کد خبر: ۱۳۰۸۶۰
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
عده ای حذف این درس را به دلیل سفرهای زیاد خانواده آقای هاشمی دانستند زیرا تعداد سفرهای داخلی و خارجی این خانواده پر مسافرت آنقدر زیاد شد که هر کدام یک کتاب شده بودند.
به گزارش 598 به نقل از عصرامروز، درس خانواده آقای هاشمی از کتب سوم دبستانی ها پاک شد، یکی از ناظران کتب‌ جدید التألیف پایه سوم ابتدایی گفت: ماجرای کتاب اجتماعی پایه سوم ابتدایی درباره شخصی به نام آقای هاشمی بود که به همراه خانواده‌اش از کازرون به نیشابور سفر می‌کند که این درس از کتب جدید 92 ، حذف شد.

عده ای حذف این درس را به دلیل سفرهای زیاد خانواده آقای هاشمی دانستند زیرا تعداد سفرهای داخلی و خارجی این خانواده پر مسافرت آنقدر زیاد شد که هر کدام یک کتاب شده بودند. یک منبع آگاه به این پایگاه خبری اطلاع داد قرار بود کتاب سفرهای پسر آقای هاشمی به تنهایی در کلاس هفتم ابتدایی تدریس شود و یک پایه را به این کتاب اختصاص بدهند که البته با مشکلات زیادی از جمله اختلاف فرهنگی ما با خارج از کشور همراه بود که باعث می شد مشکلاتی برای کودکان ایجاد شود و به بلوغ زود رس برسند که البته این مشکل از دید مسئولین اهمیت زیادی نداشت و دوم اینکه خیلی از لغات این کتاب انگلیسی و یا لغات دشوار اقتصادی بود که فهم هر دو شدیدا برای کودکانی با این سن و سال دشوار است.

البته همان منبع آگاه این مشکلات را باعث حذف این درس ندانست و تاکید کرد درس خانواده آقای هاشمی را به دلیل اتفاق های اخیر و کسری شدید بودجه و کمک نکردن این خانواده به عنوان اسپانسر دانست که نه تنها به تشکیل نشدن پایه جدید بلکه از لج کل افراد خانواده، خود درس نیز حذف گردید.

پایگاه خبری عصرامروز پس از انتشار این اخبار مصاحبه ای با یکی از نماینده های مجلس درباره این موضوع  انجام داد که نظر ایشان با شنیده های ما و گفته های آن منبع نا آگاه متفاوت بود. این نماینده مردم که به دلایل امنیتی نخواست نامش فاش شود افزود: حذف این کتاب به اسرار جمعی از نمایندگان فراکسیون حذف کنندگان مجلس انجام شد و اصلا خانواده مذکور در جریان حذف آن نبودند.

این نماینده ادامه دادند: نمایندگان این فراکسیون بیشتر به دلیل سابقه دار بودن فرزندان خانواده آقای هاشمی این درس را حذف کردند تا مشکلی برای کودکان به وجود نیاید و ادامه داستان را از والدین نپرسند که بعد ها والدین نیز به دلیل توهین به زندان بیفتند!

این نماینده مجلس ضمن تاکیدی موکد بر تربیت فرزندان افزود: نمایندگان فراکسیون حذفیات مجلس با تصویب حذف این درس کودکان این جامعه را نجات داده و توانسته اند بر خلوت تر شدن زندان ها در آینده ای نزدیک تاثیری اساسی بگذارند . وی در ادامه صحبت های خود درباره تربیت فرزندان خبر داد: البته این درس به طور کلی حذف نشده و از سال 92 در کانون های اصلاح و تربیت تدریس خواهد شد تا بتوانیم جامعه ای سالم تر داشته باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
جالب بود...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها