کد خبر: ۱۳۴۰۱۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
بازیکن سابق پرسپولیس گفت: «گل محمدی بهترین نتیجه را گرفته و اگر باشگاه اصول حرفه ای داشته باشد باید قرارداد گل محمدی را تا دو، سه سال تمدید کند.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی؛ با این که مدت ها است از فینال جام حذفی می گذرد اما حرف و حدیث در خصوص شکست پرسپولیس همچمنان ادامه دارد. خیلی از پیشکسوتان و نیمکت نشینان این تیم شمشیر را از رو برای گل محمدی بستند اما عباس آقایی بازیکن سابق تیم های پرسپولیس، پاس و سپاهان با حمایت از این مربی گفت بهتر است مسئولین پرسپولیس یک قرارداد 2، 3 ساله با یحیی امضا کنند چرا که فقط او درفصل آینده می تواند همراه پرسپولیس موفق شود.


* به عنوان بازیکنی که سابقه حضور در پرسپولیس را داری نظرت در خصوص اتفاقاتی که برای این تیم افتاد چیست؟
- اول از هرچیزی باید بگویم یحیی در پرسپولیس واقعا خوب نتیجه گرفت اگر بخواهیم حساب کنیم او مینیموم در هر بازی دو امتیاز کسب کرده که بیلان ایده آلی برای گل محمدی است. به نظرم علیرغم اینکه گل محمدی خودش تیم را نبسته بود و یک تیم در به داغان را تحویل گرفته بود خیلی جسارت کرد که بالا سر پرسپولیس ایستاد هرکسی جرأت چنین کاری را نداشت او واقعا شهامت به خرج داد و کار بزرگی کرد. گل محمدی انسان بی حاشیه و آرامی است، متأسفانه وی در جام حذفی با بدشانسی مواجه شد هر چند پرسپولیس دو بازی سینگین را با پیروزی پشت سرگذاشت اما مقابل سپاهان پرسپولیس در ضربات پنالتی جام را از دست داد و این چیزی از ارزش های یحیی کم نمی کند.


* در این چند وقت اخیر گل محمدی خیلی مورد انتقاد قرارگرفت؟
- آنهایی که ادعا دارند پرسپولیسی اند باید از گل محمدی و رویانیان حمایت کنند، سردار برای پرسپولیس سنگ تمام گذاشت و هر کاری که لازم بود را انجام داد. عملکرد رویانیان مانند کاری بود که حبیب کاشانی در روزهای حضورش در پرسپولیس انجام داد اما واقعا خیلی ها در خصوص یحیی بی انصافی کردند.


* قبول داری ارنج و تعویض های گل محمدی چندان خوب نبود؟
- شما نمی توانید بگویید ارنج گل محمدی خوب نبود، یک مربی تمام فکر و ذکرش این است که بهترین ارنج را بچیند. چطور تا قبل از فینال ارنج او خوب بود و همه به به و چه چه می کردند اما بعد از سپاهان از همه چیز ایراد گرفتند.


* خیلی ها می گویند نوروزی نباید اولین پنالتی را می زد؟
- چه می دانید نوروزی در تمرینات چطور کار کرده! شاید او در تمرین بهترین پنالتی زن تیم بوده و از لحاظ روحی مربیان صلاح دانستند او اولین پنالتی را بزند. مگر در دنیا بهترین بازیکنان پنالتی خراب نمی کنند؟! همین مارادونا مگر پنالتی خراب نکرد؟ نباید این جوری در مورد گل محمدی حرف بزنیم در مورد ارنج و تعویض حتما خود گل محمدی جواب قانع کننده دارد و نباید بعضی از پیشکسوتان و بازیکنان چشم بسته او را مورد انتقاد قرار بدهند.


* به نظرشما ترابیان بهتر نبود در چند بازی آخر پیشنهاد پرسپولیس را قبول نمی کرد؟
- در مورد ترابیان فقط می توانم این را بگویم که او هیچ نیازی به فوتبال و پولش ندارد. او اگرپیشنهاد پرسپولیس را قبول کرد به اصرار گل محمدی بود وقتی کسی نیاز مالی نداشته باشد نیتش فقط کمک است. شخصیت ترابیان برای همه شناخته شده است.


* خیلی از پیشکسوتان و قدیمی ها از فرصت سوءاستفاده کردند و علیه گل محمدی موضع گرفتند!
- متأسفانه در این موقعیت بعضی ها می خواهند خودشان را مطرح کنند و قصد دارند با حرف زدن برای خودشان تیم پیدا کنند و فکر می کنند از دانش و بار فنی بالایی برخوردارند. این آدم ها چرا تیم ندارند؟ حتما در آن حد نیستند که بخواهند در جایی مشغول به کار شوند. اما گل محمدی تیم داشت و در صبا هم خوب نتیجه می گرفت، پرسپولیسی ها رفتند دنبالش و او را به این تیم آوردند اما متأسفانه آن آقایانی که تیم نداشتند و جایی نبودند علیه یحیی موضع گیری کردند. اینکه بخواهند فقط به خاطر ضربات پنالتی گل محمدی را بکوبند حرفه ای نیست. حرف من این است منتقدین برای یک ثانیه خودشان را جای گل محمدی بگذارند، متأسفانه آنها فقط دنبال این هستند که بقیه زمین بخورند و چون تیمی ندارند خودشان را جا کنند.


* یکی از این منتقدین رهبری فرد است؟
- به این کاری نداریم که منتقد فوتبالیست خوبی بوده یا خیر اما رهبری فرد اگر می خواهد انتقاد کند باید کارشناسانه چنین کاری را بکنند، مثلا در خصوص خط دفاع که پست خودش بوده اظهارنظرکند هر کسی باید جایگاه خودش را بداند و بعد انتقاد کند، کسی که می خواهد انتقاد کند باید مربی باشد و به وظایف یک مربی اشراف داشته باشد. یک مدیر می تواند از مدیر انتقاد کند و یک بازیکن خوب می تواند در مورد پستی که در آن حضور داشته انتقاد کند یا حرف بزند. گل محمدی بهترین نتیجه را گرفته و اگر باشگاه اصول حرفه ای داشته باشد باید قرارداد گل محمدی را تا دو، سه سال تمدید کند.


* خیلی از نیمکت نشینان مانند معدنچی بعد از پایان جام حذفی علیه گل محمدی مصاحبه کردند؟
- این بازیکنان اگر راست می گویند و خیلی شهامت دارند همان موقع که گل محمدی مربی بود از او انتقاد می کردند اگر دلیل آنها این است که اگر آن زمان جو تیم به هم می خورد الان نیز چنین کاری را انجام دادند. البته عملکرد این دسته از بازیکنان مشخص است. بازیکن بیست و پنجم یک تیم که در جایگاهی نیست که خودش  را به بازیکنان ستاره برساند چنین صحبت هایی را می کند تا از قافیه عقب نماند. آنها فقط قصد تخریب دارند اگر راست می گویند راه حل نشان بدهند نه اینکه بکوبند.


* و حال صحبت از حضور مربیانی مانند درخشان، پیروانی و مایلی کهن در پرسپولیس؟
- هیچ چیز جز لابی نمی تواند سرمربی آینده پرسپولیس را مشخص کند.
سایت گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها