کد خبر: ۱۳۳۳۳
زمان انتشار: ۱۶:۰۷     ۰۸ خرداد ۱۳۹۰
سيدحسن الموسوي البحريني خاطرنشان كرد: دليل ورود ارتش عربستان به بحرين اين است كه اگر انقلاب مردم در يمن و بحرين به ثمر برسد،‌ به صورت حتمي مردم كشور عربستان نيز قيام مردمي برپا مي‌كنند.

سيدحسن الموسوي‌البحريني دانشجوي سال سوم رشته ادبيات‌فارسي دانشگاه فردوسي مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، در خصوص دلايل قيام مردم كشور بحرين گفت: تمام قيام‌هاي مردم منطقه داراي اشتراكات و تفاوت‌هايي با يكديگر است و ظلم و ستمي كه حاكمان برخي كشورهاي منطقه بر مردم خود روا داشته‌اند، ‌از جمله اشتراكات بروز قيام‌ها در اين كشورهاست.

اين فعال دانشجويي با اشاره به اينكه بايد به اين فرمايش مقام معظم رهبري توجه داشت كه "موج بيداري اسلامي حتي تا قلب اروپا نيز خواهد رسيد "، تصريح كرد: مردم بحرين با توجه به ريشه فرهنگي، تاريخي و اسلامي خود، پيش از اسلام، مسيحيان يكتاپرست بودند و در كتاب‌هاي خود مبشراتي بر حضور آخرين پيامبر به نام حضرت محمد(ص) و 12 نفر از فرزندانش نشان مي‌دهد كه ملت بحرين از همان ايام در انتظار اسلام بودند.

اين دانشجوي بحريني شاغل به تحصيل در ايران تأكيد كرد: هنگامي كه پيامبر اكرم(ص) رسالت خود را علني كرد، از كشور بحرين هيأتي خدمت ايشان رسيدند و مسلمان شدند.

الموسوي‌البحريني اظهار داشت: بحرين از جمله كشورهايي است كه بدون فتوحات و جنگ و خونريزي اسلام در آن گسترش يافت و با اين پيشينه، تفكر ملت بحرين مبتني بر تشيع است و از اين تفكر مي‌توانيم نهضت حسيني را دريافت كنيم.

وي با بيان اينكه "هيهات منا الذله " يعني عدم قبول ظلم، جور و استبداد، اظهار داشت: پيش از اينكه حوزه‌هاي علميه قم و نجف‌اشرف معروف شوند، حوزه علميه‌اي كه در كشور بحرين فعاليت داشت، بسيار قوي بود و حتي كشاورزان و مردمي كه زندگي ساده‌اي داشتند، محتاط بودند و اين امر نشان مي‌دهد كه مردم بحرين چقدر از نظر دين و معرفت در سطح بالايي قرار داشتند.

اين فعال دانشجويي يادآور شد: مطالبات مردم بحرين قانوني است، همانطور كه در قوانين بين‌المللي به آن اشاره شده است حق رأي براي قانون اساسي بايد از آن مردم باشد و ثروت مردم بحرين بايد به صورت مساوي ميان مردم اين كشور تقسيم شود و عدالت و مساوات رعايت شود.

اين دانشجوي بحريني خاطرنشان كرد: امروز صدمين روز قيام مردم بحرين است و همچنان مردم اين كشور مطالباتشان را به صورت استوار و پايدار درخواست مي‌كنند و تاكنون شكايت‌هاي قضايي عليه جنايت‌هاي آل‌خليفه و آل‌سعود توسط NGOهاي كشورهاي مختلف به دادگاه لاهه رسيده است.

الموسوي‌البحريني با تأكيد بر اينكه مردم بحرين با پايداري بر قيام خود سرانجام به پيروزي خواهند رسيد، گفت: ‌ورود ارتش عربستان‌سعودي به كشور بحرين يك اقدام غيرقانوني است.

وي افزود:‌ كشورهاي حاشيه خليج‌فارس طرح سپر جزيره را در زماني طرح‌ريزي كردند كه صدام حسين به كشور كويت حمله نظامي كرده بود و لذا كشورهاي حاشيه خليج‌فارس تصميم گرفتند ارتش مشتركي تشكيل دهند تا در مقابل حملات خارجي مصون بمانند اما در كشور بحرين حملات خارجي روي نداده و مردم اين كشور خود دست به قيام زده‌اند.

اين فعال دانشجويي با اشاره به اينكه اگر ارتش عربستان‌سعودي وارد بحرين نمي‌شد، تاكنون انقلاب مردم بحرين به سرانجام رسيده بود، بيان داشت: شواهد و ادله‌اي موجود است مبني بر اينكه پادشاه بحرين با نخست‌وزير اين كشور كه از بستگانش است، اختلافات شديد داخلي دارد تا جايي كه طرفداران اين 2 گروه با يكديگر درگير شده‌اند.

الموسوي‌البحريني به دليل ديگر حضور ارتش عربستان در بحرين اشاره كرد و گفت: دليل ديگر ورود ارتش عربستان به بحرين اين است كه اگر انقلاب مردم در يمن و بحرين به ثمر برسد،‌ به صورت حتمي مردم كشور عربستان نيز قيام مردمي برپا مي‌كنند.

اين دانشجوي بحريني بيان داشت: از آغاز قيام مردم بحرين، مردم شهرهاي شيعه‌نشين عربستان در حمايت از مردم بحريني راهپيمايي كرده‌اند و دولت عربستان سعودي از اين واهمه دارند وقي قيام مردم بحرين به ثمر بنشيند مردم عربستان نيز قيام خواهند كرد.

وي افزود: جالب اينجاست كه اكثريت ذخاير نفتي كشور عربستان در مناطق شيعه‌نشين است و اگر قيامي در اين كشور صورت بگيرد نه تنها نفت عربستان بلكه بورس نفت جهاني به خطر مي‌افتد.

اين فعال دانشجويي در پاسخ به اين سؤال كه برخي معتقدند قيام‌هاي مردم منطقه خودجوش نيست و طرحي آمريكايي و اسرائيلي است، گفت: اين‌گونه تفكرات با مواضع و فرمايشات مقام معظم رهبري همسو نيست و به نظر من بايد در اين خصوص تنها به فرمايشات رهبر معظم انقلاب توجه كرد.

الموسوي‌البحريني در خصوص دستگيري و بازداشت گسترده دانشجويان و اساتيد دانشگاه بحرين، خاطرنشان كرد: قيام مردم بحرين، قيام جوانان اين كشور است و دانشجويان و اساتيد نيز در صف مقدم راه‌اندازي اين قيام مردمي هستند.

وي افزود: آل‌خليفه قصد دارد حكم حكومتي عليه مردم صادر كند و در مقابل قيام مردم ايستادگي كند و از اين رو تمامي اقشار مردم را مجازات مي‌كند كه اكنون شاهد دستگيري پزشكان، پرستاران، معلمان،‌ اساتيد، رئيس دانشكده و كارمندان دولتي و غيردولتي توسط آل‌خليفه و آل‌سعود هستيم.

اين دانشجوي بحريني با بيان اينكه تعداد زندانيان در زندان‌هاي بحرين به حدود هزار نفر رسيده است كه 80 نفر از آنان زنان و دختران بحريني هستند، تصريح كرد:‌ در حال حاضر 150 دانشجو از دانشگاه بحرين اخراج شدند و بورسيه‌هاي دانشجويي در اين كشور قطع شده است و 35 نفر از دانش‌آموزان نيز از مدارس اين كشور اخراج شده‌اند.

الموسوي‌البحريني بيان داشت: تاكنون 50 تا 60 مسجد و حسينيه توسط آل‌سعود و آل‌خليفه ويران شده است و ليست تخريب 300 مسجد و حسينيه ديگر در دستور كار آل‌خليفه قرار دارد.

وي با اشاره به اينكه دولت آل‌خليفه با قيام مردم كشور بحرين بسيار احمقانه برخورد كرد و اكنون سردرگم است و در باتلاقي افتاده كه روز به روز بيشتر در آن فرو مي‌رود و نجات آنان هر روز نسبت به روز قبل كمتر مي‌شود، اظهار داشت:‌ آل‌خليفه 7 جوان زير 25 سال را محاكمه كرده و حكم اعدام 4 نفر از آنان را صادر كرده است.

اين فعال دانشجويي در پايان در خصوص آينده قيام مردم بحرين، خاطرنشان كرد: با توجه به اخبار رسيده از قيام مردم بحرين و پرونده سياه آل‌سعود و آل‌خليفه در دادگاه‌هاي جهاني، هر چه زودتر مردم بحرين به پيروزي مي‌رسند اما بايد در اين راه صبور باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها