کد خبر: ۱۳۰۲۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
با آمدن آندرانيك تيموريان از بين نكونام و ساموئل يكي بايد اردوي آبي ها را ترك كند.
علي فتح الله زاده ضمن بالا دانستن شانس تیمش برای صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا، گفت: «اگر بتوانیم آندرانیک تیموریان را به استقلال بیاوریم، به جمع چهار تیم راه پیدا خواهیم کرد.»


شنیده ها حاکی از آن است که باشگاه الخریطیات قطر چندان تمایلی به تمدید قرارداد سنگین هافبک ایرانی خود ندارد و سایر تیم های قطری نیز پیشنهادی به آندرانیک تیموریان ارایه نداده اند، اما با این وجود ملی پوش کشورمان هنوز چشم انتظار رسیدن پیشنهاد دلاری از این کشور عربی است!


مبرهن و واضح است که با بالا کشیدن قیمت دلار، اغلب فوتبالیست های ایرانی دوست دارند در کشورهای خارجی و به ویژه عربی بازی کنند تا حقوق دلاری بگیرند و آندرانیک تیموریان نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما پیش بینی این اتفاق که به احتمال فراوان آندو بدون داشتن پیشنهاد از قطری ها به ایران و تیم استقلال برگردد، دو سوال پیش روی ما و شاید علاقه مندان باشگاه استقلال قرار می دهد:


احتمال اول اینکه ساموئل از استقلال برود. اگرچه این فوتبالیست تنومند و سیه چرده کارآیی بالایی از خود نشان داده و یکی از عناصر اصلی و تاثیرگذار استقلال به ویژه در بخش دفاعی در فصل جاری بوده، ولی با توجه به قیمت بالای دلار بعید نیست چنین اتفاقی بیافتد. ضمن آنکه جی لوید ساموئل بازیکنی نیست که بتوان او را روی نیمکت نشاند و تجربه بازی با سپاهان (در دور برگشت لیگ برتر) و دیدارهای بدون ساموئل نشان داده که در غیاب این بازیکن، استقلال به شدت به مشکل برمی خورد. بر همین اساس از دست دادن ساموئل نمی تواند خیلی منطقی باشد، مگر آنکه استقلالی ها از بازگشت آندو مطمئن باشند.


احتمال دوم آنکه جواد نکونام از جمع آبی پوشان جدا شود. گفته می شود کاپیتان تیم ملی از چند تیم عربی پیشنهاد دارد و با توجه به بازی های متوسط نکونام در ترکیب استقلال، به نظر می رسد آبی ها به این گزینه بیشتر فکر کنند. هر چه نباشد مبلغ قرارداد نکونام بالاست، ولی حداقل آندرانیک تیموریان جوانتر و دونده تر است، بنابراین بعید نیست با بازگشت تیموریان، نکونام از استقلال جدا شود.


نتیجه گیری نهایی: هر اتفاقی در فصل نقل و انتقالات می تواند بیافتد، ولی ما شک نداریم نکونام، ساموئل و آندو (یعنی هر سه را همزمان) در فصل آینده کنار هم در استقلال نخواهیم دید؛ این خط و این هم نشان!


این نکته را هم فراموش نکنیم که فتح الله زاده بی دلیل و روی هوا (!) حرف از بازگشت آندو نمی زند. احتمالا او پیشاپیش با تیموریان به توافق رسیده اما هنوز خودش هم نمی داند آندو به جای نکونام می آید یا جای ساموئل را می گیرد؟
رادنيوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها