کد خبر: ۱۳۳۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۰۸ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، با توجه به تحریف بیانیه پاياني نشست سراسري مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی، که خبر آن توسط «خبرگزاری دانشجو» منتشر شد، روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی کشور، دیروز در نامه ای به مدیرعامل ایرنا خواستار اصلاح خبر آن خبرگزاری، و قرار دادن کل بیانیه روی خروجی ایرنا شد.

متن نامه به این شرح است:
 
« مدیرعامل محترم ایرنا
سلام علیکم

با صلوات برمحمد و آل محمد (ص) و با احترام به اطلاع جنابعالي مي رساند كه آن رسانه محترم بيانيه پاياني نشست سراسري مسئولين بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور را با رويكرد گزينشي که مبتني بر سليقه خاص سياسي است، ذبح نموده و بخشهاي اصلي آن كه نگاه نقادانه و مطالبه گرانه نسبت به قدرت، ‌دولت و جريان انحرافي داشت را حذف نموده است؛ حتي بخش هايي از بيانيه كه به الهام گيري قيامهاي مردمي خاورميانه و شمال آفريقا از انقلاب اسلامي بود نيز حذف شده است. براي رسانه اي كه منتسب به جريان دولت و اصول گرايي است اين امر زيبنده نيست. وقتي عملكرد آن رسانه موجب اعتراض دفتر مقام معظم رهبري قرار مي گيرد طبيعي است كه مجموعه هاي ديگر به طريق اولي مورد بي مهري عمل گزينشي قرار گيرند.

لذا شايسته است ضمن عذرخواهي رسمي نسبت به قرار دادن كل بيانيه مذكور بر روي خروجي ايرنا اقدام نماييد.»
  
گفتنی است با توجه به این که تا کنون اقدامی در خصوص اصلاح خبر مذکور توسط ایرنا انجام نشده است، روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی صبح امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد خبرنگاران خبرگزاري جمهوری اسلامی تا اطلاع ثانوی امكان حضور در برنامه‌هاي بسيج دانشجويي را نخواهند داشت.

متن اطلاعیه روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی کشور به شرح ذیل است:
 
«در تاريخ 6/3/90 خبري در خصوص بيانيه نشست مسئولين بسيج دانشجويي سراسر كشور در خروجي خبرگزاري جمهوري اسلامي منتشر شد كه بهت و حيرت دانشجويان شركت كننده در اين نشست را به همراه داشت، متاسفانه خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)، به دور از اخلاق حرفه‌اي اقدام به حذف بخش‌هاي اساسي اين بيانيه نموده كه روز شنبه 7/3/90 طي نامه‌اي مراتب اعتراض به استحضار مدير عامل محترم اين خبرگزاري رسيد، كه متاسفانه تاكنون اقدامي در اين خصوص انجام نشده است.
 
بسيج دانشجويي ضمن اعتراض به اين اقدام پيگيري قانوني خود را تا استيفاي حقوق ضايع شده از طريق مراجع ذيصلاح خواهد نمود، ضمناً تا اطلاع ثانوي اين خبرگزاري امكان حضور در برنامه‌هاي بسيج دانشجويي را نخواهد داشت.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها