کد خبر: ۱۳۱۳۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۴ خرداد ۱۳۹۰

38 کشته و دهها زخمی در حملات نیروهای رژیم به قبایل مخالف "حاشد" و اولتیماتوم آمریکا به دیکتاتور یمن و سیطره مخالفان بر ساختمان خبرگزاری دولتی از آخرین تحولات مربوط به این کشور به شمار می رود.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، یمن روز گذشته شاهد درگیری داخلی بود. نیروهای امنیتی وابسته به رژیم علی عبدالله صالح دیکتاتور این کشور به منزل "صادق الاحمر" شیخ قبایل "حاشد" یورش بردند.

در این درگیری دست کم 38 نفر کشته و دهها نفر دیگر از جمله "غالب القمش" رئیس سرویسهای امنیت سیاسی یمن و شماری از سران قبایل حاشد زخمی شدند.

نیروهای امنیتی یمن در این درگیری منزل شیخ الاحمر را بمباران کردند. علی عبدالله صالح که همواره از امضای توافقنامه خروج از قدرت سرباز می زند و سیاست وقت کشی را در پیش گرفته است هم اکنون با متهم کردن قبایل مخالف خود به تلاش برای براندازی رژیم صالح به دنبال راه انداختن جنگ داخلی در کشور است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که "عبداللطیف الزیانی" دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ضمن هشدار به وقوع جنگ داخلی در یمن از احتمال از سرگیری تلاشهای این شورا برای حل بحران یمن خبر داد.

وی در ادامه گفت درگیری های داخلی یمن و احتمال سرایت آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را به شدت نگران کرده است.

رویترز نیز به نقل از "مارک تونر" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گزارش داد که طرح شورای همکاری خلیج فارس همچنان پابرجاست. وی افزود: علی عبدالله صالح باید توافقنامه خروج از قدرت را بپذیرد و به اوضاع فعلی یمن پایان دهد.

تونر همچنین از احتمال قطع کمکهای مالی به یمن در صورت ادامه سیاست وقت کشی از سوی صالح خبر داد و گفت: ما تمامی گزینه ها را بررسی خواهیم کرد.

از سوی دیگر، شبکه العربیه در خبری فوری گزارش داد طرفداران شیخ الاحمر، ساختمان خبرگزاری رسمی یمن را تحت سیطره خود قرار داده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها