کد خبر: ۱۳۲۸۲۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس جمهوری سابق مصر بر این باور است که برای قضاوت درباره عملکرد محمد مرسی «بسیار زود» است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق مصر گفت، محمد مرسی، رئیس جمهوری کنونی این کشور با مسئولیت‌های دشواری رو به رو است.

مبارک در نخستین مصاحبه خود پس از فروپاشی دولتش در سال 2011 به روزنامه الوطن گفت: او (محمد مرسی) رئیس جمهوری تازه‌ است که برای نخستین بار مسئولیت‌های سنگینی را عهده‌دار می‌شود و ما نباید درباره‌ او زود قضاوت کنیم.

مبارک که زمامداری مصر را به مدت 30 سال برعهده داشت، گفت که از اینکه وضعیت اقتصادی مصر دچار مشکلاتی شده است، ناخرسند است. مبارک عنوان داشت: دیدن اینکه شرایط کنونی چندان مطلوب نیست، مرا ناراحت می‌کند.

به نوشته این روزنامه، خبرنگاران الوطن توانستند روز شنبه پیش از برگزاری دادگاه استیناف مبارک به جرم کشتار تظاهرکنندگان و فساد مالی با وی گفت‌وگو کنند.

رئیس جمهوری سابق مصر اعلام کرد، در تصمیم‌گیری‌هایش در دوران ریاست جمهوری به قشر فقیر توجه به‌خصوصی داشته است.

وی همچنین به ابراز نگرانی نسبت به دریافت قرض از صندوق بین‌المللی پول توسط مصر پرداخت و گفت: شرایط استقراض از این بانک بسیار دشوار است و ممکن است بعدها اقتصاد مصر را با خطرات جدی مواجه سازد.

وی ادامه داد: چنین اقدامی شهروندان فقیر را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث خواهد شد که افرادی با درآمد کم دچار آسیب شوند.

مبارک همچنین گفت، در خصوص وضعیت امنیتی و افزایش ارتکاب جرایم در منطقه نگران است.

رئیس جمهوری سابق مصر خاطرنشان کرد: تاریخ قضاوت خواهد کرد و من همچنان یقین دارم که نسل پیش‌رو نگاهی عادلانه نسبت به من خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها