کد خبر: ۱۳۳۱۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در واکنش به هشدارهای مقامات ایرانی، در یک کنفرانس خبری در پایتخت بحرین تأکید کرد رزمایش گسترده مین‌روبی در خلیج فارس که با حضور ۴۱ کشور برگزار می‌شود، به هیچ عنوان ایران را هدف نمی‌گیرد.

به گزارش 598،  فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان میلر»، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا، روز یکشنبه اعلام کرد رزمایش گسترده مین‌روبی نیروی دریایی که شامل 41 کشور می‌شود، علیه ایران نیست.

وی در یک کنفرانس خبری در «منامه» پایتخت بحرین گفت: این رزمایش به ایران مربوط نمی شود. این رزمایش‌ها کاملاً دفاعی است.

این اظهارات فرمانده ناوگان پنجم ایران پس از آن ایراد شد که تهران روز سه‌شنبه هفته گذشته در خصوص هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در خلیج فارس در شرایطی که نیروهای دریایی بین‌المللی به رهبری آمریکا که برای این رزمایش آماده می‌شدند، هشدار داد.

میلر ادامه داد: پیام ما به یک کشور برنمی‌گردد ... بلکه درباره یک جو دریایی امن است. این رزمایش کاملاً دفاعی است و تحریک‌آمیز نیست و در آبهای بین‌المللی برگزار می‌شود.

فرمانده ناوگان پنجم آمریکا تصریح کرد: آنچه برای اقتصاد جهان حائز اهمیت است، این است که یک محیط دریایی وجود داشته باشد که تجارت آزاد در آنجا باشد و کشتی‌ها بتوانند در آنجا حرکت کنند.

وی ادامه داد: اگر برخی کشورها داخل آبها مین قرار دهند، جامعه جهانی مجبور است هر چه سریعتر این مین‌ها را خارج کند. رزمایش مین‌روبی از جدیدترین فناوری‌ها بهره‌ می‌برد.

بر اساس این گزارش، 35 کشتی، 18 زیردریایی بدون سرنشین و بیش از یکصد غواص خنثی کردن مواد منفجره در این رزمایش مین روبی که تا پایان ماه مه ادامه دارد، حضور خواهند داشت.

ناخدا «سایمون آنکونا» از نیروی دریایی سلطنتی انگلیس اعلام کرد که بیش از 40 کشور و 6 هزار و 500 نفر در این رزمایش شرکت می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها