کد خبر: ۱۳۱۸۲۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک پایگاه آمریکایی در گزارش ادعا کرد دولت اوباما تاکنون سه‌بار تقاضاهای اسرائیل مبنی بر دریافت بمب‌های سنگرشکن را رد کرده است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، پایگاه آمریکایی «ورلد تریبیون» در گزارشی مدعی شد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده تاکنون سه بار با تقاضای اسرائیل مبنی بر دریافت «بمب‌های سنگرشکن» مخالفت کرده است.

این گزارش حاکی‌ست که علی‌رغم بسته سه میلیارد دلاری تسلیحاتی که آمریکا برای اسرائیل در نظر گرفته است، تصمیم ندارد این‌نوع بمب را در اختیار تل‌آویو قرار دهد.

به نوشته ورلد تریبیون، مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که بمب‌های سنگرشکن 30 هزار پوندی که قادرند تا 200 فوت زیر زمین نفوذ کنند، قابلیت استفاده برای اسرائیل ندارند و تنها به تنش‌های منطقه‌ای دامن می‌زنند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که طی یک‌سال گذشته و در جریان مذاکرات میان واشنگتن و تل‌آویو، بمب‌های سنگرشکن در راس فهرست تقاضاهای اسرائیل از ایالات متحده قرار داشته است.

گفتنی است، تل‌آویو برای آن دنبال دست‌یابی به این بمب‌هاست که در شرایط فعلی، سلاحی که بتواند به سایت هسته‌ای فردو آسیب وارد کند، در اختیار ندارد. از همین روست که بسیاری از تحلیلگران تهدیدهای اسرائیل مبنی بر حمله نظامی به ایران را چندان جدی تلقی نمی‌کنند.

واشنگتن تمایلی به ایجاد یک درگیری نظامی با ایران ندارد و از این رو ظاهرا تصمیم ندارد این سلاح راهبردی را در اختیار اسرائیل قرار دهد. ایران هشدار داده است که هرگونه حماقت صهیونیست‌ها در تجاوز به خاک خود را با پاسخی سخت مواجه خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها