کد خبر: ۱۲۹۷۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
اسماعيل حسن‌زاده رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال مي‌گويد نبايد در صدور حکم تباني در دسته يک عجله کرد.
اسماعيل حسن‌زاده درباره پرونده تباني در رقابتهاي دسته يک گفت: ديروز و در آخرين ساعات اداري، پرونده مربوط به تخلفات ليگ يک که ستاد رسيدگي به تخلفات فوتبال مشغول پيگيري و رسيدگي به آن بودند به کميته انضباطي ارجاع شد و در ورودي کميته انضباطي ثبت شد. بنده هم به همراه سه نفر از اعضاي کميته انضباطي نزديک به دو ساعت محتويات پرونده را مطالعه کرديم. اين پرونده دو بخش دارد که بخش اول مربوط به ستاد رسيدگي به تخلفات است که گوياست. بخش دوم، بخشي است که نياز به تحقيق دارد که زمان‌بر است. البته در بخش اول ستاد رسيدگي به تخلفات، اطلاعات مختلفي را از اشخاص حقيقي و حقوقي بدست آورده و اسناد و مدارکي هم در کار است.

به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: با توجه به اينکه اين پرونده از مصاديق ماده 41 آيين نامه مربوط به تباني است، در اجراي اين ماده، کميته انضباطي از رئيس فدراسيون فوتبال، تقاضاي تشکيل يک هيات کارشناسي متشکل از سه از نفر از اشخاص مجرب و متخصص کرده است. اين نامه به رئيس فدراسيون فوتبال نوشته شده است.

حسن زاده ادامه داد: کميته انضباطي با بررسي همه موارد به صورت مستقيم وارد خواهد شد و به بازيهايي که احتمال تباني در آنها مشخص است وارد مي شود و اشخاص مرتبط با اين موضوع را به کميته انضباطي دعوت مي کند که رضا شاهرودي و افشين پيرواني در قدم اول ديروز به کميته انضباطي آمدند و يک سري اسناد و مدارک اطلاعات خوبي به کميته انضباطي ارائه کردند. در اين باره کميته انضباطي هر جا لازم ببيند با هماهنگي‌هايي که با نهادهاي مربوطه مي‌شود اشخاص ديگري را هم به کميته انضباطي دعوت خواهد کرد.

رئيس کميته انضباطي در ادامه گفت: اطلاعات قابل توجهي از رسانه‌ها و اسناد موجود در تحقيقات ستاد رسيدگي به تخلفات بدست آمده که بر اساس اين اطلاعات، افراد مورد نظر به صورت قانوني به کميته انضباطي دعوت مي‌شوند. يک تاکيد هم دارم، کساني که از اتفاقات مشکوک منجر به تباني اطلاعاتي دارند و حقايق را مي دانند، اگر به کميته انضباطي مراجعه نکنند، اما بعدا مشخص شود که اطلاعاتي داشته‌اند و به کميته انضباطي نداده‌اند، تنبيه مي‌شوند. کميته انضباطي با نهادهاي حراستي در استانها و شهرستانها ارتباط و تعامل مستقيم دارد و تا کنون از افرادي که متهم يا مشکوک به تباني بوده‌اند، بازجويي‌هاي لازم به عمل آمده است.

حسن زاده ادامه داد: محور ما قانون است و به خاطر اجراي قانون و صيانت از فوتبال پاک، رقابت‌هاي پلي‌آف ليگ برتر و ليگ يک به تاخير افتاده که اميدواريم کميته مسابقات و باشگاههاي درگير پلي آف شرايط را درک کنند و نهايت همکاري را انجام دهند. البته مي‌دانيم دوستانمان در رقابتهاي ليگ‌هاي برتر، يک و دو و سه مي‌خواهند هر چه زودتر بازي‌هاي پلي‌آف انجام شود اما کمي صبر و حوصله کنند تا بتوانيم ريشه ناپاکي‌هاي ليگ يک و اصلا فوتبال باشگاهي ايران را شناسايي کنيم. ضمن اينکه کميته انضباطي هم با صبر و حوصله و دقت وارد کار مي‌شود و اميدواريم که در هفته آينده بتوانيم راي اين پرونده را صادر کنيم. ضمن اينکه نهادهاي مرتبط هم به شدت پيگير قضيه هستند و وارد ماجرا شده‌اند. ضمن اينکه نهادهاي حراستي همه چيز را در تهران و شهرستانها زيرنظر گرفته‌اند و مدارکي که به ما تحويل داده شده، شامل يک سري مدارک شامل پرينت تلفن‌ها، پرينت پيامک‌ها و ديگر اسناد در مسير تحقيقات قرار گرفته‌اند و در اختيار کميته انضباطي قرار دارند.

رئيس کميته انضباطي گفت: من يک بار ديگر از همه کساني که در اين موارد اطلاعاتي دارد به خاطر اجرا شدن عدالت و احقاق حقوق کساني که بي دليل ضربه خورده اند، وارد کار شوند و به ما اطلاع دهند. کميته انضباطي با صبر و حوصله، همه موارد را بررسي مي کند و نتايجش را اعلام خواهد کرد. از دوستان رسانه‌اي هم مي‌خواهيم اگر اسناد و اطلاعاتي کتبي و شفاهي در اين‌باره دارند به کميته انضباطي مراجعه کنند واز طريق سايت رسمي فدراسيون فوتبال، پيگير اتفاقات و نتايج پرونده باشند.همه اخبار از طريق سايت رسمي فدراسيون فوتبال، اعلام خواهد شد. باز هم تاکيد مي کنم که صدور اين حکم فرصت زيادي را مي‌طلبد که اميدواريم پس از بررسي کامل، حکم را صادر کنيم. لازم به تاکيد است که کليه اطلاعات اين پرونده فقط از طريق سايت رسمي فدراسيون فوتبال ارائه مي شود و رسانه ها به اخبار ديگري که منتشر مي شود توجهي نداشته باشند.

حسن زاده در پايان گفت: اين پرونده يکي از حساس ترين و مهم ترين پرونده‌هاي تاريخ فوتبال ايران است که اميدواريم به نتيجه برسد و دوستان از ما عجله در صدور راي را خواستار نباشند تا حکم درخوري در اين باره صادر شود.

در حالي حسن‌زاده اعلام کرده که مشخص شدن وضعيت تباني به فرصت زيادي نياز دارد که پيش از اين ديگر مسوولان فدراسيون فوتبال وعده داده بودند تا پايان اين هفته حکم تباني اعلام مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها