کد خبر: ۱۳۲۸۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
سیلویو برلوسکنی در یک تجمع سیاسی قضات این کشور را مورد حمله قرار داد و آنها را متهم کرد که با انگیزه‌های سیاسی به دنبال حذف وی هستند اما از طرف دیگر تاکید کرد که همچنان از ائتلاف شکننده انریکه لتا حمایت خواهد کرد.

به گزارش598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق و رهبر راست‌ میانه ایتالیا که اخیرا درخواست فرجام‌خواهی وی علیه محکومیتش در قبال تقلب مالیاتی توسط قضات رد شد، بار دیگر طی اظهاراتی اتهامات قبلی خود را علیه دادستانان تکرار کرد.

این در حالی است که وی همچنان با محاکمه در خصوص اتهاماتش روبرو است.

برلوسکنی طی یک تجمع در شهر برشای ایتالیا اظهار داشت: هر کسی که گرفتار جناح‌گرایی سیاسی نباشد آشکارا می‌تواند ببیند که قضاتی وجود دارند که دارای انگیزه سیاسی هستند و نفرت و تعصب آنها علیه من باعث کور شدنشان شده است.

سخنرانی برلوسکنی از سوی برخی از تظاهرکنندگان رقیب مختل شد و آنها در میان سخنرانی وی اقدام به سوت زدن کرده و شعار می‌دادند: "برو زندان" در مقابل حامیان برلوسکنی نیز شعار می‌دادند: "سیلویو! سیلویو!"

نیروهای پلیس ایتالیا به منظور دور نگه داشتن گروه‌های رقیب از یکدیگر مداخله کرده و گزارشی در خصوص خشونت‌های جدی مخابره نشد.

با وجود این برلوسکنی تاکید کرد که وی از حمایت خود از انریکو لتا دست برنمی‌دارد.

انریکو لتا، نخست‌وزیر ایتالیا به گفته برلوسکنی وعده داده تا تقاضای حزب وی به منظور میلیاردها یورو کاهش مالیاتی را بپذیرد.

برلوسکنی در شهر برشا خاطرنشان ساخت: آنها فکر می‌کنند که من ممکن است بیرون بکشم و حیات دولت را به خطر بیندازم اما همچون همیشه آنها اشتباه کردند. ما قصد داریم به حمایت از این دولت ادامه دهیم.

برلوسکنی در دولت ائتلافی لتا پست وزارت ندارد اما در پشت صحنه نقشی تعیین‌کننده داشته و در صورتی که از حمایت خود از دولت و پارلمان انصراف دهد می‌تواند دولت را ساقط کند.

برلوسکنی روز دوشنبه باید در یک جلسه استماع جدید خود در خصوص محاکمه‌اش به اتهام فساد اخلاقی حضور پیدا کند.

همچنین دادستان‌های شهر ناپل نیز خواهان محاکمه برلوسکنی درخصوص اتهامات پرداخت رشوه به یک سناتور در سال 2008 شدند.

این در حالی است که اعضای اصلی حزب دموکراتیک ایتالیا متعلق به انریکو لتا از تجمع سیاسی برلوسکنی در شهر برشا انتقاد کردند. آنها همچنین به طور خاص از مساله حضور آنجلینا آلفانو، وزیر کشور ایتالیا که متعلق به حزب برلوسکنی است در تجمعی که علیه دادستان‌های کشور بوده انتقاد کردند.

استفانو فاسینا، معاون وزیر اقتصاد ایتالیا اظهار داشت: آلفانو به عنوان معاون نخست‌وزیر در حال دامن زدن به تنش‌ها میان نیروهای سیاسی است که حامی دولت هستند.

انریکو لتا نیز که در خصوص این تجمع اظهار نظر مستقیمی نکرد در یک نشست ویژه رهبران حزب دموکراتیک گفت که دولت وی همیشه به استقلال قضات احترام گذاشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها