کد خبر: ۱۳۰۶۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
زاکانی:
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر حضور مخالفان جریان اصولگرایی در عرصه انتخابات تهدیدآفرین نباشد قائل به رقابت در جبهه اصولگرایی هستم و تکثر را ضرورت می دانم.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس از قم، علیرضا زاکانی در نخستین نشست از سلسله نشست‌های انتخاباتی دوره یازدهم ریاست جمهوری که در خبرگزاری رسا برگزار شد با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری رویکرد کشور را تا پایین‌ترین لایه دستخوش تغییر قرار می‌دهد، اظهارداشت: اگر این انتخاب درست، به جا و با حضور حداکثری و گسترده مردم صورت گیرد منشا اثر و قوام نظام خواهد بود.

وی انتخابات را منشا امید‌ها، بیم‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌ها دانست و گفت: دشمن به انتخابات نگاه تهدید آمیز دارد و به دنبال فرصت برای تهدید نظام اسلامی است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما نگاه جدی به انتخابات داریم، یادآور شد: ما انتخابات را محلی برای ارائه آراء و نظرات و دغدغه‌های خود می‌دانیم که در صورت توفیق بتوانیم راه عملی کردن این دغدغه‌ها را طی کنیم و جامعه را به سمت حرکت به سمت جامعه اسلامی کمک‌ کار باشیم.

وی رسیدن به غایب حکومت اسلامی را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: برای رسیدن به این کمال و رشد یافتگی نیازمند نقشه راه از جنس انقلاب و از مسیری است که مبتنی بر اسلام ناب محمدی باشد.

* با الگوی غربی و شرقی نمی‌توان ایران اسلامی ساخت

زاکانی با تاکید بر اینکه همانگونه رهبر معظم انقلاب در بیانات اعتراض گونه اخیر خود تصریح کردند با الگوی‌های شرقی و غربی نمی‌توان ایران اسلامی ساخت، خاطرنشان کرد: بلیه‌ای که در 34 سال گذشته گرفتارش هستیم آن است که با وجود راهبرد‌های کلان مبتنی بر اسلام که امام و رهبری آن را تبیین کرده‌اند در مقام اجرایی الگوی درستی را در دستور کار خود برای رسیدن به هدف نداریم.

وی با بیان اینکه الگوهایی که می‌گیریم الگوهای نادرستی است، گفت: اندیشه غربی اوج مادی‌گری است و ساحت مادی انسان را تامین می‌کند در حالی‌که اندیشه اسلامی کاملاً متفاوت است و حد نازل انسان را حد مادی می‌داند و برای فرد و جامعه حدی قائل نیست.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه زیرساخت جامعه فرهنگ است و محور تحول هم تعلیم و تربیت است، ابراز داشت: این موضوع با نقشه راهی که غرب برای ما ارائه می‌کند صد درصد متفاوت است.

وی رفتن به مسیر صحیح ساختن ایران اسلامی را به عنوان یک دغدغه اعلام و تصریح کرد: ما برای رسیدن به آن نقطه، گروه‌ها و کار گروه‌های تحقیقی را تشکیل دادیم که از اندیشه‌های امام و رهبری و از نگاه اجتهادی ایشان و کسانی که ذیل این نگاه اجتهادی نشسته‌اند استفاده کنیم و از این حوزه اندیشه‌ای به یک فکر منسجم برسیم.

 

* نیازمند تفکر انقلابی و بسیجی هستیم

زاکانی دغدغه دوم خود را حاکمیت تفکر انقلابی، جهادی و بسیجی در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: این تفکر، تفکری است که با حضور خود در دفاع مقدس شرایط را تغییر داد و ایران پیروز میدان شد و در این 34 سال هم هر کجا تجلی کرد توانست توفیقات جدی داشته باشد.

وی افزود: اگر این فرهنگ در کشور حاکم شود نگاه ما به رهبری معظم انقلاب و ولایت فقیه و  مردم تغییر پیدا می‌کند و برای مردم حساب باز می‌کنیم و مردم را در میدان بزرگ برای تحولات وارد می‌کنیم؛ اگر مردم توانستند در جنگ تحمیلی آن تحول بزرگ را خلق کنند می‌توانند در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی منشا تحول باشد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تا امروز مردم حاشیه‌نشین بودند و کمتر به آنها توجه شده است.

وی دغدغه دیگر خود را ایجاد زمینه توجه به همه شعارهای انقلاب دانست و گفت: همانقدر که می‌گوییم نیازمند استقلال هستیم نیازمند آزادی، شکوفایی اقتصادی، عدالت گستری، اصلاح گری در چارچوب قانون اساسی هستیم که اگر این اصول احیا شود باعث شکوفایی ما در همه عرصه‌ها می‌شود.

زاکانی بر مسند نشستن خردورزان و شایستگان، توجه به عقل و تدبیر جمعی و بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌ها برای اداره کشور را از دیگر دغدغه‌های خود برشمرد و یادآور شد: در این زمینه برنامه‌ ما پرهیز از تنگ‌ نظری‌هایی است که دولت‌های مختلف دیده شده است که تنها بخشی از جامعه مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ رویکرد ما استفاده از همه ظرفیت‌ها جامعه با توجه به شایستگی‌های آنها است.

 

* باید نسبت به مسائل جهانی حساس باشیم

وی با بیان اینکه ما در این مسیر در داخل نیازمند تحولات جدی هستیم و باید نسبت به حوزه منطقه‌ای و جهانی حساس باشیم، خاطرنشان کرد: وظیفه ما در حوزه منطقه‌ای و جهانی تعامل فعال و عزت‌مدارانه با همه دنیا غیر از دو خط قرمز اسراییل و آمریکا است؛ اسراییل خط قرمز قطعی ما است و آمریکا تا وقتی از شیطنت دست برندارد جزو این خط قرمز است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توجه به محرومین و مستضعفین، بیداری اسلامی‌، پیچ تاریخی و ... را از دیگر برنامه‌های خود ذکر کرد و در جمع بندی برنامه‌های خود گفت: معتقدیم این مسیری است که اگر دنبال شود راه‌های بلند را برای آینده ما کوتاه می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در انتخابات باید رقابت اخلاقی داشته باشیم، اظهار داشت: باید با سعه صدر زمینه تحول در جامعه را ایجاد کرد.

به گزارش فارس، زاکانی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به این سئوال که بر اساس چه ضرورتی به عرصه انتخابات وارد شده‌اید گفت: بخش عمده ورود بنده به دغدغه‌هایی که دارم بر می‌گردد که مهمترین آن در دستور کار قراردادن اهداف انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه برخی از دوستان توجه به ادامه شرایط فعلی دارند، تصریح کرد: شرایط فعلی را نیازمند تحول جدی می‌دانم و معتقدم حق نداریم در شرایط کنونی بایستیم و باید نگاه به جلو داشته باشیم.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری با بیان اینکه داشته‌های خوبی در کشور داریم و البته کاستی‌های زیادی نیز وجود دارد، گفت: نباید حرکت را به سمت سیاه‌نمایی ببریم زیرا سیاه نمایی دوستان انقلاب را ناامید می‌کند.

 

* افشاگری را راه درستی برای پیروزی نمی‌دانم

وی با بیان اینکه افشاگری را راه درستی برای پیروزی نمی‌دانم، اظهار داشت: نباید زحماتی که تمام دولت‌ها کشیده‌اند نادیده گرفت و البته نباید به نقص‌ها هم بی‌توجه باشیم.

زاکانی با تاکید بر اینکه «بگم بگم‌ها» زیبنده رقابت انتخاباتی نیست، بیان داشت: اینگونه رفتارها مورد پسند مردم هم نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بحث وحدت اصولگرایان را یک دغدغه و خود را قائل به وحدت دانست و یادآور شد: حفظ جهت‌گیری اصولگرایی کشور اصلی است که بر همه اصول سایه انداخته است که راه رسیدن به اهداف انقلاب این جهت‌گیری است.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در خصوص تکثر اصولگرایان در عرصه انتخابات گفت: اگر مخالفین ما چه دوم خردادی‌ها، چه انحرافی‌ها و چه یاران هاشمی حضورشان تهدید‌آفرین باشد جریان اصولگرایی باید به یک نامزد واحد برسد اما اگر این حضور وجود نداشت قائل به رقابت در جبهه اصولگرایی هستم و تکثر را ضرورت می‌دانم.

وی در خصوص ارتباط با سایر کشورها گفت: خط قرمز ما اسراییل و آمریکا است اسراییل غده سرطانی است که کمک به مردم فلسطین نیز برای دفع این شر است و باید این زمینه را ایجاد کرد که آرمان فلسطین در صدر همه آرمان‌ها قرار گیرد.

زاکانی یادآور شد: اسراییل اگر دست از پا خطا کند سیلی خواهد خورد و آمریکا نیز تا زمانی که در موضع گرگ باشد ارتباطی با آن نخواهیم داشت مگر اینکه ماهیت خود را عملا نه با شعار تغییر دهد.

 

* فتنه‌گران درصورت ورود به انتخابات شکست دیگری خواهند خورد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود اینکه وزیر اطلاعات در قم اعلام کرد پیشگوی فتنه در فتنه 88 دست داشته است، آیا از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت می‌شود، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به وظیفه خود عمل خواهد کرد اما اگر به هر دلیل از فیلتر شورای نگهبان عبور کند شکست خواهد خورد و در کنار شکست‌های دیگر در تاریخ ثبت خواهد شد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: توصیه ما این بود که در عرصه وارد نشود و بعید هم هست وارد شود زیرا اگر کسی در فتنه دست داشته و فعال بوده است نمی‌تواند برای تصدی ریاست جمهوری نامزد شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه قرار است هاشمی برای تکمیل سناریوی 88 به میدان ‌آید، افزود: سناریوی ناتمام سال 88 قابل تکمیل نیست البته ما باید احتیاط کنیم.

 

* نامه بی‌سلام زمینه‌ای برای ایجاد فتنه بود

زاکانی نامه بی‌سلام هاشمی را زمینه‌ای برای ایجاد فتنه 88 دانست و ابراز داشت: تلاش هاشمی و اطرافیانش برای انسجام بین اصلاح طلبان و مخالفان جریان اصولگرایی است و اگر در این زمینه احساس تهدید شود اصولگرایان باید به سمت وحدت بروند.

وی بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت برخورد با مفسدان بزرگ اقتصادی یادآور شد: این کار اکنون به صورت جدی انجام نمی‌گیرد تنها صرف هزینه کلان برای تخم‌مرغ دزد‌ها صورت می‌گیرد.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سهم تحریم را در مشکلات اقتصادی کشور حداقلی دانست و گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم تا همین سهم کم را هم کاهش دهیم.

وی در خصوص رفع مشکلات اقتصادی اظهار داشت: ما در کشور بن بست نداریم مشکل نخواستن و نتوانستن است و اینکه بر سر قضیه هدفمندی می‌گویند «نمی‌گذارند» فرار رو به جلو است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
خوب آقای زاکانی مگه شما در مجلس نیستید.شتر دزدها رو معرفی کنید چرا فقط از دولت انتظار دارید؟ شما بگید چکار کردید؟مجلس که فقط کارش شده بود لجبازی با دولت و حتی تخریب دولت.هاشمی رو همین شماها بزرگش کردید حتی یه زمان از رهبری بالاتر نشون دادید.حالا تحویل بگیرید از ماست که بر ماست.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها