کد خبر: ۱۳۱۱۱۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس سابق مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه بغداد، جنایت تخریب بارگاه جناب حجر بن عدی از صحابه پیامبر (ص) را جزئی از توطئه جهانی علیه سوریه دانست.

«ستار جابر الجابری» ‌رئیس سابق مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه بغداد در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، با اشاره به هتک حرمت بارگاه حجر بن عدی از صحابه پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) گفت:‌ امت اسلامی به این گونه جنایت‌ها از سوی تکفیری‌ها و تروریست‌ها عادت کرده است.

وی با اشاره به منفجر ساختن بارگاه دو امام عسکری در سامرا، تاکید کرد که حادثه تخریب بارگاه و نبش قبر حضرت حجر بن عدی، اولین جنایت در این زمینه نیست، بلکه حادثه تروریستی منفجر ساختن دو امام عسکری بسی دردناک‌تر بوده است. لذا این حادثه دومین جنایت در نوع خود است که توسط مجموعه‌های تکفیری صورت می‌گیرد.

این استاد دانشگاه بغداد با یادآوری هشدارهای صورت گرفته توسط علما و اندیشمندان مسلمان نسبت به اهداف تفرقه انگیزی تکفیری‌‌ها گفت: این جماعت سعی در راه اندازی فتنه‌ای میان مسلمانان و ناکام گذاشتن وحدت و اتحاد میان آحاد مختلف جامعه اسلامی هستند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره وظیفه ملت اسلامی برای جلوگیری از این گونه حوادث دردناک گفت: قبل از هر چیزی باید از وحدت میان مسلمانان حمایت کنیم و در حقیقت ملت مسلمان برای پیشرفت به اتحاد نیاز مبرمی دارد تا با تبری جستن از این گونه عملیات تندرو، تمدن اسلامی حقیقی را احیا کند.

الجابری درباره اتهامات گروه‌های تکفیری به شیعیان مبنی بر اینکه شیعه به صحابه پیامبر (ص) احترام نمی‌گذارد؛ گفت: این گونه اتهامات عاری از صحت است. زیرا به گواهی تاریخ، شیعیان بیش از هر گروه دیگری احترام ویژه‌ای برای اصحاب پیامبر و اهل بیت قائل بوده‌اند و با وجود اختلافاتی که شیعه با مذاهب دیگر اسلامی دارد، هیچ گاه در راستای تخریب چهره آن مذاهب و یا نمادهای آنان گامی برنداشته است.

وی با بیان اینکه شیعیان همواره احترام خاصی برای همه شیعیان حضرت رسول خدا قائل هستند، تاکید کرد که مشکل اصلی در دیدگاه‌های گروه‌ مقابل شیعه است که دیگران و بلکه سایر مسلمانان را تکفیر می‌کند.

رئیس سابق مرکز مطالعات بین‌الملل دانشگاه بغداد، جنایت نبش قبر و تخریب بارگاه جناب حجر بن عدی از صحابه پیامبر و امام علی (ع)، را حلقه‌ای از سلسله توطئه‌های جهانی صورت گرفته علیه مسلمانان و حاکمیت سوریه دانست و افزود: دمشق اکنون با بزرگترین توطئه تاریخ دست و پنجه نرم می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها