کد خبر: ۱۳۰۳۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
روسای جمهور آمریکا و کره‌جنوبی قصد دارند تا یک بیانیه مشترک را در خصوص تقویت ائتلاف میان دو کشور در جریان اولین نشست در واشنگتن صادر کنند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، "پارک گئون‌ های"، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی قرار است بین پنجم تا دهم ماه جاری میلادی(15 تا 20 اردیبهشت) به واشنگتن سفر کند و با باراک اوباما، همتای آمریکایی‌اش به مذاکره بپردازد.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی گفت: در جریان نشست میان روسای جمهوری دو کشور آن‌ها یک بیانیه مشترک را در خصوص راه‌هایی برای بهبود روابط همزمان با بزرگداشت شصتمین سالگرد ایجاد ائتلاف واشنگتن- سئول تصویب می‌کنند.

سفر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی از آن جهت اهمیت دارد که وی در زمان تصدی در این سمت اولین سفر خارجی خود را انجام می‌دهد و به دنبال یافتن راه‌هایی مستقیم میان دو کشور است. همچنین انتظار می‌رود این سفر باعث ارتقای سطح روابط میان سئول واشنگتن شود.

سخنگوی دفتر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی افزود: "پارک گئون‌ های" احتمالا به تقویت همکاری‌ها با آمریکا در خصوص مسائل کره شمالی از جمله بن‌بست موجود در مورد برنامه‌های هسته‌ای این کشور به جلب حمایت آمریکا در این‌باره و سیاست‌های کلیدی و دیپلماسی مبتنی بر اعتماد می‌پردازد.

ایجاد یک جبهه خارجی متحد در مقابل کر‌ه‌شمالی احتمالاً مساله مهم و کلیدی این نشست است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که پیونگ‌یانگ از لفاظی‌های جنگ‌طلبانه خود کاسته و گفت‌وگوها در خصوص احتمال مذاکره پس از چند هفته تهدید حمله اتمی علیه آمریکا و کره‌جنوبی را در پیش گرفته است.

پارک‌ گئون‌ های از زمان تصدی در سمت رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در فوریه سال جاری میلادی بر راه‌حل خود مبنی بر رویکرد دوجانبه در خصوص پیونگ‌یانگ اصرار دارد.

این در حالی است که آمریکا در مقابل پیونگ‌یانگ موضعی سختگیرانه در پیش گرفته است. به طوری که جان‌کری، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر ماه گذشته‌اش به سئول در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرد که کره شمالی باید جدیت خود را با اقدامات مناسب و معنادار در خصوص تبعیت از تعهدات و الزامات بین‌المللی نشان دهد.

اوباما و گئون‌های احتمالاً بر اولویت‌ خود در خصوص این مساله که اقدامات اتمی پیونگ‌یانگ غیرقابل قبول هستند، تاکید خواهند کرد.

همچنین گفت‌وگو درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی همچون تحقق معاده تجارت آزاد، تقویت روابط در مورد مسائل مهم جهانی نظیر تغییرات آب و هوایی و بهبود همکاری‌ها میان دو رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد.

یک روز پس از این نشست، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی قرار است در جلسه مشترک سنا و مجلس نمایندگان امریکا به سخنرانی بپردازد. وی در جریان این سخنرانی قرار است با اشاره به شصت‌سال ائتلاف میان سئول و آمریکا به بحث در مورد مسائلی همچون چگونگی توسعه و گسترش جنبه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کره جنوبی بپردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها