کد خبر: ۱۳۱۰۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۳     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا گفت، حملات اخیر اسرائیل به سوریه موجب خواهد شد تا فشار بیشتری بر دولت اوباما برای ارسال کمک به شورشیان مخالف بشار اسد، وارد شود.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از ایالت آریزونا در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: یکی از مواردی که من بسیار نگران آن هستم افزایش تنش‌ها است. ما باید اقدامی انجام دهیم تا قواعد بازی را تغییر دهد.

وی افزود: برای این کار نیازی نیست تا نیروهای خودمان را در سوریه مستقر کنیم. ما باید با ایجاد مناطق حائل و حفاظت از آن، تسلیحاتی را در اختیار افراد درستی که در سوریه برای آن چیزی که ما نیز به آن اعتقاد داریم می‌جنگند، قرار دهیم.

مک‌کین ادامه داد: خط قرمزی که اوباما برای تسلیحات شیمیایی سوریه تعیین کرده، با جوهر نامرئی کشیده شده است. به عقیده بسیاری، سوریه از این خط قرمز عبور کرده است.

اوایل روز یکشنبه نیروهای رژیم صهیونیستی حملاتی را در حومه دمشق انجام دادند که موجب انفجارهایی شد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این سومین حمله در سال جاری میلادی از سوی اسرائیل است که نشان‌دهنده افزایش مداخله این رژیم در سوریه است.

این در حالی است که پیتر کینگ، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از نیویورک نیز عنوان داشت، وی نگرانی‌های مهمی در خصوص تلاش برای مسلح کردن شورشیان سوری دارد.

وی گفت: این نگرانی‌ وجود دارد که در نهایت این سلاح‌ها به دست افراطیون بیفتد.

این سناتور در گفت‌وگو با شبکه خبری سی.ان.ان عنوان داشت: متاسفانه تا حد زیادی عناصر القاعده در میان گروه‌های شورشی نفوذ دارند. نگرانی من در خصوص مسلح ساختن شورشیان است چرا که در آن صورت ما القاعده را تقویت می‌کنیم.

این مقام گفت: چنانچه ما بخواهیم شورشیان را مسلح کنیم باید اطمینان یابیم که این سلاح‌ها در نهایت به دست حامیان القاعده نمی‌افتد.

از سوی دیگر مایک راجرز، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: دولت باراک اوباما باید اطلاعات و آموزش در اختیار شورشیان سوری قرار دهد و این کار باید از طریق کشورهای عربی باشد تا سقوط اسد تسریع شود.

وی افزود: علاوه بر این آمریکا باید تلاش کند تا یک نیروی باثبات را در سوریه داشته باشد تا در صورت سقوط اسد اوضاع را کنترل کند. اوضاع سوریه هر روز وخیم‌تر می‌شود و روزانه شاهد وارد شدن شبه‌نظامیان خارجی بسیاری به این کشور هستیم که همین امر شرایط را بسیار پیچیده می‌کند.

این مقام آمریکایی عنوان داشت: پس در این صورت هر زمان که ما اقدامی انجام دهیم، این اقدام باید از طریق تشکیل یک ائتلاف انجام شود که یک ائتلاف عربی باشد با حضور کشورهای این منطقه.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها