و تأکید کرد: گلایه من از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دلیل عدم توجه به خانواده‌ام در ایام بازداشت 120 روزه‌، خواسته‌ای انسانی و حداقلی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: مادامی که با پذیرش صادقانه این اشتباه، کوتاهی که در حق این حقیر صورت گرفته جبران نشود، هیچ‌گونه مساعدت و همکاری تشکیلاتی چه در حوزه انتخابات و چه در سایر موارد با ایشان نخواهم داشت اما عدم تحقق این امر و به طریق اولی انتقاد از یک فرد، نافی حمایت از او نبوده و نیست.

این فعال رسانه‌ای با وجود انتقادات و ایراداتی که به عملکرد هاشمی رفسنجانی وارد دانسته، درباره نامزدی وی در انتخابات ابراز عقیده کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از استوانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و از سرمایه‌های بدیهی انقلاب شکوهمند اسلامی و کشور عزیزمان به حساب می آید.

امامی ناصری افزود: او در حال حاضر به نظرم با توجه به ترکیب داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی اصلح‌ترین فرد برای تصدی این کرسی در آینده است گر چه این مقبولیت شرط لازم برای پیروزی در انتخابات آتی است اما شرط کافی نیست.

ادامه داد: ورود هاشمی به عرصه انتخابات آرایش انتخابات را دگرگون کرده و مجموع اصلاح‌طلبان روی او اجماع حداکثری خواهند داشت و «اصولگرایان تشکیلاتی» نیز با یک کاندیدای واحد - جلیلی یا ولایتی - وارد عرصه خواهند شد.

امامی ناصری در عین حال تعیین کننده نتیجه انتخابات را علاوه بر استراتژی حرفه‌ای مبتنی بر واقعیت دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا، رویکرد دولتی ها و شخص رئیس جمهور دانست.

وی در توضیح این مطلب تصریح کرد: گر چه به نظر می رسد استراتژی و راهبرد بلندمدت آقای احمدی‌نژاد در مهندسی کاندیدای مورد حمایتش تغییر جدی خواهد یافت اما او با اتکاء بر تاکتیک‌هایی مبتنی بر راهبرد کوتاه‌مدت سعی بر تأثیرگذاری بر جریان انتخابات دارد و نتیجه انتخابات متأثر از تاکتیک‌های او خواهد بود گر چه نفعی برای او نخواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات مردمی هاشمی در سال 84 در بخش پایانی مطلب خود تصریح کرد: در سال‌های اخیر خصوصاً در انتخابات 84، نحوه تبلیغات و خروجی رفتارهای اطرافیان آقای هاشمی، او را همواره به عنوان نفر دوم انتخابات قرار داده است.

امامی ناصری افزود: هم‌اینک تغییر فاحشی در این رویکرد احساس نمی شود و چنانچه همین رویه استمرار یابد، باز همین نتیجه تکرار می شود و به مراتب آسیب جدیدتری در این مقطع ایشان را تهدید می کند و آن اینکه عده‌ای در تلاشند از حضور وی به عنوان یک تقابل جدی با نظام و حاکمیت بهره‌گیری کرده و در جهت امیال شخصی خود انتقام جویی کنند.

وی اضافه کرد: اگر این آسیب به نحو مطلوب مهار نشود در آینده‌‌ای نه چندان دور موجب مخدوش شدن همکاری ایشان با مجموعه حاکمیت می شود در حالی که وی هرگز قائل به تقابل با نظام نیست و همواره دغدغه دین و انقلاب و نظام را داشته و دارد.

امامی ناصری بر خلاف آنچه پیش از اعلام کاندیداتوری هاشمی گفته بود که او به دلیل فقدان محبوبیت و توانایی جسمانی نمی تواند اداره امور را به دست گیرد و حتی بازگشت او به قدرت را شایسته ندانسته بود، اکنون معتقد است «آقای هاشمی در شرایط فعلی هم به جهت کاریزمای فردی و هم مقبولیت ملی و بین المللی توانائی هدایت دستگاه اجرایی را بهتر از شرایط موجود خواهند داشت».

این فعال رسانه‌ای در بخش پایانی مطلب خود ابراز عقیده کرد: آقای هاشمی رفسنجانی قطعاً بر اساس تشخیص تحلیلی خود مبتنی بر بهبود شرایط موجود و برای یک رقابت واقعی وارد عرصه شده‌اند ولی عده‌ای هوادارنما، تمایلی برای رئیس جمهور شدن او ندارند بلکه دنبال مقاصد خود هستند.

وی این موضوع را نقطه جدید آسیب جدی در این دوره که هاشمی را تهدید می کند دانست و افزود: بنده سال 84 هشدار داده بودم که مصادره هاشمی از تخریب وی خطرناک‌تر است و اکنون نیز نسبت به تلاش برخی برای این مصادره در راستای انتقام‌گیری از نظام هشدار می دهم.

امامی ناصری در پایان ابراز عقیده کرد: اگر آقای هاشمی با تیزهوشی و تدبیر، تیم انتخاباتی و تاکتیک‌های تبلیغاتی خود را به صورت جدی تغییر داده و فضای موجود را بازسازی کند، پیروز نهایی انتخابات خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خواهش میکنیم اینگونه مصاحبه نکنید فردا برخی روزنامه ها وسایت ها تیتر شان را می نویسند "رییس ستاد هاشمی در سال 84 اعتقاد داررد که برخی برای انتقام گیری از نظام به دنبال مصادره هاشمی هستند " . بعد هم همه ی مصاحبه را منتشر نمی کنند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها