کد خبر: ۱۳۱۹۹۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۸     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور:
رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور گفت:کاندیداها می‌توانند علاوه بر تبلیغات در رسانه ملی از استادیوم‌های ورزشی نیز استفاده کنند.

به گزار ش 598 به نقل از تسنیم، مستقر در ستاد انتخابات وزارت کشور، صولت مرتضوی دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: زمانی که نتایج صلاحیت‌ها از طریق شورای نگهبان به ما اعلام شد، وزارت کشور از طریق رسانه‌های گروهی اسامی داوطلبان تائید صلاحیت‌شده را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی افزود: بعد از انتشار اسامی داوطلبان تائید صلاحیت شده، تبلیغات در چارچوب قانون آزاد است اما قبل از زمان تبلیغات، هر گونه تبلیغات و اقدامی که شائبه تبلیغات داشته باشد از سوی هر کاندیدایی خلاف قانون است.

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور، گفت: قانون‌گذار پیش‌بینی کرده است که به منظور جلوگیری از تخلفات انتخاباتی، قوه قضائیه ستاد پیشگیری از وقوع جرم تشکیل دهد و قانون شعبی را مشخص کرده تا در بخش‌ها و شهرستان‌ها به جرائم انتخاباتی رسیدگی کنند و هر کس که شاکی است از طرز رفتار کسانی که خلاف قانون انجام داده‌اند شکایت خود را ابراز کند.

مرتضوی در پاسخ به این سئوال که قوانین تبلیغات کاندیداها به چه نحوی است، اظهار داشت: تبلیغات به 3 دسته تقسیم می‌شود که یک نوع تبلیغات از امکانات عمومی، رسانه‌های عمومی و صداوسیما انجام می‌شود که قانون‌گذار پیش‌بینی تشکیل شورای تبلیغات با ریاست وزیر کشور را داده تا برای همه به صورت عادلانه امکانات تبلیغاتی پیش‌بینی شود. بخش دیگر تبلیغات نیز استفاده از سالن‌های دولتی و استادیوم‌های ورزشی است که چارچوب آن در آینده مشخص خواهد شد و ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی دیگر تبلیغات نیز انتشار بروشور و زندگینامه داوطلبان ریاست‌جمهوری و تبلیغات میدانی است که در قانون انتخابات به صورت دقیق مشخص شده است.

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور در خصوص تمهیدات فراهم شده برای رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری در خارج از کشور نیز گفت: وزارت کشور با وزارت امورخارجه همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته است و در فرصت مقرر انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها