کد خبر: ۱۲۹۷۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد که همکاری سازنده دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه و آمریکا در امر مبارزه با تروریسم، از جمله در مورد حادثه بوستون، به بهبود روابط دو کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که مشارکت سازنده این کشور و روسیه در مبارزه با تروریسم، از جمله بعد از حمله تروریستی بوستون، به بهبود روابط بین دو کشور و اجتناب از میراث باقی مانده از دوران جنگ سرد کمک کرده است.

اوباما روز سه شنبه در دیدار با خبرنگاران دیدار کرد که در جریان آن سئوالات زیادی از جمله همکاری روسیه در قضیه بمب گذاری بوستون مطرح شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: از زمان وقوع این حمله تروریستی در بوستون، روس‌ها بسیار فعالانه با ما همکاری کردند. البته مسلما خلاص شدن از عادات قدیمی بسیار سخت است: بین سازمان‌های اطلاعاتی و انتظامی دو کشور هرگز اعتماد متقابلی وجود نداشته و این مسئله ریشه در دوران جنگ سرد دارد. ولی این روابط به مرور در حال بهبود است. من در این خصوص با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه نیز صحبت کردم و ما متعهد به کار مشترک در این زمینه شدیم تا اطلاعات طرفین نه تنها در روند تحقیقات پیرامون حادثه بوستون، بلکه بطور کلی در زمینه مبارزه با تروریسم بین دستگاه‌های اطلاعاتی دو کشور مبادله شود.

وی افزود: سرویس‌های اطلاعاتی روسیه پیش از این در خصوص برادر بزرگتر (تیمور لنگ سارنایف) و مادر وی، به مقامات اطلاعاتی ما هشدار داده بودند که آنها ممکن است تمایلات تندرویانه داشته باشند. اف بی آی نیز تحقیقاتی را در خصوص برادر بزرگتر انجام داده بود، ولی آنها به این نتیجه رسیدند که وی در هیچ فعالیت تندرویانه مشارکت نداشته است. طبق اطلاعات من، اف بی ای کار خود را درست انجام داده بود و وزارت امنیت ملی آنطور که لازم بوده، عمل کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها