کد خبر: ۱۳۰۸۳۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
هر چقدر هم بخواهيم خوشبين باشيم و به اين فكر كنيم كه فينال 15 ارديبهشت 92 در آرامش انجام مي شود فردا مي توان در ورزشگاه آزادي بار ديگر شاهد اوج گيري اختلافات طرفين بود.

به گزارش 598 به نقل از سايت گل – با اينكه دو تيم پرسپوليس و سپاهان ريشه اي مشترك به نام شاهين دارند  و بايد به نوعي هم خانواده يا  خواهر خوانده يكديگر باشند اما طي سال هاي اخير بين هواداران  و حتي مديران اين  دو باشگاه چالش هاي بسياري  به وجود آمده تا اين دو غول سرخ و زرد تهراني و اصفهاني نه تنها با هم دوست نباشند بلكه به نوعي سايه هم را با تير بزنند و دشمني شان هر بار و در ديدار هاي رودرو – بنا بر حساسيت مسابقه – عينيت مي يابد.

نكته جالب اينجاست كه طي سه سال اخير سپاهاني ها به سبب قرار گرفتن  استقلال در كورس قهرماني تا روزهاي آخر همواره با اين تيم جدال داشته اند اما هواداران سپاهان بيشتر از آنچه به استقلال و استقلالي ها  حساس باشند به بازي پرسپوليس و شكست اين تيم حساسند و بعضا چالش عجيبي بين هواداران دو تيم  ايجاد مي شود كه بعضي هايش منجر به نابينا شدن چشم يك سرباز يا ... مي شود!!

البته  مي توان به عقب برگشت و ريشه هاي اين دشمني را بررسي كرد تا به نقطه مشخصي رسيد.

پرسپوليسي ها كه حالا به اندازه استقلال با سپاهان دشمني دارند و  به ريشه هاي مشترك و شاهيني شان توجهي نمي كنند  از بازي فينال جام حذفي سال 85 كه به صورت رفت و برگشت انجام شد و در اصفهان طي ضربات پنالتي باختند خاطره خوشي ندارند و به خاطر ثبت قرارداد غير قانوني عماد رضا -  به زعم مديران وقت پرسپوليس-  و پرونده اي كه  سر و صداي زيادي به پا كرد و به نتيجه مشخصي هم نرسيد  ،شاكي اند.پرسپوليسي ها همچنين به خاطر پنالتي اعلام نشده روي احسان خرسندي در دقيقه 119 همان بازي كه مسعود مرادي اعلامش نكرد آن جام را مال خود مي د انند و معتقدند سپاهان به ناحق آن جام را گرفته است.

همچنين در ديدار نيمه نهايي جام حذفي سال بعد از آن كه در تهران و مقابل چشم 120 هزار پرسپوليسي انجام شد پرسپوليسي ها در آستانه 4 دقيقه مانده تا رسيدن به جام با يك پنالتي مشكوك كه محسن قهرماني اعلام  كرد قهرماني را از دست دادند  تا در وقت هاي اضافه 3 گل بخورند .

در سال بعد از آن و رقابت عجيب  و شانه به شانه دو تيم در ليگ هفتم براي قهرماني  اين جدال ها درورزشگاه ها به اوج خود رسيد  و منجر به حادثه كورشدن سرباز نيروي انتظامي در فولادشهر شد و دشمني هواردان و دشنام ها به يكديگر به اوج خود رسيد.قهرماني دقيقه 7+90  پرسپوليس در ديدار فينال گونه سال 87 هم اوج اين تقابل ها بود .

در نقطه مقابل سپاهاني ها به خاطر وقت هاي اضافه اعلام شده در اين بازي و آنچه حق خوري تيم هاي شهرستاني در مواجهه  با پايتخت نشينان همواره به آن معترض بوده اند دل خوشي از پرسپوليس ندارند و به عنوان مدعي تمام تيم هاي شهرستاني به جنگ اين غول تهراني مي آيند.

با اين حال بعد ازقهرماني پرسپوليس در ليگ هفتم و آن مسابقه دراماتيك  بيشتر رويارويي هاي دو تيم به سود تيم اصفهاني تمام شده  و در ديدارهاي حساس، پرسپوليس تنها يك بار در يك چهارم  نهايي جام حذفي دو سال قبل  سپاهان را در ضربات پنالتي شكست داده  و از آنجايي كه سرخ ها در كورس قهرماني ليگ نبوده اند ظاهرا آتش اختلافات سردتر شده اما  به نظر مي رسد اصلا اينگونه نيست و هوادران دو تيم  به هيچ وجه اتفاقات 7 سال اخير را فراموش نكرده اند.

به هر حال هر چقدر هم بخواهيم خوشبين باشيم و به اين فكر كنيم كه فينال 15 ارديبهشت 92 در آرامش انجام مي شود فردا مي توان  در ورزشگاه آزادي بار ديگر شاهد اوج گيري اختلافات  طرفين بود. هر چند اين مساله هم به تعداد هواداران سپاهاني  داخل ورزشگاه هم  به اتفاقت داخل ميدان ارتباط دارد و شايد مسوولان فدراسيون و برگزار كنندگان فينال جام حذفي اميدوار باشند اتفاقات درون ميدان طوري پيش برود كه اين درگيري ها و شعارها  جريان بازي و جو. استاديوم را بهم نريزد و همه چيز به خير و خوشي تمام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها