کد خبر: ۱۳۰۸۳
زمان انتشار: ۱۷:۰۶     ۰۳ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی بی باک، چهارمین جشنواره حرکت ویژه انجمن های علمی- دانشجویی با حضور رئیس دانشگاه يزد در اين دانشگاه برگزار شد.
 
در این جشنواره که در سالن فجر دانشگاه یزد برگزار گردید، انجمن های علمی این دانشگاه آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاردند.
 
به گزارش خبرنگار ما، متاسفانه در حاشیه این جشنواره اتفاقاتی رخ داده که به اصل آن و جایگاه و قداست دانشگاه و دانشجو خدشه وارد می کند.

در یکی از رشته های ورزشی این جشنواره، دانشجویان به مسابقه رقص تکنو با یکدیگر پرداختند که کاملا مغایر با اهداف دانشگاه و برگزاری چنین جشنواره هایی می باشد.

گفتنی است اداره کل امور فرهنگی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در سایت این جشنواره پیرامون هدف از برگزاری این جشنواره آورده است:

1ـ نمايه‌سازي آثار، توليدات و دستاوردهاي انجمن‌ های علمي در دانشگاههاي دولتي و تعداد بسياري انجمن علمي دانشجويي در حال فعاليت تحت نظر دانشگاه پيام نور، جامع علمي ـ كاربردي.

2ـ مديريت دانش و منابع اطلاعاتي توليد شده در انجمن هاي علمي دانشجويي دانشگاههاي دولتي و غيردولتي.

3ـ شناسايي، معرفي و تقدير از انجمن هاي علمي دانشجويي برگزيده در عرصه‌هاي آموزشي، ترويجي، پژوهشي، فناوري، اختراع و ابتكار، كارآفريني، نشريات علمي دانشجويي و ....

4ـ شناسايي معرفي و تقدير از شركتهاي دانشجويي صنايع كارآفرين،مدیران مخترع پژوهشگر ، خیرین برگزیده صنعت و دانشگاه

5ـ ايجاد فن‌بازار و نمايشگاه دستاوردهاي انجمن‌هاي علمي دانشجويي در كنار صنايع به منظور تقويت پيوندها ميان صنعت، جامعه و دانشگاه و تلاش به منظور فرهنگ‌سازي در اين مسير.  

حال جای سئوال دارد که چنین برنامه هایی که نه تنها با فرهنگ و شخصیت ملت ایران اسلامی هیچ همخوانی ندارد بلکه جایگاه و شانیت دانشگاه و دانشجو را نیز خدشه دار می کند، با چه هدفی و توسط چه عوامل پشت پرده ای مدیریت می گردد.

اگر دانشگاه های کشور که باید محیطی برای کسب دانش و رقابت علمی باشد، به میدان رقابت رقص و شو تبدیل گردد، آنگاه تفاوت قشر فهیم دانشجو با دیگرانی که عمر خود را به کارهای هرز و اتلاف وقت می گذارند در چه خواهد بود؟!

از همین رو جا دارد تا وزیر محترم علوم که شخصی متعهد و ارزشگرا هستند شخصا این موضوع را پیگیری و رسیدگی کرده و با عوامل آن برخورد لازم را نمایند تا عده ای این اجازه را به خود ندهند که با عملکرد خلاف شرع ، عرف و قانون خود، شان دانشگاه و دانشجو را پایین آورده و محیط کسب علم و دانش را در حد چاله میدان و کاباره های غربی تنزل دهند.

برای دانلود فیلم اینجا کلیک کنید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها