کد خبر: ۱۳۳۶۴۳
زمان انتشار: ۱۳:۴۶     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
وقتی سناریوی هاشمی سوخت؛
علی مطهري و تیم همراه در سفر به قم كاملاً ناكام ماندند؛ چرا که هيچيك از مراجع و بزرگان حاضر نشدند هيچكدام از اهداف حداكثري و حداقلي را به صورت رسمي محقق كنند. به همین دلیل، سناریوی دیگری کلید خورد و خبر جعلی حمایت آیات اعظام سیستانی و وحید خراسانی به طور گسترده در زیانه‌های خبری وابسته به جریان فتنه منتشر شد.
همان زمانی که اکبر هاشمی رفسنجانی از تماس خود با رهبری و مشورت با ایشان درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات سخن گفت، مشخص شد که سناریوی برای هزینه کردن از رهبر انقلاب و مراجع وجود دارد؛ چرا که رهبر انقلاب بارها و به طور جدی تاکید کرده‌اند که به هیچ عنوان در زمینه ورود یا عدم ورد افراد در انتخابات، توصیه‌ای نمی‌کنند.

به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، با این حال سیاستمدار 79 ساله این روزها تصمیم گرفت تا پازل خود را تکمیل کند. به همین منظور، علي مطهري را به نمایندگی از خود - البته به صورت غیرمستقیم - پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به قم فرستاد. او را در اين سفر دو روحاني همراهي مي‌کردند. «سيد. ک. الف» و «شيخ. ن. ش» همراه با مطهري در اين سفر نزد بسياري از علما رفتند؛ از محضر تعدادي از مراجع عظام تقلید گرفته تا تعدادي از علماي شهیر قم.

هدف از اين ديدارها دو رویکرد اصلی بود که دو هدف حداکثری و حداقلی را دنبال می‌کرد. هدف حداكثري این بود که مراجع و علما را به دعوت از هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری ترغیب کنند. در صورت عدم موافقت با این سناریو، هدف حداقلی رونمایی می‌شد که اگر دعوت هم نمي‌كنند، لااقل حضور هاشمي را تاييد كنند.
 
البته علی مطهري و تیم همراه در اين سفر كاملاً ناكام ماندند؛ چرا که هيچيك از مراجع و بزرگان حاضر نشدند هيچكدام از اهداف حداكثري و حداقلي را به صورت رسمي محقق كنند. به همین دلیل، سناریوی دیگری کلید خورد و خبر جعلی حمایت آیات اعظام سیستانی و وحید خراسانی به طور گسترده در زیانه‌های خبری وابسته به جریان فتنه منتشر شد.
 
انتشار شبانه این خبر از سوی «خبرگزاری ایلنا» و سپس «تلویزیون فارسی بي‌بي‌سي»، دستاویزی برای روزنامه‌های این طیف قرار گرفت تا تیتر نخست خود را به این خبر دروغ اختصاص دهند.
 
در همین راستا، روز شنبه و همزمان با انتشار گسترده این خبر كذب،  علی مطهري با تعدادي از نمايندگان مجلس موسوم به «فراكسيون صداي ملت» به ديدار هاشمي رفت و تأكيد كرد كه آمده‌ايم تا شما را براي ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور ببريم. اما انتشار تکذیبیه دفاتر این دو مرجع تقلید، برنامه این جریان برای گرفتن تاییدیه مشروعیت حضور هاشمی در انتخابات از مراجع و علما را بهم زد.
 
بعد از ناکام ماندن هر دو سناریو یعنی تایید گرفتن از رهبر انقلاب و سپس تایید گرفتن از مراجع و علما، هاشمی نهایتا تصمیم گرفت به استنباط شخصی، اقدام به حضور در عرصه کاندیداتوری کند؛ موضوعی که «غلامعلی رجایی»، یکی از نزدیکان هاشمی هم آن را در وبلاگ شخصی خود تایید کرده و درباره وقایع روز شنبه، اینگونه نوشته است: «صبح خدمت ایشان عرض شد این همه افرادی که در این چند ماه به دیدار شما آمدند و به شما اصرار کردند بیایید، اکنون منتظر جوابی از شما هستند. اگر نمی‌آیید خوب است دلیل نیامدنتان را به مردم بگویید و بیانیه‌ای صادر کنید و دلایل نیامدنتان را به آنان توضیح دهید. پذیرفتند و به ما فرمودند متنی تهیه کنیم. فورا از محضرشان مرخص شدیم و به اتاق مجاور رفتیم و مشغول تهیه متن پیشنهادی شدیم. ساعت حدود پنج و نیم بود و متن داشت تمام می‌شد که حاج آقای علیخانی به در اتاق آمد و فریاد زد: آقای رجایی! حاج آقا برای ثبت‌نام حرکت کردند؛ جا نمانید! باورم نمی‌شد. معلوم شد در تماسی که با یکی از اعضای موثر دفتر رهبری داشته‌اند و از صحبت‌هایی که رد و بدل شده، مخالفتی را از سوی رهبری احساس نکرده‌اند.»
 
 
در واقع هوشمندی مراجع تقلید و علما در زمینه عدم تایید کاندیداتوری هاشمی سبب شد تا پازل «میام، نمیام» هاشمی که تنها یک قطعه برای تکمیل شدن نیاز داشت تا بتواند پروژه موازی «منجی‌نمایی از رفسنجانی» را تکمیل کند، به طور جدی ناتمام بماند و پرده آخر نمايش «ميام، نميام» رفسنجانی و یاران در هزينه كردن از رهبري و مراجع به طور کامل، زمین‌گیر شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
598 تو چقدر مطالب چرند می نویسی
پاسخ
نوه حضرت آ دم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۹۶
۱۶۵
شما نگران نباشید
ازهر جایی هزینه شود بشما اسیب نمیرساند
ولازم است تا ایشان در صدر قوه مجریه قرار گیرد انشالله
نکند سر شما هم در روزنامه کیهان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
اگر.اعلي.حضرت.همايوني.ملعون.دوباره.شاه.شد....
برادر.هاشمي.هم.دوباره.رييس.جمهور.ميشه..
تنفر.84....در.بهترين.حالت.تبديل.شده.به.بي.ميلي...
نه.علاقه..!!!!!
البته.طيف.فكري.شما.هميشه.در.خاطرات.گذشته.زندگي.ميكنه.و...آينده.رو.ميخواد.از.گذشته.نتيجه
بگيره.كه.البته.گذشته.هم.چندان.به.نفع.شما.برادران.نيست....!!!!!!
فقط.داش.سعيد.جليلي.....رييس.جمهور.ما.پابرهنه.ها....
mohamad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴۵
۵۳
شمامنافقين چرااينقدر دامن مزينيد به حوادث درصورتي كه حتما آيت الله رفسنجاني با موافق رهبري آمده مطمئن باشيد شما فقط وفط از حسادتان داريد كور ميشيد .ديگر حنايتان مانند چهار سال پيش ياهشت سال پيش رنگي ندارد مردم بيدارشدند وشما منافقين را خوب شناختند برويد فكري به حال خودتان كنيد به درگاه خدا استغفار كنيد تاهاشمي زنده است انقلاب زنده هست .بيشتر خودتان زمين گير شديد
پاسخ
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
البته.حجت.الاسلام.....نه.آيت.الله..
تا.اونجايي.كه.ما.خبر.داريم.برادر.هاشمي.حجت.الاسلامه...نه.آيت.الله....
به.سرهنگ.نميشه.گفت.ارتشبد
سناتور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
رای ما هاشمی زنده باد هاشمی
تا کور شود هر انکه نتواند دیــــــــــــــــد!
سبحان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۱
۵۶
لطفا نگویید «علی مطهری» بلکه فریاد زنید : «علی کنف» . چون علمای بیدارمان او را کنف کردند.
پاسخ
سیدمحمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
این که خیلی از علما از هاشمی دفاع می کنند چیز پنهانی نیست . آیت الله وحید قطعا حمایت کرده اند و تکذیب دفتر ایشان اعتباری ندارد و این را کسی که با بیت معظم له آشنا باشد به خوبی می تواند بفهمد زیرا بیت ایشان زیر نظر محسن وحید خراسانی می باشد که بشدت از رسیدن اخبار به آیت الله وحید جلوگیری می کند و ملاقات های آیت الله وحید به دستور وی انجام می گیرد و کلا آیت الله وحید در بیتش هیچ کاره است
امّا آیت الله سیستانی نه تکذیب کرده نه تایید
آیت الله گرامی قمی هم طبق آن چیزی که من نظر ایشان را جویا شدم قطعا نظرش با هاشمی می باشد
پاسخ
طلبه مشهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
بگذارید هاشمی هرچه در چنته دارد رو کند...
چیزی به مرگ سیاسی هاشمی نمانده است
مردم تکلیف این خانواده را برای همیشه روشن خواهند کرد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
نهضت زند است تا هاشمی زنده است امور را به خدا بسپارید از تخریب بندگان خدا بترسید شاید 1 درصد گفته هایتان درست نباشد در پیشگاه خدا مسوولییم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها