کد خبر: ۱۳۱۸۳۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
پس از انتشار اخباری درباره تصمیم نخست وزیر اسرائیل برای توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری، معاون وزیر جنگ اسرائیل اعلام کرد، از توقف ساخت و ساز در این منطقه اطلاع ندارد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «دانی دانون» از حزب لیکود به رادیو ارتش اسرائیل گفت: از توقف شهرک‌سازی در کرانه باختری خبر ندارم.

پیش از این، اخباری منتشر شده بود مبنی بر اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در دیدار با «یوری آریل»، وزیر مسکن اسرائیل از او درخواست کرده است اجرای پروژه‌های جدید در کرانه باختری را متوقف کند.

رادیو نظامی اسرائیل اعلام کرد نتانیاهو چند روز پیش به یوری آریل  وزیر مسکن و عضو حزب ملی گرای کانون یهود که خواستار ادامه شهرک سازی است، دستور داد، مناقصه‌های ساخت‌وساز در کرانه باختری را متوقف کند. دفتر نخست وزیری و وزارت مسکن اسرائیل از هر گونه اظهار نظر درباره این خبر خودداری کرده‌اند.

دانون در واکنش به این خبر گفت: نخست وزیر به طور شفاف بیان کرده مایل به مذاکره بدون پیش‌شرط است.

ایالت شیکد، نماینده حزب کانون یهود در پارلمان اسرائیل به رادیو نظامی اسرائیل گفت: وزارت مسکن هزاران مناقصه را در شهرک‌های یهودی نشین کرانه باختری آماده کرده است.

این نماینده با این حال خاطر نشان کرد: برای آنکه این مناقصه‌ها به مرحله ساخت و ساز برسد امضای نخست وزیر ضروری است اما به دلایل خاصی این مناقصه‌ها امضا نشده است.

بنا به گزارش رادیو اسرائیل، نتانیاهو با این اقدام به وعده انتخاباتی خود در ماه ژانویه برای ارائه صدها مناقصه ساخت‌وساز در شهرک‌های یهودی‌نشین پشت پا زده  است.

نخست وزیر اسرائیل طرح ساخت‌و‌ساز در شهرک‌های یهودی‌نشین را به تلافی اقدام تشکیلات خودگردان فلسطینی در سازمان ملل انجام داد که به دستیابی به وضعیت " کشور ناظر غیرعضو "برای فلسطین ‌در سازمان ملل متحد منجر شد.

رادیو اسرائیل افزود: تصمیم بنیاهمین نتانیاهو برای توقف مناقصه‌ها به تلاش باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا برای احیای مذاکرات اسرائیل و فلسطینیان که از سپتامبر 2010 میلادی در بن بست قرار دارد، مرتبط است. 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها