کد خبر: ۱۳۰۱۷۹
زمان انتشار: ۰۳:۳۰     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۲
هنوز 15 روز از زلزله بوشهر نمي گذرد كه اين بار بوشهري ها لرزش زمين را از عمق 8 كيلومتري 19 بار احساس كردند. زلزله اخير با سيل و آب گرفتگي همراه بود. اين در حالي است كه گزارش رسيده 4 استان ديگر كشور هم درگير آب گرفتگي هستند.
به گزارش 598 به نقل از مهر، روز سه شنبه 20 فروردين ماه سال جاري بود كه مركز ژئوفيزيك دانشگاه تهران اعلام كرد: زلزله اي در عمق 12 کیلومتری زمین در مقياس 6 و 1 دهم ريشتر شهر بوشهر را لرزاند. زلزله اي كه علي رقم حضور سريع امدادگران هلال احمر 37 كشته و بيش از 850 مجروح به همراه داشت.

هر چند ستاد مديريت بحران و نيروهاي امدادي تاكنون از مرحله اسكان اضطراري آرام آرام وارد مرحله اسكان موقت مي شوند ولي در چند روز گذشته و امروز صبح وقوع چندين زلزله همراه با بارنگي و آب گرفتي و سيل وضعيت زلزله زدگان را دچار بحران كرده است.

محمود مظفر رئيس سازمان مديريت بحران كشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شب گذشته زلزله باز بوشهر را لرزاند. زلزله اي به مقياس 5 ريشتر در عمق 8 كيلومتري زمين يعني بسيار حساس تر از زلزله قبلي كه موجب شد تا 2 واحد مسكوني به كلي تخريب شود. اين در حالي است كه در 24 ساعت گذشته تاكنون 20 بار بوشهر لرزيده است.

وي افزود: تاكنون 218 چادر و 400 تخته موكت و 2500 پتو به مناطق زلزله زده ارسال شده و 6500 بسته غذايي هم براي زلزله زدگان و سيل زدگان توزيع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در بررسی امدادگران از منطقه شنبه و روستاهای تابعه مشخص شد که این زمین لرزه بدون صدمات جانی به پایان رسیده است.

شاپور رستمی معاون عمرانی استاندار بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر مي گويد: بارندگی‌های شهرستان دشتی و وضعیت مناطق زلزله‌زده باعث آبگرفتی برخی از معابر و همچنین جاری شدن روان‌آبها در این مناطق شد که خوشبختانه تلفاتی در پی نداشته و به غیر از محور شنبه به روستای درویشی همه معابر باز است. همچنين سالن‌های ورزشی و مدارس شهر خورموج را برای اسکان اهالی شهر شنبه در نظر گرفته‌ایم و اتوبوس و مینی‌بوس را نیز برای انتقال اهالی به منطقه اعزام کرده‌ایم ولی اهالی ترجیح داده‌اند که در خانه‌های خود بمانند.

وی در ارتباط با سد خاکی مناطق زلزله‌زده نیز بیان داشت: هر چند مشکلاتی برای این سد ایجاد شده بود ولی با حضور کارکنان بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در حال ترمیم این سد هستیم.

به گزارش خبرگزاري مهر، پس از وقوع سيلاب و زلزله در مناطقي از بوشهر شب گذشته 20 نجاتگر ، 5 دستگاه پیکاپ ، 15 دستگاه کف کش ، یک دستگاه لجن کش و 11 موتور آبکش ساعت  به سمت مناطق حادثه دیده اعزام شدند و هم اكنون در حال امدادرساني هستند.

حسين درخشان سخنگوي سازمان امداد و نجات كشور در گفتگو با مهر مي گويد: آب گرفتگي تنها به بوشهر منتهي نشده و هم اكنون استانهاي اصفهان، فارس، خوزستان و يزد هم متاثر از اين حادثه هستند. تاكنون 445 نفر حادثه ديده و 7 نفر مصدوم شدند كه به دليل وخامت يكي از مجروحان مجبور شديم مصدوم را به بيمارستان منتقل كنيم. هم اكنون 40 تيم به مناطق اعزام شده و تخليه آب از 105 خانه انجام شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها