کد خبر: ۱۳۳۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۲     ۰۹ خرداد ۱۳۹۰
بولتن نیوز : پس از گذشت پنج روز از سخنرانی توهین آمیز و پر از فرافکنی مجید انصاری در دانشگاه مفید قم هنوز در بسیاری از محافل سیاسی و رسانه ای کشور بازتاب های گوناگونی از این سخنرانی به گوش می رسد . مجید انصاری که چهارشنبه گذشته به منظور بررسی اندیشه های سیاسی امام راحل عظیم الشان به  دانشگاه مفید رفته بود  از تنها چیزی که از آن سخن به میان نیاورد اندیشه های امام بود . وی که ظاهرا با استفاده از موقعیت مناسب این دانشگاه برای انتشار نظرات اصلاح طلبان راهی قم شده بود ضمن شبهه افکنی در خصوص مشروعیت نظام و ولایت فقیه، به زیر سوال بردن خدمات دولت خدمتگذار پرداخت و در نهایت هم با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی توهین به شورای نگهبان را در دستور کار قرار داد .

انصاری که فکر نمی کرد سخنانش در حیات خلوت اصلاح طلبان رسانه ای شود با باز تاب های وسیع رسانه ای در داخل مواجه شد و به همین علت، وی به تکاپوی تکذیب اخبار افتاد . در حالی که افشاگری های خبرنگار ما که در جلسه سخنرانی معاون سابق سید محمد خاتمی حضور داشت برای این عضو مجمع روحانیون مبارز گران تمام شده بود وی در مصاحبه با یکی از سایت ها به طور کل مطالب منتشره را رد کرد و با بیان اینکه قصدم تنها اثبات نظریه ولایت فقیه بوده است تلاش کرد بر حرف های خود سرپوش بگذارد . وی در حالی که یکی از سایت های ارزشی فایل صوتی اش را بر روی خروجی خود قرار داده بود از افرادی که این اخبار را منتشر می کنند درخواست کرد فایل کامل سخنرانی را منتشر کنند .

اما در حالی انصاری که با چراغ سبز اساتید فتنه گر دانشگاه مفید مانند عبدالرحیم سلیمانی و مسعود ادیب به دانشگاه مفید رفته بود فکر نمی کرد توهین های آشکارش به نظام و برخی نهاد ها مانند شورای نگهبان از دایره این پایگاه مطمئن اصلاح طلبان بیرون رود با هجم وسیع انتقادها، با انجام این گفت و گو در حقیقت تلاش کرد خود را تطهیر کند اما از آن جا که دروغ برای کسی حافظه باقی نمی گذارد بولتن نیوز در راستای تنویر افکار عمومی و به درخواست خوانندگان خود اقدام به انتشار فایل صوتی این سخنرانی به همراه دو فایل تصویری از این مراسم می کند تا اذهان عمومی بیش از پیش از دورویی های بعضی آقایان مطلع شوند .
     
       
اما در خصوص انتشار خبر اصلی این سخنرانی و تکذیب های جناب آقای انصاری و فایل های صوتی و تصویری که در بالا می بینید چند نکته به نظر می رسد که در پی می آید :

1)  آقای انصاری در مصاحبه تکذیبیه خود مطالب منتشر شده به نقل از خود را دروغ محض خوانده اند و تاکید کرده اند سخنانشان در دانشگاه مفید در راستای قانون گرایی بوده است اما خوانندگان عزیز می توانند با شنیدن و دیدن مطالب بالا و انطباق با مطالب منتشر شده قبل به قضاوت بپردازند .


2) آقای انصاری در تکذیبیه خود هیچ اشاره ای به توهین شان به شورای نگهبان و فیلتر نامناسب دانستن آن در مقابل فهم مردم و درخواست شان برای از بین رفتن این نظارت نداشتند . حال خوب است ایشان که زمانی در مسئولیت های مهم اجرایی کشو حضور داشتند و بارها در انتخاباتی نظیر مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری از به اصطلاح خودشان فیلتر شورای نگهبان قانون اساسی عبور کرده اند تاکیدات صریح امام خمینی(ره) را به یاد بیاورند که بارها می فرمود: ((تشخيص شوراى نگهبان، مخالف قانون نيست، مخالف اسلام هم نيست، ميزان است، همه بايد بپذيريم. اعضاى محترم شوراى نگهبان ايدهم اللَّه تعالى حافظ مصالح اسلام و مسلمين هستند. من هشدار مى‏دهم كه تضعيف و توهين به فقهاى شوراى نگهبان، امرى خطرناك براى كشور و اسلام است. )) حال چگونه است که وی که یکی از مدعیان خط امام است در مقابل این تاکیدات صریح امام خمینی شورای نگهبان را فیلتری در مقابل فهم مردمی میداند؟ آیا جلوگیری اعضای محترم این شورا در مقابل بعضی زیاده خواهی های اصلاح طلبان و رد صلاحیت های افراد نا مناسب برای قرار گرفتن در مسئولیت ها آقای انصاری را نگران کرده است؟


3) انصاری در بخشی از تکذیبیه اش رسانه ها را به حذف ذیل و صدر مصاحبه اش متهم کرده است در حالی که بخش هایی که در خبر ما منتشر شده بود نقل عینی گفته های وی در آن جلسه بود و حذف بخش های دیگر سخنان به صورت برخورد گزینشی نبوده چرا که با وجود آوردن آن سخنان نیز معنی این گفته ها تغییری نمی کرده است اما باید از آقای انصاری پرسید چرا اگر واقعا صادقند چرا به اشتباه خود اعتراف نمی کنند و تنها با فرافکنی و بیان موضوعاتی دیگر سعی دارند اذهان مردم را منحرف کنند.


4)مردم بهترین معیارهای قضاوت در این خصوص هستند و به خوبی می توانند معیار ها را بر اساس واقعیات تشکیل دهند . به راستی چرا آقای انصاری گفته های عینی خودشان را که در جمع ده ها دانشجو بیان کردند و حاضران آن جلسه موجود هستند و فیلم و صوت آن جلسه هم موجود است را دروغ محض می خوانند؟ چرا سایت دانشگاه مفید که هربار که شخصیت سیاسی (البته نزدیک به مواضعش) را دعوت می کند متن سخنران مدعو خودش را با آب و تاب بیان می کند اما در خصوص برنامه چهارشنبه سکوت کرده و کوچکترین مطلبی را منتشر نکرده است؟


5)آقای انصاری در تکذیبیه خود اشاره کرده اند که درباره پرسش و پاسخ هم به دلیل کمی وقت، مجری برنامه گفت که وقت پرسش و پاسخ وجود ندارد، ولی من گفتم آماده هستم به هر پاسخی در این زمینه پاسخ دهم. اما خود ما که در جلسه حضور داشتیم به خوبی به یاد داریم که وقت بسیار بود و حتی در موقع اذان ظهر ایشان از حاضران سوال کردند که برویم نماز بخوانیم یا ادامه بدهیم و ادامه دادند حال چگونه است که کمبود وقت را بهانه می کنند؟ ایشان فراموش کردند که تعداد زیادی از دانشجویان نسبت به سخنان ایشان نقد داشتند و خواستار پرسش و پاسخ بودند و حتی به آرامی از جای خود برخواسته و سوال خود را مطرح کردند اما آقای انصاری بلافاصله از در پشتی آمفی تئاتر خارج و به سرعت از دانشگاه بیرون رفتند؟ ایشان که به دروغ اعلام آمادگی سوال را می کنند نمی توانستند در محوطه دانشگاه پاسخ سوالات به حق دانشجویان را بدهند ؟


6) در خصوص بحث نا مشروع بودن نظام که آقای انصاری آن را به کلی رد کرده اند نیز قضاوت را به عهده خود خوانندگان عزیز می گذاریم که وقتی کسی مشروعیت نظام را نه تنها از جانب الهی بلکه از جانب مردم هم می داند و اظهار می کند الان مردم نظام را قبول ندارند چه برداشتی غیر از مشروعیت نداشتن نظام می توان کرد؟

البته مسائل دیگری نیز در این خصوص وجو دارد که ترجیح می دهیم از کنار آن ها عبور کنیم اما باید بدانیم که باید با مردم صادق بوده و با فرافکنی  سعی نکنیم اذهان مردم را منحرف کنیم . آقای انصاری بهتر است به جای رد مسائلی که شواهد آن موجود است اگر واقعا صراحتا به اشتباه بودن سخنانشان پی برده اند از مردم عذرخواهی کنند و با سعی نکنند سیاست دروغ و نجات را در پیش گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
KUWAIT
۱۳:۴۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سلام گفتید فایل صوتی و تصویری منتشر می کنید؟ اما من ندیدم چیزی؟!!!
ghalamyaz.com
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها