کد خبر: ۱۳۳۹۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس جمهوری روسیه در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تاکید بر حل و فصل سیاسی بحران سوریه نسبت به هرگونه اقدامی که اوضاع این کشور را پیچیده‌تر کند، هشدار داد.

به گزارش598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پی مذاکراتش با بنیامین نتانیاهو، ‌نخست وزیر ژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه اقداماتی که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع سوریه شود، هشدار داد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حل و فصل سیاسی بحران سوریه متوقف شدن هرچه سریعتر اقدامات مسلحانه و درگیری‌های خشونت‌آمیز در سوریه را خواستار شد.

پوتین ادامه داد: درحال حاضر چیزی که مهم است این است که از هرگونه اقدامی که باعث ناآرام‌تر شدن اوضاع سوریه شود، ممانعت کنیم.

این اظهارات رئیس جمهوری روسیه در پی آن ایراد شد که رژیم صهیونیستی آغاز ماه جاری میلادی حملاتی را به دمشق انجام داد.

پوتین همچنین تاکید کرد: روسیه و اسرائیل معتقدند ادامه درگیری‌های مسلحانه در سوریه عواقب و پیامدهای واقعا خطرناکی را برای سوریه و کشورهای منطقه به دنبال دارد.

همچنین پایگاه خبری روسیه الیوم نیز اعلام کرد که نتانیاهو و پوتین در این دیدار که با هدف گفت‌وگو درخصوص وضعیت سوریه برگزار شد در خصوص ادامه ارتباطات و رایزنی‌ها برای حل سیاسی بحران سوریه توافق کردند.

پوتین در این خصوص اعلام کرد: ما در این دیدار درباره پرونده‌های امنیتی منطقه خاورمیانه بحث و تبادل نظر کردیم اما بزرگترین نگرانی ما پرونده سوریه است. ما توافق کردیم که رایزنی‌ها با چهره‌های برجسته طرفین سوری را ادامه دهیم.

پوتین همچنین تاکید کرد: نتانیاهو و من یک دیدگاه مشترک داریم و آن اینکه ادامه درگیری‌های مسلحانه برای همه منطقه به ویژه سوریه خطرات جدی را به دنبال دارد و تنها راه برای پایان دادن به سناریوی منفی در سوریه متوقف شدن درگیری‌های مسلحانه در اولین فرصت ممکن و انتقال به راهکار سیاسی است.

نتانیاهو نیز به نوبه خود تاکید کرد که در این دیدار با پوتین درخصوص جزئیات اوضاع منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کرده است.

وی افزود: ما هر دو تلاش می‌کنیم راهکارهایی را برای تقویت ثبات و امنیت در منطقه بیابیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: ما برای تقویت صلح با کشورهای همسایه تمایل داریم اما تاکید می‌کنم که ماموریت و وظیفه دولت اسرائیل دفاع از شهروندانش است.

سخنگوی رسانه‌ای پوتین نیز اعلام کرد: دو طرف در این دیدار درخصوص موضوع فروش سامانه دفاعی اس 300 از روسیه به سوریه گفت‌وگو کردند.

وی افزود: پوتین دلایل مشخص روسیه برای این اقدام را به طرف اسرائیلی‌ اعلام کرد.

این مسئول روسی همچنین مذاکرات پوتین و نتانیاهو را مذاکراتی مثبت و خوب ارزیابی کرد.

وی همچنین اعلام کرد که پوتین روز هفدهم ماه جاری میلادی با بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز دیدار خواهد کرد.

پیشتر مقامات روسیه اعلام کرده بودند ارسال سلاح به نظام سوریه را متوقف نمی‌کنند چرا که این اقدام روسیه پایبندی به توافقنامه‌ای است که قبل از آغاز ناآرامی‌ها در سوریه میان دو طرف امضا شده است.

براساس اظهارات یک منبع اسرئیلی به روزنامه وال استریت ژورنال، این توافقنامه سال 2010 میلادی میان دو طرف امضا شد که دربرگیرنده چهار سامانه موشکی شامل شش سکوی پرتاب موشک و 144 موشک با برد 200 کیلومتر و به قیمت 900 میلیون دلار است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها