کد خبر: ۱۳۲۸۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: «تا 5 خرداد مربی انتخاب شده، بازیکنان آماده هستند و به اردو می رویم.»

جام ورزشي؛ محمد رویانیان شنبه شب با حضور در برنامه ورزش از شبکه دو درباره اینکه آیا در حال حاضر حسرت دارد یا نه اظهار داشت: «بدون حسرت هستم. 18 تیم در مسابقات بودیم دو تیم جام گرفتند، یعنی بقیه باید حسرت بخوردند؟ شکست مقدمه پیروزی است. پرسپولیس نیاز به جام ندارد تا خود را اثبات کند. بنده ماموریتم لزوما گرفتن جام نبود چون حسی به این مساله ندارم. هواداران جام می خواهند و ما هم حتما می گیریم. هدف من این بود که تحول ایجاد کنم. جام هم می گیریم.»


وی ادامه داد: «خدا رحمت کند نیما نهاوندیان را. او چند بار در این برنامه از من می پرسید که نتیجه گرا هستی یا تحول گرا؟ من می گویم که دیدگاه باید تحول باشد، نتیجه هم در آن تحول به وجود می آید.»


مدیرعامل پرسپولیس درباره اقدامات کوتاه مدت خود در پرسپولیس در مدت حضورش گفت: «اگر اقدامات کوتاه مدت من را ببینید مفید بوده است. استیلی به عنوان یک مربی ارزشمند فوتبال ایران بوده است. من که آمدم آن جو حاکم شد و بنده خدا نتوانست ادامه بدهد. در حالیکه میانگین امتیازاتش 2 امتیاز بود. بعد دنیزلی را آوردم. وقتی دنیزلی می آید یعنی به هواداران احترام می گذاریم. ایمون زاید را آوردیم که سه گل در 10 دقیقه به استقلال زد و در تاریخ ماند. آسمیر آودکویچ را برای آسیا آوردیم. پولادی را برای دفاع چپ آوردیم. با حضور دنیزلی بهترین بازیکنان ایران را آوردیم. کی روش 9 ملی پوش از پرسپولیس دعوت می کند. دنیزلی در دقیقه 90 در حالیکه هنوز نفراتمان تکمیل نشده بود، اتفاقاتی برایش افتاد و رفت. ماندم با تیمی که با افکار دنیزلی بسته شده بود اما بهترین های ایران هستند.»


رویاینان تصریح کرد: «ژوزه رنگینگش 101 بود در جهان. در 12 سال، 20 جام گرفته بود. بنابراین پس از دنیزلی شك نکردیم و یک مربی بزرگ دنیا را آوردیم. بعد هم گل محمدی را آوردیم. در بخش جام حذفی سخت ترین تیم ها به تور ما خوردند و تا فینال هم رفتیم. همه تیم ها را با قدرت زدیم. داماش، تراکتور را زده بود. همین روز جمعه در جلوی چشم 100 هزار استقلالی، استقلال را زد. رسیدیم به فینال. می گویم چه بلایی سر ما آمد. در لیگ هم اگر دو، سه برد در نیم فصل اول داشتیم سهمیه آسیا را کسب می کردیم. من توسعه باشگاه در ابعاد مختلف و پایه است. در نتیجه گرایی هم وقتی بهترین بازیکن و مربی می آید و دقت می کند چه کار دیگری باید انجام بدهد؟ یک میلیارد و نیم در نیم فصل کسب کردم که خط هافبکم را کامل کنم. دیگر نمی توانم فنی کار کنم.»


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه این تیم در فصل آتی هم در لیگ قهرمانان آسیا حضور نخواهد داشت گفت: «آنها که با سختی و هزینه رفتند آسیا، در آسیا بد باختند. حالا درست است که استقلال جلودار است، ان شاءالله موفق هم باشد. شما ببینید که 50 سال از عمر پرسپولیس گذشته است، فرض کنید دو سال آسیایش تعطیل شود. اسلحه که نگذاشته اند که حتما باید به آسیا برویم. پرسپولیس به حیاتش ادامه می دهد. من می می میرم ولی پرسپولیس تا ظهور امام زمان ادامه دارد. ما جام می گیریم، قول می دهیم.»


وی با تاکید بر این که ورزش ما نتیجه گراست ادامه داد: اینکه رویانیان بیاید در پرسپولیس جام بگیرد یا نگیرد برای مدیری که می خواهد تحول ایجاد کند خیلی آزار دهنده نیست. چه اجباری است که من مدیرعاامل پرسپولیس بمانم؟ اگر سیستم فقط جام است من باید بروم. 30 میلیون هوادار پرسپولیس برای اولین بار در تاریخ نگاه عمیق و دقیقی را به پرسپولیس معطوف کردند. 100 هزار نفر می آیند و جلوی چشمشان با حسرت جام از دست پرسپولیس می رود ولی اهانتی نمی کنند. فردا کامنت ها را می گیریم، می گویند برای ما مهم است باشگاه ساخته شود. وقتی مدیری می آید تیمش می شود دوازدهم، تیمش مرتب می بازد، تیمش جام حذفی را از دست می دهد اما هواداران به مدیر می گویند از تو حمایت می کنیم. این اتفاق بزرگی است. بزرگترین دستاورد ماست. وظیفه ام است که جام بدهیم. دندم نرم است.»


رویانیان افزود: «فاصله ما با جام به اندازه چند سانتی متر بود، اگر توپ بنگر به گل می رفت، اگر نیلسون که بهترین دروازه بان خارجی لیگ برتر است در زاویه بسته یکی از این گل ها را نمی خورد یا ماهینی در برگشت توپ آن اشتباه را نمی کرد ما هنوز جشن قهرمانی داشتیم. هوادار می پذیرد اما پیشکسوتان نمی پذیرند.»


وی ادامه داد: «وقتی می گویم هوادار چند میلیونی این حس را پیدا کرده اند، پیشکسوتان و بازیکنان و اهالی باشگاه هم باید این روند را پیدا کنند. دایی جام می آورد، او را بر می دارند. گل محمدی جام نمی گیرد برش می دارند. دایی را مثلا مدیریت عوض کرد، گل محمدی را هم من باید عوض کنم. مشکل پرسپولیس مربی نیست. بیماری پرسپولیس فراتر از این حرف هاست.»


مدیر عامل پرسپولیس تاکید کرد: «پرسپولیس نیاز به ساختار توانمند دارد. پس از 50 سال مجوز آکادمی گرفتیم. 4 تا بازیکن که دستمایه هر سالمان باشد را تولید نکردیم. پرسپولیس بالای 100 پیشکسوت دارد. این عیب نیست، بزرگی است. یک خانواده 5، 6 بچه دارد. یک خانواده یک فرزند دارد. سرنوشت دو خانواده فرق می کند. آن خانواده پر جمعیت تر هیچ وقت آسایش ندارد. پرسپولیس بزرگترین تیم ایران است. همه می گویند. فشاری که روی پرسپولیس است وحشتناک است. یک سیبل درست کن اسمش پرسپولیس باشد، یک سیبل اسمش را بگذار گهر. تیرها را هر جا بزنی می خورد. شاید اصلا سیبل کوچک تردیده نشود. پیشکسوتان پرسپولیس بزرگترین های فوتبال ایران هستند. خدا رحمت کند ناصر حجازی را. خدا حفظ کند حسن روشن. علی جباری و صمد مرفاوی را. ما در پرسپولیس علی دایی را داریم که همه جای دنیا او را می شناسند. علی پروین سلطان ایران بود، شده سلطان آسیا. همایون بهزادی. حسین کلانی و خیلی های دیگر. اینها پشت پرسپولیس باشند مشکل حل می شود. چیزی که می تواند مایه قدرت باشد، مایه ضعف شده است. چرا؟ چون نگاه سالم با پیشکسوتان نبوده است. این پیشکسوتان هر کدام یلی هستند برای خودشان. اسمشان را تریلی نمی کشد.»


وی درباره اینکه چرا در این شرایط استقلال جام می گیرد گفت: «استقلال دیشش از ما کوچکتر است.»


مدیرعامل پرسپولیس افزود: «در 12 لیگ گذشته و جام حذفی، 22 جام به تیم های مختلف اهدا شد. پرسپولیس 4 جام را گرفت. ما هنوز فاصله نگرفتیم. می خواهیم در همه ابعاد رو به جلو برویم. هر سه سال باید یک جام بگیریم. بنابراین باید برای سال بعد یک جام بگیریم.»


رویانیان درباره اینکه آیا به استعفا فکر نمی کند گفت: «اگر احساس کنم هوادار من را نمی خواهد یک روز نمی مانم. تحمیل حرام است. آن چیزی که من را نگه داشت، محبت بیش از حد هواداران به من بود. من مدیونشان هستم.»


وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در بازی فینال جام حذفی افزود: «چیزها دیگری هم در فوتبال ما دخیل است. شما ببینید قبل از زدن ضربات پنالتی چه کسانی باید پشت خط باشند؟ عسگری پشت خط زمین بوده است. از سوی دیگر؛ 7 دقیقه هادی نوروزی پشت توپ ایستاد؟ بی تجربگی ما هم بود. می توانستند هادی نوروزی را تغییر بدهند. با یک پنالتی یک تیم قهرمان شد. فوتبال است دیگر. جام گرفتن یا نگرفتن به چند ثانیه بند است.»


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت خود در مدیریت این باشگاه تصریح کرد: «15 روز قبل از جام حذفی گفتند که ماموریت من در دولت تمام شد. نهاد ریاست جمهوری نامه ای زده است که از 31 فروردین خدماتشان تمام شد. متاسفانه این مساله به بدنه باشگاه هم رسوخ کرد. وقتی نتوانم در دولت باشم، یعنی نمی توانم مدیرعامل پرسپولیس هم باشم. سوال هم کردم کسی جواب نداد. من اطمینان دارم که هم رییس جمهور و هم وزیر ورزش اطلاع نداشتند که بقایی معاون رییس جمهور این کار را  انجام داد. من شخصا نسبت به دکتر احمدی نژاد همیشه قدردان هستم چون تلاش هایش را دیده ام اما 6 ماه است تکلیفم معلوم نیست. بعد هم در یک پایان نامه کوچک ماموریت من پایان یافته تلقی می شود.»


وی در پاسخ به این پرسش که آیا قبل از جام حذفی استعفا داده بود یا نه گفت: «من پس از 80 روز که از حضورم در پرسپولیس گذشته بود استعفا دادم. در بحث اخیر، 20 روز است این نامه را کسی پیگیری نکرده است. آن چیزی که به انسان روحیه می دهد عشق است. عشق به هواداران پرسپولیس.»


مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا استعفا نمی دهد گفت: «نه، می مانم تا من را بردارند.»


وی ادامه داد: «من شنیدم که قلعه نويی سه سال اول را آماتوری شروع کرد و بعدش موفقیت هایش شروع شد. ما در پرسپولیس به هیچ کسی فرصت ندادیم. استیلی شایسته بود. گل محمدی شایسته است. ویژگی های بالایی دارد. کاش یک سال را تحمل می کردیم. علی دایی هم که یک دفعه جام نیاورده است. یحیی گل محمدی کاش فرصت داشت تا سه سال آبدیده شود. مربی که دارای ارزش اخلاقی است را تحمل کنیم تا ساخته شود و پرداخته شود. در ظرف 48 ساعت همه رسانه های ایرانی و خارجی به او حمله کردند. فقط بان کی مون مانده علیه گل محمدی بیانیه بدهد. قدرت تحمل در رسانه های ما نیست چه برسد به هواداران. با این وجود می گویم که شکست مال من است. عدم موفقیت من مسئول هستم. عذرخواهی می کنم.»


مدیرعامل پرسپولیس درباره مذاکره اش با محمد مایلی کهن عنوان کرد: «من با ایشان صحبت کردم. برای دایی هم پالس فرستادم. هر چند رییسی کیا گفت دایی با راه آهن قراداد بسته است اما پس از قرارداد مذاکره رسمی با دایی نداشتم. ما الان 5 گزینه داریم. درخشان؛ پیروانی، مایلی کهن، کرانچار و دایی. ترتیبش این نیست. به اجماع کمیته فنی رسیده است. با دایی هنوز شرایطمان را نگفته ایم. البته او هم به صورت حرفه ای گفت که اول با باشگاه صحبت کنید. شاید هواداران فکر کند تویش مانده ام اما واقعا در حال بررسی هستم.»


وی افزود: «در حال حاضر دو نفر اولویت هستند. با پروین جلسه خوبی داشتیم. پروین پس از سفر به مالزی بسیار مدرن و قدرتمند پشت ما در آمده است. گزینه ای را انتخاب می کنیم که پرسپولیس نیاز به آن دارد.»


مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا قطعا سرمربی فصل آتی این تیم از میان این 5 نفر انتخاب می شوند گفت: «یکدفعه دیدی پیچی خورد.»


رویانیان افزود: «یک قولی می دهم که حتما سر تاریخ مربی، بازیکن و اردویمان شروع می شود. تا 5 خرداد مربی انتخاب شده، بازیکنان آماده هستند و به اردو می رویم. این ایراد را از بین می بریم که اول تیم را ببندیم و بعد مربی بگذاریم. اول سرمربی انتخاب می شود.»


وی درباره اینکه آیا یحیی گل محمدی هم گزینه سرمربیگری پرسپولیس است یا نه اظهار داشت: «با یحیی هم می خواهم صحبت کنم که پیش ما باشد اما همه چیز دست من نیست. دوست داشتم یحیی سرمربی ما بماند اما فشارهایی نگذاشت.»
اوج نيوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها