کد خبر: ۱۲۹۷۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
جدیدترین گزارش‌ها با استناد به منابع آگاه دولت آمریکا نشان می‌دهد که اوباما به تیم امنیت ملی خود دستور داده است تا کمک به مخالفان سوری از جمله تأمین تسلیحاتی نیروهای شورشی مخالف نظام سوریه را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «ای بی سی»، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به تیم امنیت ملی خود دستور داده است تا راه هایی را برای تشدید قابل توجه حمایت های دولت واشنگتن از نیروهای مخالف «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه شناسایی کنند.

از جمله گزینه هایی که در این بین تحت بررسی قرار دارد، تامین سلاح برای نیروهای شورشی سوریه است اما با این حال هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

بر اساس این خبر، اولین گام احتمالا گسترش چشمگیر کمک های غیرکشنده به جنگجویان مخالف اسد خواهد بود.

«کیتلین هایدن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای بی سی» در این باره اعلام کرده است که درباره اقلامی که دولت واشنگتن برای شورشیان سوری تامین خواهد کرد، بعد از رایزنی با فرماندهی عالی ارتش تصمیم گیری خواهد شد و تامین سایر تجهیزات ارتباطاتی، زره، عینک دید در شب و وسایل نقلیه از جمله اقلامی هستند که بررسی آنها در جریان است.

هایدن همچنین با اشاره به اینکه کمک آمریکا به شورشیان سوریه احتمالا فراتر از کمک‌های غیرکشنده خواهد رفت، گفت: ما به بررسی تمام گزینه های احتمالی که هدف ما را در تسریع اجرای گذار سیاسی در سوریه محقق می کند، ادامه می دهیم.

در ادامه این خبر به اظهارات هفته گذشته «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا اشاره شده است که اعلام کرد که آمریکا کمک خود به مخالفان سوریه را دو برابر می کند و به این ترتیب هزینه کل کمک های آمریکا در این زمینه به مبلغی برابر با 250 میلیون دلار خواهد رسید.

علاوه بر این، منابع خبری ارشد دولت آمریکا گفته اند که کاخ سفید فعالانه در حال بررسی تامین تسلیحاتی مخالفان سوریه است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» نیز در پوشش این خبر نوشت که اتخاذ چنین تصمیمی از سوی کاخ سفید به معنای تغییر سیاست دولت واشنگتن است که پیشتر برای داشتن نقش نظامی وسیع تر در جنگ داخلی سوریه اکراه کرده است.

بر اساس نوشته این روزنامه، به این ترتیب آمریکا در ردیف کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عربستان سعودی و قطر که تامین سلاح نیروهای مخالف اسد را بر عهده دارند و همچنین انگلیس و فرانسه ای که حامی لغو تحریم های تسلیحاتی اتحادیه اروپا علیه سوریه به منظور کمک تسلیحاتی به شورشیان جهت براندازی نظام اسد هستند، قرار می گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها