کد خبر: ۱۳۳۵۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
نیروهای ارتش سوریه ضمن پیشروی در منطقه «النبک» از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه کنترل شماری از مزارع این منطقه را به دست گرفتند. همچنین از استان الحسکه نیز خبر می‌رسد که ارتباط تلفن همراه به این استان بازگشته است.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، یگان‌های ارتش سوریه روز گذشته نیز به عملیات نظامی گسترده خود در منطقه «النبک» از توابع ریف دمشق در جنوب سوریه را که از دو روز پیش در این منطقه آغاز شده بود، ادامه دادند.

در جریان این عملیات نظامی که با پیشروی چشمگیر نیروهای ارتش سوریه در منطقه النبک همراه بود، یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح مستقر در این منطقه به شدت درگیر شدند و 40 تروریست را کشته و ده‌ها نفر را زخمی کردند.

خبرنگار خبرگزاری فارس در این خصوص گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در این منطقه ادامه می‌دهند و هم اکنون کنترل شماری از مزارع اطراف این منطقه را که در دست گرفتند که گروه‌های مسلح از آنها به عنوان مقر حملات تروریستی خود علیه نقاط نظامی منتشر در بزرگراه بین المللی دمشق – حمص استفاده می‌کردند.

در همین راستا برای دومین روز متوالی منطقه «یبرود» از دیگر مناطق ریف دمشق شاهد درگیری‌های سخت و شدید بین نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح مستقر در این محل بود.

الحسکه: بازگشایی خطوط تلفن همراه بعد از 56 روز

اما از استان الحسکه در شمال شرقی سوریه گزارش می‌رسد که«جمیل بلال»، مدیر ارتباطات این استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تاکید کرد که بازسازی و ترمیم خطوط ارتباطی استان الحسکه موجب شد تا پس از 56 روز ارتباطات تلفن همراه و کشوری بار دیگر به این استان باز گردد.

جمیل در این خصوص توضیح داد که با کمک گروه‌های فنی و مهندسی استان موفق شدیم، ارتباط بین دو استان دیر الزور و الحسکة را پس از روزها کار و مجاهدت برقرار کنیم و تخریب‌های صورت گرفته توسط افراد مسلح در شبکه ارتباطی را ترمیم و بازسازی کنیم.

مدیر ارتباطات استان الحسکه در ادامه تاکید کرد که هم اکنون گروه‌های فنی و مهندسی استان تلاش بسیار دارند تا زمینه ارتباط اینترنتی در استان را نیز فراهم کنند.

لاذقیه: کشته شدن تروریست مصری

اما در غرب سوریه و در استان لاذقیه نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه عناصر جهادی تکفیری وابسته به سازمان تروریستی القاعده در این استان به اجرا گذاشتند.

براساس گزارش‌های رسیده در جریان عملیات نیروهای ارتش سوریه در ریف لاذقیه شماری از عناصر القاعده در این منطقه کشته شدند. از جمله اینکه عملیات ارتش سوریه در روستای «سلمی» کشته شدن یک تروریست مصری به نام «احمد الوارث» و شماری از عناصر جبهة النصره را در پی داشت.

همچنین در میان کشته‌های عملیات ارتش سوریه در مناطق دیگر ریف دمشق تروریست‌های غیر سوری همچون جمال عبد السلام، با تابعیت لیبیایی و عمر العوسری با تابعیت سعودی نیز شناسایی شدند.

دمشق: گلوله باران منطقه علوی نشین

از ریف دمشق در جنوب سوریه نیز خبر می‌رسد که افراد مسلح یکی دیگر از مناطق علوی‌نشین جنوب سوریه را با خمپاره گلوله باران کردند.

براساس این گزارش افراد مسلح سه گلوله خمپاره را به منطقه «حرستا» شلیک کردند که در مناطق مختلف «عش الورور» اصابت کرد و موجب زخمی شدن شماری از شهروندان سوری این منطقه شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها