کد خبر: ۱۳۲۳۱
زمان انتشار: ۲۱:۳۷     ۰۶ خرداد ۱۳۹۰

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، برخلاف مرسوم سایر سفرهای استانی دولت آقای احمدی نژاد، دور سوّم سفر استانی هئیت دولت به استان قم در حالی برگزار شد که تنها تعدادی از اعضای كابينه از جمله علی نيكزاد ، مهدی غضنفری، مجيد نامجو و مجتبی ثمره هاشمی، دکتر احمدی نژاد را در این سفر همراهی می کردند.

این نکته از آن جهت حائز اهمیت می باشد که جدای از بحث عدم برگزاری برنامه استقبال و سخنرانی عمومی رئیس جمهور، جلسه هئیت دولت نیز به منظور تصویب مصوبات جدید و پیگیری مصوبات قبلی در استان قم برگزار نشد تا دغدغه مردم برای کوتاهی و بی تحرکی احتمالی برخی مسئولین در عمران و آبادانی و رفع مشکلات استان، فزونی یابد.

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی پور، استاندار محترم قم در بیان علت عدم برگزاری جلسه هئیت دولت همزمان با سفر روز گذشته آقای دکتر احمدی نژاد به استان قم  به خبرنگار "بی باک" گفت: همزمان با سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، هئیت دولت نیز به این استان تشریف آوردند و جلسه هئیت دولت در استانداری برگزار شد و امور مربوطه توسط اعضای هئیت دولت بحث و بررسی و پیگیری گردید لذا جای هیچ نگرانی در این باره نمی باشد.

 استاندار قم همچنین افزود: سفر روز گذشته جناب آقای دکتر احمدی نژاد صرفا برای افتتاح پروژه راه اصلی گرمسار - قم، كارخانه توليد نورد فولاد و از همه مهمتر طرح بزرگ آبرسانی از سرشاخه های دز برنامه ریزی شده بود که ایشان با چند تن از اعضای کابینه به استان تشریف آوردند و بعد از افتتاح پروژه ها به تهران بازگشتند.

 گفتنی است امروز از طریق تریبون نماز جمعه قم از مقام معظم رهبری، دولت خدمتگزار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولینی که با تلاش و کوشش قابل تحسینشان باعث گردیدند تا بعد از سالها کام مردم قم با آب گواری دز شیرین شود، قدردانی گردید.

 بنابر گزارش خبرگزاریهای داخلی، طرح بزرگ آب رساني به قم از سرشاخه هاي دز در مجموع به طول 290 كيلومتر است كه بيش از 180 كيلومتر آن را خط لوله تشكيل مي دهد.

سر جمع اعتبارات بزرگترين و مهمترين طرح انتقال آب كشور يك هزار و يكصد ميليون تومان اعلام شده است.

طرح ياد شده شامل چهار سد انحرافي و سه تونل انتقال آب در مجموع به طول سه هزار و 700 متر مي باشد.

اين پروژه، آب مورد نياز 10 شهر و 100 روستا از جمله شهرهاي خوانسار، گلپايگان، خمين، محلات، دليجان، سلفچگان و شهر مقدس قم را تامين خواهد كرد.

مجموع ظرفيت انتقال آب ياد شده 23 متر مكعب بر ثانيه است كه اين ميزان بيش از دو برابر آب انتقالي از سد كرج به تهران محسوب مي شود.

به گفته مسوولان، پروژه انتقال آب از سرشاخه هاي سد دز به قم تا 45 سال آينده آب مورد نياز اين استان را تامين مي كند.

طرح آبرساني به قم كه آرزوي ديرينه مردم اين استان بوده است، با وجود تمامي مشكلات پيش روي اين طرح با عنايت ويژه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای در دولتهاي نهم و دهم با جديت پيگيري و اجرا شد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
البته روستاي ما نيز نه راه دارد نه برق دارد در عين حال فقط 5/2 كيلو متر بامسير عبور برق فاصله دارد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها