کد خبر: ۱۳۲۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

مراسم بزرگداشت سردار شهيد «محمد بروجردي» در قطعه 24 گلزار شهداي بهشت زهرا (س) با حضور سردار سعيد قاسمي از فرماندهان دوران دفاع مقدس و منصور كوچك‌ محسني، داوود عسگري، احمد موسوي از همرزمان شهيد بروجردي و خانواده معظم اين شهيد والامقام برگزار شد.

به گزارش فارس، در اين مراسم، سردار قاسمي اظهار داشت: ذكر ياد و نام شهدا كاري بس عظيم است و در اين شرايط دشوار وظيفه ما اين است كه حقايق را كامل و درست بيان كنيم. متأسفانه شناخت و آگاهي نسل جديد از مناطق عملياتي غرب و مسايل آن بسيار اندك است؛ چرا كه فضاي كردستان و غرب كشور كاملاً با جبهه جنوب متفاوت بود.

وي افزود: توطئه دشمن در زمينه قوم‌گرايي و تجزيه‌طلبي كه طرح بسيار دقيقي بود، در خوزستان، گرگان و برخي شهرهاي شمالي اتفاق افتاد اما موفق نشد. در كردستان زماني كه اين مسئله آغاز شد با وجود اينكه پتانسيل آن را هم دارا بود و ليدر‌هاي قوي‌اي هم داشتند، همچنين با وجود 15 گروهك مسلح كه از شهرها رانده شدند و در اين منطقه پناه گرفتند، نيز موفق نشد.

همرزم شهيد بروجردي خاطرنشان كرد: پيروزي در كردستان قطعاً بدون حضور محمد بروجردي كاري دور از ذهن بود و صرف داشتن روحيه جنگ‌آوري با كساني كه همه چريك و كماندو بودند و محيط سرزميني‌شان را كاملاً مي‌شناختند، پيروزي حاصل نمي‌شد.

وي ادامه داد: در جبهه جنوب كشور فرق بين دوست و دشمن آشكار بود. يك طرف خاكريز دشمن و طرف ديگر خاكريز رزمندگان قرار داشت اما در كردستان هر لحظه امكان درگيري وجود داشت و مسايل اتفاق افتاده در كردستان 10 برابر مسايل و مشكلات جنوب كشور بود.

سردار قاسمي ابراز داشت: فضاي كردستان يك فضاي پر از استرس و اضطراب، رعب و وحشت بود و دوام داشتن در كردستان واقعاً براي هر فردي ممكن نبود و همه رزمندگان علاقه داشتند كه به جنوب بروند و در كنار احمد متوسليان در آزادي خرمشهر سهيم باشند.

اين فرمانده دوران دفاع مقدس در خصوص فرماندهي شهيد محمد بروجردي در كردستان اظهار داشت: بروجردي فروتن و متواضع بود؛ زماني كه فرماندهي سپاه به او پيشنهاد شد نپذيرفت و هرچه اصرار كردند فايده نداشت؛ او گفته بود "آقاي رضايي از من لايق‌تر است و ترجيح مي‌دهم كه از او فرمان بگيرم و اطاعت كنم ".

اين استاد دانشگاه با اشاره به خاطره‌اي افزود: در منطقه كامياران سر 3 تا از بچه‌ها را داخل كيسه خواب بريده بودند و روي بدنشان گذاشته بودند؛ وقتي ما اين صحنه را مشاهده كرديم بروجردي از من پرسيد به نظرت چه بايد كرد؟ من با عصبانيت گفتم بايد اين روستا را از بين ببريم؛ متوجه شدم صورت بروجردي از اين جواب من كاملاً سرخ شده؛ به من گفت "اين همان تاكتيك دشمن است كه مردم بيگناه كشته شوند و جبهه خونخواهي براي دشمن باز شود ".

وي خاطرنشان كرد: شخصيت محمد بروجردي شخصيتي بسيار عجيبي بود؛ فردي در نهايت سادگي و فروتني و در حقيقت آنچه همه خوبان داشتند، تنها در وجود محمد بروجردي هويدا بود. رفتارش به گونه‌اي بود كه همه مجنون و شيفته او بودند و با اينكه ديپلم هم نداشت اما آنچنان با مفاهيم پيچيده قرآن آشنايي داشت كه با علم اساتيد قرآن هم برابري مي‌كرد.

سردار قاسمي گفت: بروجردي هميشه به ما مي‌گفت "هر كسي مردم كردستان را دوست داشته باشد، مي‌تواند در كردستان كار كند و درايت و عمق بصيرت است كه موجب مي‌شود در كردستان به عشق مردم بماني و مردم را دوست داشته باشي ".

در پايان اين مراسم از مادر سردار شهيد «محمد بروجردي» توسط همرزمان اين شهيد والامقام تجليل شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها