کد خبر: ۱۲۹۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

حوادث استان از این منظر مهم است که گروهک با انجام سناریوهای مختلف و در ادامه با بکارگیری عناصر و ابزارهای جنگ نرم این جنگ را در استان پیاده ساخت. کتاب گروهک عبدالمالک قطعه‌ی پازل جنگ نرم تلاش دارد به تفصیل رخدادهای استان از گدارناهوک تا دستگیری مالک را تجزیه و تحلیل نماید و تحلیل مناسب  منطقی از اتفاقات استان را پیش روی مخاطب قرار دهد

کتاب " گروهک عبدالمالک قطعه ی پازل جنگ نرم" طی چند روز آینده توسط انتشارات سپهر آذین به چاپ خواهد رسید.
 
علیرضا کیخا نویسنده این کتاب در گفتگوی با زاهدان پرس در اینباره گفت: بنده به عنوان کسی که حوادث استان سیستان و بلوچستان را از سال‌های قبل و خصوصا از 84 به بعد رصد کرده به این باور دست یافتم که گروهک مالک هرچند یک جریان به ظاهر سخت و خشن است اما در پازل جنگ نرم دشمن بازی می کند.
 
وی تصریح کرد: جای خالی این تحلیل سال‌ها در سیستان و بلوچستان دیده شده و به همین جهت رفتار مسئولین در جهت مقابله با جریان رفتار مبتنی بر مدل‌های سخت است نه نرم. به همین دلیل تلاش کردم با نوشتن کتابی در این خصوص واقعیتی را که سال‌ها از آن غفلت شده به جامعه منتقل کنم. 
 
کیخا خاطر نشان کرد:  امیدوارم این کتاب در مسیر تحقق آرمان‌های انقلاب و تثبیت انسجام و وحدت جامعه اسلامی و ایرانی ما مفید و موثر واقع شود.
 
نویسنده کتاب " گروهک عبدالمالک قطعه ی پازل جنگ نرم" با اشاره به این نکته که امروزه در دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی دنیا خصوصا کشورهای غربی مسئله جنگ روانی و استفاده از مکانیسم های جنگ نرم به طور ویژه مورد توجه قرار داد افزود:  پالمر در کمیته خطر جاری در نطقی جالب توجه تنها را مقابله با جمهوری اسلامی را بکارگیری مکانیسم های جنگ نرم می داند. در همین رابطه سعی کردم با افزیش مطالعاتم در حوزه انواع تهدیدات به مسئله‌ی جنگ نرم و چیستی و چرایی آن بپردازم .
 
کیخا در ادامه در تشریح موضوعات مورد بحث کتاب اظهار داشت: من در این کتاب با پرداختن به چیستی و چرایی جنگ نرم و اشاره به ابعاد آن سعی کردم مسئله را به لحاظ نظری مورد بحث قرار دهم. در فصل اول کتاب  با بررسی چیستی جنگ نرم به گوشه های از کتاب قدرت نرم جوزف نای اشاره کرده و در ادامه با بررسی مصادیقی از جنگ نرم ابعاد آنرا در 4 بعد تهاجم فرهنگی، جنگ اطلاعاتی ، جنگ روانی و در نهایت براندازی نرم مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و در ادامه به فرآیند جنگ نرم در 4 بعد مدکور می پردازم.
 
وی خاطر نشان کرد: معتقدم جنگ نرم جنگیست گفتمان ساز که در فرآیند خود در گام اول اعتقادات و باورهای جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد. سپس با یارگیری از سطح جامعه و گسترش شبکه های خود در فضای حقیقی و مجازی سعی دارد آموزه های مبتنی بر باورهای مهاجمین جنگ نرم را در جامعه پیاده سازد.
 
این کارشناس جنگ نرم افزود: در ادامه همین فصل به جنگ رسانه ای به عنوان فصل مشترک ابعاد جنگ نرم و اثرات آن در جامعه پرداخته ام. در این قسمت ابزارهای مورد استفاده دشمن در جنگ نرم را در فضای حقیقی ، مجازی، امواج و... تجزیه و تحلیل نموده و در ادامه چند مصداق از بکارگیری این ابزارها را مورد اشاره قرار داده ام.
 
وی افزود: در فصل دوم با پرداختن به شرایط استان بسترهای لازم برای پیاده سازی جنگ نرم در استان را تجزیه و تحلیل کرده و به برخی از مصادیق ناامنی در استان اشاره می کنم. در این فصل اشاره می شود هیچ کدام از این حوادث توان گسترش احساس ناامنی و برهم زدن ثبات سیاسی و اجتماعی جامعه را که از ارکان قدرت نرم نظام می باشد ندارند.
 
این نویسنده حوزه جنگ نرم تصریح کرد: بنده با مطالعه فضاهای استان سیستان و بلوچستان  باوردارم که جریان وهابیت به عنوان یک فرقه انحرافی در گام اول با راه اندازی جنگ معرفتی و فرهنگی سعی دارد با باورها و اعتقادات جامعه حمله ور شود و این دقیقا گام اول از فرآیند جنگ نرم می باشد که در فصل اول اشاره نمودم. این فرقه انحرافی با نفوذ در لایه های جامعه سعی در پیاده سازی آموزه های انحرافی خود داشته و با یارگیری از سطوح مختلف شبکه های خود را در استان گسترش می دهد. در ادامه با گسترش این شبکه‌ها در فضاهای رسانه ای از رسانه برای پیاده سازی جنگ نرم بهره می‌گیرد.
 
وی افزود: جریان مالک به عنوان یکی از وابستگان  به وهابیت نیز در این پازل جنگ نرم نقش ایفا می کند. در فصل 4 و 5 کتاب نیز با تحلیل مهمرین حوادث استان از سال 84 به بعد سعی دارم تحلیلی را پیش روی مخاطب قرار دهم تا مخاطب با نگاهی عمیق فرآیند فعالیت گروهک و اقدامات آنرا مرور نماید. حوادث استان از این منظر مهم است که گروهک با انجام سناریوهای مختلف و در ادامه با بکارگیری عناصر و ابزارهای جنگ نرم این جنگ را در استان پیاده ساخت. کتاب گروهک عبدالمالک قطعه‌ی پازل جنگ نرم تلاش دارد به تفصیل رخدادهای استان از گدارناهوک تا دستگیری مالک را تجزیه و تحلیل نماید و تحلیل مناسب  منطقی از اتفاقات استان را پیش روی مخاطب قرار دهد.
 
نویسنده کتاب " گروهک عبدالمالک قطعه ی پازل جنگ نرم" خاطرنشان کرد: در این کتاب اشاره می شود که در حوادث و رخدادهای استان از 84 بعد جنگ نرم 3 بعد تهاجم فرهنگ و معرفتی ، جنگ اطلاعاتی و جنگ روانی در طول سالهای گذشته با منظور بی ثبات سازی سیاسی و اجتماعی استان ، برهم زدن انسجام دینی و ملی و در نهایت ناکارآمد جلوه دادن گفتمان انقلاب بکار گرفته شده است.
 
کیخا در پایان افزود: جا دارد در همین جا از دوست و برادر عزیزم که جای اورا در شرایط کنونی به شدت خالی می بینم یاد کنم. شهید حامد رجایی_ فرمانده سابق بسیج دانشجویی دانشگاه زاهدان_  کسی بود که اولین پایه های جنگ نرم را به من آموخت و زمینه و علاقه برای مطالعه در این حوزه را در بنده ابجاد نمود. او استاد من بود و قطعا اگر امروز در جمع ما حاضر بود موضوع فوق را با غنایی بسیار بالاتر به چاپ می رساند. به هر شکل کاری که انجام دادم حرکت در مسیری بود که شهید رجایی به دنبال آن بود . 
 
گفتنی است این کتاب که توسط انتشارات سپهر آذین به چاپ خواهد رسید اکنون مراحل نهایی خود را طی می کند و احتمالا تا چند روز آینده روانه بازار شود . 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها