کد خبر: ۱۳۰۵۶۴
زمان انتشار: ۱۹:۴۵     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
«خاتمی کماکان بر طبع مردد خود باقی مانده زیرا او نگران آن است که شورای نگهبان بر نام وی خط قرمز بکشد و او به هیچ عنوان به دنبال ثبت چنین امری در کارنامه خود نیست.»

598 به نقل از جام نیوز: روزنامه لبنانی "الاخبار" (al-akhbar) در گزارشی به تحلیل و بررسی محورهای مختلف انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخته و بخشی را به موضوع سیاست انتخاباتی اصلاح طلبان و به طور خاص شخص "اکبر هاشمی رفسنجانی" و نقشی که در این انتخابات ایفا می کند اختصاص داده است.

 

الاخبار آورده است: «در این زمان کماکان حلقه های اطراف هاشمی رفسنجانی معتقدند که وی سوارکار پیروز است و اوست که هویت رئیس جمهور آینده را مشخص می کند؛ او این کار را یا با نامزدی خود، یا با ورود خودش به انتخابات وکناره گیری در لحظات آخر "دقیقه 90" به نفع نامزدی که از آن حمایت نموده عملی می کند.

 

 

این حلقه های اطراف هاشمی اضافه می کنند که وی آرزو می کند که خود به ریاست بازگردد در غیر این صورت یا محمد خاتمی یا حسن روحانی خواهد ماند. اما اگر رقابت بین نامزد اصولگرایان و نامزد مورد حمایت احمدی نژاد باشد آنگاه او نیز در صف مخالفان احمدی نژاد خواهد بود.»

 

الاخبار در ادامه می نویسد: «اما نزدیکی میان هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان، بنابر گفته منابع موثق و آگاه امری بدیهی است، اما صلاح در میانه روی است؛ "اصلاح طلبان" چپ گراهای تندرو بودند که تجربه و ناکامی ها، آنان را به چپ معتدل یا چپ میانه رو  تبدیل نمود. اما رفسنجانی نماد راست گرای معتدل یا راست گرای میانه رو بوده است.

 

 

اما درباره رابطه میان رفسنجانی و [احمدی]نژاد همان منابع اضافه می کنند که هم اکنون میان این دو آتش بس برقرار شده و در حال حاضر در مرحله آرامش هستند، .هردوی این ها به هم نیازمندند تا مانع به قدرت رسیدن اصولگرایان شوند.

 

این منابع در توضیح این امر می افزایند: [احمدی]نژاد تلاش می کند آنان را که پیران اصولگرایان و بقایای عصرهای کهن می خواند از رسیدن به قدرت بازدارد و بر این عقیده است که خود و اصولگرایان جوان بر کشور حکومت خواهند کرد. اما رفسنجانی اینگونه معتقد است که خود و کهنه کاران و بنیانگذاران نظام، اجازه قدرت یافتن کودکان را نخواهند داد براین اساس که در این شرایط زمان کسب تجربه  نیست.»

 

 

این روزنامه لبنانی در پایان اضافه می کند: «اما آگاهان بر این تاکید دارند که احتمال نامزدی خاتمی و یا هاشمی نزدیک به صفر است و خاتمی کماکان بر طبع مردد خود باقی مانده زیرا او نگران آن است که شورای نگهبان بر نام وی خط قرمز بکشد و او به هیچ عنوان به دنبال ثبت چنین امری در کارنامه خود نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها