کد خبر: ۱۳۳۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۸ خرداد ۱۳۹۰
بولتن نیوز: مسعود بهنود روزنامه نگار فراری وهمکار بی.بی.سی در برنامه بررسی مطبوعات ایران که هر هفته از بخش فارسی بلند گوی استعمار پیر پخش می شود به بعضی روزنامه های داخلی خط می دهد که روی چه موضوعاتی مانورکنند و نوچه های او که در روزنامه های داخلی جا خوش کرده اند، ازغفلت یا مشغله مدیران مسئول سوء استفاده کرده خط فکری او را عملیاتی می کنند.


هفته گذشته مسعودبهنود دربرنامه بررسی مطبوعات، تلویحا به انتقاد ازمطبوعات داخلی و از جمله روزنامه ایران پرداخت که چرا در باره حادثه مهمی چون پالایشگاه آبادان سکوت کرده اند و یا در واقع بزرگنمایی نکرده اند. این اعتراض یعنی خط دهی غیرمستقیم بهنود به عناصر همکار درمطبوعات داخلی بلافاصله ازسوی برخی روزنامه ها اجابت شد و  بهنود دربرنامه صبح یکشنبه 8خرداد اولین آیتم برنامه خود را به سرمقاله روزنامه مردم سالاری که درباره رویداد هفته قبل پالایشگاه آبادان نوشته شده بود، اختصاص داد.

یعنی خطی را که بهنودهفته گذشته در فضای رسانه ای کشوردنبال کرده بود، پاسخش را در هفته جاری جستجو کرد تا مطالب مورد نظر خود را در مطبوعات ایران بیابد و هم راستا با نظر برنامه خود، مطالبی از مطبوعات داخلی منعکس کند.

هماهنگی مطالب  روزنامه ها با موضوعات مورد علاقه بهنود و بلندگوی استعمار چه اتفاقی باشد و چه اثر پذیر باشد، در سایه غفلت مدیران مسئول مطبوعات اتفاق می افتد و مرجع قانونی نظارتی هم ظاهرا به موضوع کم توجه است.

براین اساس،در رسانه های داخلی، باید به نکاتی که رسانه ای مانند بی بی سی مطرح می کند توجه داشت تا خواسته و ناخواسته در مسیر جریان سازی خبری آنها قرار نگیریم و آنها به اهداف تبلیغی و جریان سازی های مورد نظر خود نرسند.



بازاریابی برای نشریات خاص

مسعود بهنود روزنامه نگار وابسته وهمکار بی بی سی که از سال های قبل و بعد از انقلاب در ایران و خارج از کشور به فعالیت مطبوعاتی اشتغال داشته و هنوز تعداد زیادی از همپالگی های او در مجلات و محافل لائیک، سکولار، ملی مذهبی ولیبرال مشغول بکارند، این روزها در برنامه ای که تحت عنوان بررسی مطبوعات ایران از بی بی سی فارسی پخش می شود به بازاریابی رایگان برای برخی مجلات محافل روشنفکری، سکولارداخلی و اپوزیسیون می پردازد.

 این نشریات عمدتا در طیفی ازمجلات روشنفکری قرارمی گیرند که به دلیل پرداختن به مطالبی دورازباورها وآرمان های مردم و یا موضوعاتی غیرملموس برای طیف وسیعی از مخاطب عام، بااقبال روبه رو نمی شوند و در نهایت قادربه رقابت و فروش نیستند اما بی بی سی خود را موظف می داند از آنها حمایت کند تا شاید در بین مخاطبان خود مشتریانی برای آنها پیدا کند.


بهنود علاوه بر نشریات خاص مورد نظر خود، به برخی نشریات پر زرق و برق هم اهمیت می دهدو تبلیغ رایگان برای نشریاتی که به شکلی پرزرق و برق توسط شهرداری تهران و گروه مجلات همشهری منتشرمی شود، یکی از آیتم های قابل توجه برنامه بررسی مطبوعات بی بی سی توسط مسعود بهنود بوده است.

این روزنامه نگار فراری دربرنامه آخر خود به معرفی نشریه تماشاگرهمشهری پرداخت. این نشریه که یک مجله ورزشی فوتبال است، برخلاف پیش بینی ها وانتظارات اولیه فروش چندانی نداشت ونتوانست دربین نشریات پرسابقه ورزشی جایی برای خود بازکند، به همین دلیل چند شماره آن رایگان دراستادیوم آزادی وشهرستانها توزیع شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها