کد خبر: ۱۳۰۲۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲

اما فیلم مستند جدیدی نشان می دهد که وی ۷۶ ساله و زنده در ویتنام زندگی می کند.
در طول این مدت وی هرگز با زن و دو فرزندش تماس نگرفته و آنها نیز خیال می کردند که جان هارتلی مرده است.
کار عجیب سرباز مرده با خانواده اش+تصاویر
نام وی جزو ۶۰ هزار سرباز کشته شده در ویتنام در آرامگاه مخصوص آنها در واشنگتن است که همسر و فرزندانش بارها بر سر قبر خیالی وی رفته اند.

کار عجیب سرباز مرده با خانواده اش+تصاویر

مستند جدید با وی مصاحبه ای داشته و در این مصاحبه جان هارتلی نه می تواند انگلیسی صحبت کند، نه تاریخ تولدش را به خاطر می آورد و نه فرزندانش را به یاد می آورد.
وی عضو نیروهای ویژه از دسته نخبگان نظامی موسوم به MACV-SOG بوده است که نامش جزو مفقودان سال ۱۹۶۸ حین عملیات، به ثبت رسیده است.

کار عجیب سرباز مرده با خانواده اش+تصاویر

وی البته این موضوع را به فیلمساز مایکل یورگنسون در فیلم مستند گفته که بالگردشان در کوهستان لائوس آتش گرفته و اسیر نیروهای ویتنام شمالی شده است.
وی گفت در قفس زندانی شده و بارها تحت شکنجه قرار گرفته و سربازان ویتنامی به سر او می زدند و با توهین می گفتند : امریکایی!

کار عجیب سرباز مرده با خانواده اش+تصاویر

این سرباز به ظاهر مرده از چنگ سربازان فرار کرده و بمدت ۴ سال در خانه زنی تیمار می شود و نامی فرانسوی-ویتنامی بنام دن تان نگوک را انتخاب کرده و در همان جا می ماند.
سرباز امریکایی از زن ویتنامی بچه دار شده ولی هرگز سعی نکرده تا با زن و فرزند خود در امریکا تماس بر قرار کند و در سال ۲۰۰۸ کهنه سرباز امریکایی تام فونس دنبال موضوع را گرفته و از یک فیلمساز خواسته تا این موضوع را در مستند خود بیاورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها