کد خبر: ۱۳۱۸۲۲
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
گفته می شودچنانچه تیم ملی به نتایج دلخواه دست نیابد آنگاه علی فتح الله زاده جدی ترین گزینه ریاست فدراسیون فوتبال خواهد شد و امیر قلعه نویی گزینه ای جدی برای تیم ملی؛ واقعیتی که استقلالی ها را نگران خواهد ساخت.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی: سرنوشت و آینده استقلال این روزها به شدت با نتایجی که تیم ملی در خردادماه می‌گیرد گره خورده است! نمی‌دانیم این ذهنیت را به حساب حس ژورنالیستی‌مان بگذاریم یا یک گمانه زنی نزدیک به واقعیت از شنیده‌های روزها و ماه‌های اخیر؟!

بی‌شک برای هر خواننده‌ای این سوال به وجود می‌آید که اساسا سرنوشت تیم ملی چه ارتباطی با باشگاه استقلال دارد؟! سوال پیچیده‌ای هم به نظر می‌رسد.

بله، سوال، سوال مبهمی است. سرنوشت تیم ملی، سرنوشت استقلال! این دو چه سنخیتی با هم دارند؟! تیم ملی آن سو و استقلال این سو. این دو چگونه می‌توانند تقدیر و طالع یکدیگر را رقم بزنند؟

یک استدلال یا یک شایعه و یا یک گمانه زنی ژورنالیستی یا هرچیز دیگری که اسمش را بگذاریم نشان می‌دهد که آینده استقلال و تیم ملی با یکدیگر به شدت پیوند خورده‌اند. تصور کنید تیم ملی در خرداد ماه به نتایج دلخواه نرسد-

این فقط یک احتمال است- آنگاه چه اتفاقاتی در فوتبال ایران رخ خواهد داد؟ و باز هم خیال کنید تیم ملی در همان بازی نخست مقابل قطر مغلوب شد و حتی شانس سوم شدن در گروه را هم از دست داد آیا همچنان علی کفاشیان به حفظ سرمربی پرتغالی تیم ملی اصرار خواهد داشت.

سوال را می‌توان جور دیگری هم پرسید. سرنوشت خود کفاشیان چه خواهد شد؟ برخی معتقدند در صورت ناکامی تیم ملی بلافاصله مجمع تشکیل می‌شود و گزینه دیگری جای علی کفاشیان را خواهد گرفت.

این گزینه می‌تواند هم محمد دادکان باشد، هم علی فتح‌ا...زاده! بله، مدیرعامل باشگاه استقلال. معما حل شد. آری، سرنوشت استقلال در حوزه مدیریت به همین دلیل با نتایج تیم ملی گره خورده است.

فتح‌ا...زاده خود نیز این احتمالات را در ذهن متصور شده و شاید یکی از دلایلی که او را ترغیب کرد پیش از قهرمانی با استقلال از ترک این تیم سخن بگوید همین است. البته رفتن او از استقلال خبرخوشایندی برای هواداران این تیم نیست اما آنها که به مدیرعامل آبی‌ها نزدیکند به خوبی می‌دانند که حاجی فتح ا... از زمان بازگشت دوباره به باشگاه استقلال چه نقطه‌ای را هدف قرار داده است.

البته شاید با یکسری حساب و کتاب‌های منطقی بتوان او را شایسته احراز این پست هم دانست. فتح‌ا...زاده عناوین بسیاری را با استقلال چه در داخل و چه خارج از ایران کسب کرده است و از منظر تجربی نیز به واسطه بیش از 15 سال مدیریت در حوزه فوتبال شایسته به نظر می‌رسد،

پس این احتمال که اگر در خرداد ماه تیم ملی نتواند نتایج مناسب را بگیرد تغییراتی اینچنین در سطوح بالای فدراسیون فوتبال صورت بگیرد وجود دارد. رفتن احتمالی علی فتح‌ا...زاده از استقلال خبرخوبی برای این مجموعه نیست. او سال‌های سال به‌عنوان مدیرعامل در استقلال فعالیت کرده است و صاحب جایگاه محکمی میان هواداران هم هست. شنیدن خبر جدایی او در صورت ناکامی تیم ملی و پیوستن به فدراسیون فوتبال نمی‌تواند خوشایند هواداران این تیم باشد و شاید تنها راه برای ماندن او در باشگاه استقلال این باشد که هواداران استقلال برای صعود تیم ملی به جام جهانی دعا کنند تا فتح‌ا...زاده در استقلال بماند!

ممکن است اتفاقات بدتری هم برای استقلال رخ دهد! رفتن فتح‌ا...زاده از باشگاه استقلال به فدراسیون فوتبال، امیر قلعه‌نویی این یگانه مربی جام گیر استقلال در لیگ برتر را هم از استقلال خواهد گرفت. شک نکنید اگر فتح‌ا...زاده روزی رییس فدراسیون فوتبال بشود امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی خواهد شد و آنگاه دوباره آبی‌ها باید کاسه چه کنم چه کنم در دست بگیرند و از میان گزینه‌های مورد نظر یک گزینه شایسته را به تیمشان فرا بخوانند. شاید به خاطر همین احتمالات است که امیر قلعه‌نویی نیز مدتی است ساز جدایی‌اش را کوک کرده است. شاید او نیز گمان می‌کند نتایج تیم ملی به گونه‌ای رقم می‌خورد که فوتبال ایران نیازمند یک تغییر اساسی باشد؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها