کد خبر: ۱۳۰۱۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
یک هیئت از کنگره آمریکا که به پاکستان سفر کرده است به صورت مخفیانه با پرویز مشرف رئیس‌جمهور سابق این کشور ملاقات کرد.

به گزارش 598، به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، هیئت پنج نفره کنگره آمریکا در سفر خود به پاکستان دیدار محرمانه‌ای با پرویز مشرف رئیس‌جمهور سابق این کشور داشت.

این دیدار در محل بازداشت خانگی مشرف در منطقه «چاک شهزاد» انجام شد.

به گزارش روزنامه «نیشن» پاکستان، در این جلسه، سناتوران آمریکایی وضعیت محاکمه مشرف و تأثیر آن بر روند شرکت حزب وی در انتخابات و نیز بر اوضاع سیاسی کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

مشرف در ملاقات با سناتورهای آمریکایی اذعان داشت: نمی‌خواهد مانند یک ترسو پاکستان را ترک کند بلکه اگر لازم شد کشورش را ترک نماید این اقدام باید با عزت و احترام انجام شود.

وی همچنین عنوان کرد که به‌خاطر پرونده بازداشت غیرقانونی تعدادی از قضات در دوران حکومتش بر پاکستان، به دادگاه‌های کشورش اعتماد ندارد و قضات پاکستانی قصد انتقام گرفتن از وی را دارند.

این ملاقات از آن جهت دارای اهمیت است که برخی رسانه‌ها گزارش کردند که دولت موقت و ارتش پاکستان قصد دارند زمینه خروج محترمانه و امن مشرف را از کشور فراهم کنند.

با این حال، نزدیکان مشرف تأکید دارند که وی تا زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی‌اش این کشور را ترک نخواهد کرد.

مشرف که چندی پیش، پس از چهار سال تبعید خودخواسته، برای شرکت در انتخابات پارلمانی وارد پاکستان شد، به محض ورود ممنوع‌الخروج شد و همه پرونده‌های قضایی وی به جریان افتاد.

به ‌دنبال این موضوع، دیوانعالی پاکستان با لغو قرار وثیقه مشرف، دستور بازداشت خانگی وی را صادر و این ژنرال پاکستانی را تا آخر عمر از شرکت در انتخابات محروم کرد.

این هیئت آمریکایی که در آستانه برگزاری انتخابات پاکستان و به ریاست سناتور «جو دونلی» به این کشور سفر کرده است، پیش از این ملاقات با تنی چند از مقامات پاکستانی از جمله فرمانده ارتش، وزیر خارجه، وزیر دفاع و دبیر کمیته انتخابات نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدارها طرفین درباره روابط دوجانبه، مبارزه با تروریسم، بهبود وضعیت امنیتی در مرز مشترک با افغانستان و اوضاع افغانستان و انتخابات آتی این کشور تبادل نظر کردند.

اگرچه مقامات آمریکایی اعلام کردند که قصد دخالت در انتخابات پارلمانی این کشور را ندارند اما به نظر می‌رسد که واشنگتن از هم اکنون تلاش و تکاپوی خود را برای اثرگذاری بر انتخابات آتی پاکستان آغاز کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها