کد خبر: ۱۲۹۷۶۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
سرپرست کميته روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال گفت: علي پروين افتخاراتش از جباري و بهزادي بيشتر بود و طبيعتا او شانس بيشتري براي دعوت شدن داشت.
به گزارش سايت فدراسيون فوتبال، اميد جمالي درباره نحوه معرفي نخبگان و زحمتکشان فوتبال ايران به کنفدراسيون فوتبال آسيا و نحوه تقدير از آنان اظهار داشت: کنفدراسيون فوتبال آسيا، هر چهارسال يک بار از فدراسيون هاي عضو مي خواهد تا چند نفر را به گرفتن سه نشان طلا، نقره و برنز معرفي کنند. فدراسيون فوتبال هم طبق مصوبه هيئت رئيسه فدراسيون، همايون بهزادي، علي جباري و علي پروين را براي نشان طلا معرفي کرد. نامه مربوط به اين مراسم 25 فوريه آمد و در اين نامه معيارهاي معرفي براي کسب نشان طلا حضور 30 و بيشتر از آن در فوتبال و خدمت به فوتبال بود. فدراسيون فوتبال هم سه نفر را واجد شرايط ديد و به کنفدراسيون فوتبال آسيا معرفي کرد.

سرپرست کميته بين الملل خاطرنشان کرد: کميته روابط بين الملل فدراسيون براي تک تک افراد سوابقشان در فوتبال را تهيه کرد و فرم و مدارک را گرفت تا مراحل لازم طي شود. البته پيدا کردن بازيکنان سابق فوتبال ايران، کار آساني نبود اما با تلاش و همکاري اين عزيزان، مدارک تکميل و به کنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال شد.

وي ادامه داد: از علي پروين، چند سال پيش مدارکي داشتيم و از اينترنت سوابق او را پيدا کرديم و دوم فروردين 92 به کنفدراسيون فوتبال آسيا ارسال کرديم. ارسال مدارک تا 5 فروردين مهلت داشت و بنده، کريمپور و کسرايي از کميته بين الملل تلاش و سعي زيادي داشتيم تا مدارک به موقع ارسال شود. پس از ارسال مدارک و نامه‌ها، نامه اي از اي اف سي آمد که هر سه نفر تاييد شدند و قرار شد نشان ها به آنها تعلق گيرد.

جمالي در اين باره که چرا پروين دعوت شد اما جباري و بهزادي دعوت نشدند گفت: علي پروين چون در جام جهاني 1978 آرژانتين به همراه تيم ملي ايران حضور داشته و در جام ملت‌ها هم به عنوان بازيکن قهرمان شده بود، بالطبع افتخاراتش بيشتر بود. کسي که در جام جهاني شرکت کرده باشد، شانس بيشتري براي دعوت شدن دارد. ضمن اينکه علي پروين در مقاطعي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران بوده و ايران را در بازي‌هاي آسيايي قهرمان کرده است.

سرپرست کميته بشين الملل درباره اين مراسم تصريح کرد: اين مراسم هر چهارسال يک بار در مالزي برگزار مي شود و کنفدراسيون فوتبال آسيا، چهارسال پيش از داود نصيري، محمد دادکان و داريوش مصطفوي تقدير کرد. اين مراسم در کل براي زحمت کشان فوتبال آسيا اعم از داور، مربي، بازيکن و مدير برگزار مي شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها