کد خبر: ۱۳۱۲۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۸     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئيس دپارتمان داوري علت انتخاب محسن ترکي براي ديدار استقلال و فولاد را عنوان کرد.
به گزارش سايت فدراسيون فوتبال، حسين عسگري اظهار داشت: صبح امروز در يک برنامه راديويي شبکه ورزش، متاسفانه مطالبي توسط مجري اين برنامه مطرح شد که جاي تعجب بسياري دارد.

وي ادامه داد: در اين برنامه اشاره شده که بنده و سليماني با اين استدلال که ما نبايد در کنار زمين حضور داشته باشيم، باعث عدم تمرکز کادر فني و بازيکنان پرسپوليس در حين ضربات پنالتي شده‌ايم. در پاسخ به اين ادعا مي‌خواهم يک سوال مطرح کنم، اگر شما مي‌خواهيد در برنامه‌تان به عنوان مجري صحبت کنيد، بايد ابلاغ و وظايف شما را باشگاه پرسپوليس يا باشگاه سپاهان يا فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ صادر کند؟ طبيعي است که ابلاغ شما توسط مدير شبکه ورزش صادر مي‌شود. سليماني و اينجانب با ابلاغ فدراسيون فوتبال به عنوان ناظر ويژه و ناظر داوري مسئوليت داشتيم که وظايفمان را بر اساس مقررات تعريف شده، به طور قانوني و به درستي انجام داديم.

عسگري خاطرنشان کرد: اگر افرادي که مسئول برگزاري يک مسابقه هستند وظايف خود را انجام ندهند، شروع به جوسازي و وارد کردن فشار عليه تشکيلات فوتبال مي‌شويد که چرا وظايف‌تان را به درستي انجام نداديد؟ حال که وظايف بر اساس قوانين و مقررات انجام شده است و ما هيچ کوتاهي نکرده‌ايم، باز هم مورد انتقاد و هجمه و عتاب قرار مي‌گيريم.

وي افزود: عنوان شده بود چرا اينقدر وقفه در شروع ضربات پنالتي وجود داشته است. مشکل از برگزار کننده مسابقات و مسئولان نبوده، چرا که در ابتدا با توجه به عرف و سابقه بازي‌هايي که در ورزشگاه آزادي به ضربات پنالتي کشيده مي‌شد، قرار بود طبق روال پنالتي ها در دروازه جنوبي زده شود. البته اين امر به خاطر تجهيزات پوشش تلويزيوني و نزديک به جايگاه رسانه‌ها بود اما زماني که کاپيتان‌هاي دو تيم براي انتخاب قرعه پنالتي در مرکز زمين حاضر شدند، کاپيتان پرسپوليس نسبت به انتخاب دروازه جنوبي به دليل نزديکي دروازه جنوبي به نيمکت سپاهان معترض شد که در نهايت فغاني مديريت لازم را انجام داد و با وجود اينکه همه عکاسان و خبرنگاران و گزارشگران و فيلمبرداران در دروازه جنوبي مستقر بودند، براي انتخاب دروازه قرعه‌کشي کرد که دروازه شمالي از قرعه درآمد و ضربات پنالتي به دروازه شمالي رفت.

رئيس دپارتمان داوري افزود: به اين ترتيب طبيعي است که برگزار کننده فرصتي را براي رسانه‌ها ايجاد کند تا اين جابجايي زمان‌بر انجام شود. کاري خلاف قانون انجام نشده و حدود سه - چهار دقيقه طول کشيد تا رسانه‌ها به پشت دروازه شمالي بيايند. ضمن اينکه شرايط اجراي ضربات پنالتي بسيار واضح در قانون مشخص شده است که اعضاي کادر فني و بازيکنان جانشين، بايد در منطقه فني و همانجايي که نيمکت‌ها قرار دارند، حضور داشته باشند در حالي که کادر فني و بازيکنان جانشين پرسپوليس اصرار داشتند در کنار زمين قرار بگيرند که اين خلاف قانون و مقررات بود. ضمن اينکه پس از آغاز ضربات پنالتي ليزرهايي از سوي هواداران پرسپوليس روي چشمان پنالتي زنندگان و دروازه‌بان سپاهان انداخته مي‌شد که باعث اختلال در زمان شروع ضربات پنالتي شد.

عسگري خطاب به سرمربي پرسپوليس گفت: وقتي همه مي‌گوييم فوتبال حرفه‌اي شده و مربيان و بازيکنان پول‌هاي حرفه‌اي مي‌گيرند، آيا از قوانين و مقرراتي که مربوط به حيطه وظايف خودشان است، بي‌خبرند؟ در جريان بازي، زماني که تيم سپاهان قصد داشت از بازيکنان خارجي استفاده کند، سرمربي پرسپوليس، سرپرست اين تيم را به ميز داور چهارم فرستاد و وي به ما گفت که چرا سپاهان از 4 بازيکن خارجي همزمان استفاده کرده است؟ در حالي که از خرداد 91 اين قانون تصويب شده و دوستان بي‌خبر هستند. آيا من که در اين بخش وظيفه‌اي ندارم، بايد پاسخگو باشم يا شما که سرمربي يک تيم بزرگ و پرطرفدار هستيد؟

رئيس دپارتمان داوري يادآور شد: در بخش ديگر صحبت از چيدمان داوري در اين هفته توسط مجري برنامه راديويي مطرح شد و از جمله اينکه به چه دليلي آقاي محسن ترکي به عنوان داور مسابقه استقلال تهران و فولاد خوزستان انتخاب شده بود و عدم آمادگي داور مسابقه را به دليل واهي مطرح کرده بودند و لازم است طي توصيه‌اي به وي بگويم که بدون اطلاعات کافي در اينگونه موارد مطالبي مطرح نشود که باعث دلخوري کسي شود. محسن ترکي در هفته‌هاي اخير در رقابت‌هاي بين‌المللي حضور داشته و با آمادگي مطلوب ديدار ليگ برتر را در اهواز قضاوت کرده و گروه داوري نمره خوبي از ناظر داوري گرفته است.

وي ادامه داد: در هر حال همه مي‌دانند که شرايط بازي به نفع پرسپوليس بود. اين شرايط شامل زمين بازي، حضور هواداران که نزديک به 90 هزار نفر بودند و هيچگونه مشکل داوري عليه تيم پرسپوليس وجود نداشت و همه چيز مهيا بود اين تيم نتيجه مورد دلخواهش را بگيرد و حتي دو بار هم جلو افتادند، اما فوتبال همين است و هميشه آنطور که مي‌خواهيد نتيجه به دست نمي‌آيد. البته دلايل مختلفي دارد به لحاظ اينکه در اين بخش اختياراتي ندارم صحبتي نمي‌کنم ولي وقتي هيچگونه دليلي براي جواب دادن به عدم نتيجه‌گيري وجود ندارد، انصاف و مروت نيست دليلي بياوريد که در منطق فوتبال جايگاهي نداشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها