کد خبر: ۱۳۳۴۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
از آنجایی‌که وزیر بازرگانی آمریکا در اواخر ماه جاری میلادی از سمت خود کناره‌گیری می‌کند، برادر وزیر خارجه این کشور بعنوان وزیر بازرگانی موقت آمریکا معرفی شده است.

به گزارش 598،  فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، «کامرون کری» مشاور کل وزارت بازرگانی آمریکا و برادر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا بعنوان وزیر بازرگانی موقت آمریکا معرفی شد.

بر اساس این گزارش، «ربکا بلنک» وزیر بازرگانی کنونی آمریکا قرار است پایان ماه جاری میلادی از سمت خود کناره‌گیری کند.

واشنگتن‌پست گزارش کرد که این اولین باری است که دو برادر در عین واحد در یک کابینه با یکدیگر حاضر می‌شوند که البته در زمان ریاست‌جمهوری «جان اف کندی»، برادر کندی به نام «رابرت» نیز به عنوان دادستان کل آمریکا منصوب شد و انتصاب چنین سمت‌هایی که مربوط به اقوام رئیس‌جمهور آمریکا می‌شود دیگر رخ نخواهد داد زیرا طبق قانون سال 1967 تحت عنوان «قانون بابی کندی»، خویشاوندان رئیس‌جمهور نمی‌توانند چنین شغل‌هایی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، برادران «دالز» به نام‌های «جان فاستر»، وزیر خارجه اسبق آمریکا و «آلن» رئیس سابق سیا نیز سمت‌های خود را همزمان به دست آورده بودند اما سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» یک پست کابینه محسوب نمی‌شد و هم‌اکنون نیز محسوب نمی‌شود.

چنین مواردی درباره برادران «باندی» در دوران ریاست‌جمهوری کندی صدق می‌کند به طوریکه «مک جورج» بعنوان مشاور امنیت ملی و «ویلیام» به عنوان یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا فعالیت می‌کرد اما هیچ یک از دو پست مذکور مربوط به کابینه نمی‌شد.

با توجه به برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که «پنی پریتسکر» بعنوان وزیر بازرگانی آمریکا نامزد شود، کامرون کری برای مدتی بعنوان وزیر بازرگانی موقت آمریکا فعالیت خواهد کرد.

واشنگتن‌پست همچنین ادامه داد که «دیوید تورن» برادر زن جان کری هم‌اکنون در حال به پایان رساندن دوران تور سفیری خود در «رم» است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها