کد خبر: ۱۲۹۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۰۲ خرداد ۱۳۹۰

بولتن نيوز: اظهارات اوباما نشان می دهد ژست آزادیخواهی و دموکراسی برای ایالات متحده پوششی برای تامین منافع اقتصادی، چپاول ثروت کشورهای نفت خیزخلیج فارس با امضای قراردادهای فروش تسلیحات نظامی است.

رئیس جمهوری آمریکا در اظهارات خود به گونه ای وانمود کرد که گویا جنایات چند دهه گذشته سران مستبد کشورهای بحران زده کنونی خاورمیانه وافریقا، با حمایت کشورهایی چون ایران و امثالهم انجام شده و یا القاعده بانی جنایت در افغانستان، عراق و زندان های گوانتانامو بوده اند. کشوری که شریک اول اقتصادی دیکتاتورهای نفتی بود و از محل همین درآمدهای نفتی با تراشیدن تهدیدهای قلابی، بزرگترین معاملات تسلیحاتی را به امضا رساند و پول های فروش نفت را دوباره به جیب صنایع نظامی غرب سرازیر کرد اکنون با چرخش 180 درجه ژست آزادی خواهی و حمایت از حقوق مردم گرفته ومدعی برقراری دموکراسی شده است.

همه می دانند که درچند دهه اخیر خون مردم مصر و تونس را همپالگی های آمریکا در شیشه می کردند و در بحرین، عراق، عربستان سعودی حکام سرسپرده کاخ سفید آزادیخواهان عرب را دسته دسته در سیاه چال ها زندانی می کردند تا مستشاران آمریکایی در امنیت به چپاول منابع مردم منطقه بپردازند.



چه کسی از حکام جائر منطقه حمایت می کرد تا اسرائیل امنیت داشته باشد، جریان نفت برقرار بماند و پول نفت تبدیل به سلاح و مهمات شود و دوباره به جیب چند ملیت ها سرازیر شود؟ در آن سال های بد مستی حکام وابسته اعراب بوق های تبلیغات غرب هرگز از آزادی و دموکراسی سخنی به میان نمی آوردند و صدای فریاد های آزادیخواهانه مردم منطقه به گوش کسی نمی رسید. صدای روزنامه نگاران در بند و زندانیان سیاسی در پس منافع مشترک امریکا و حکومت های استبدادی نا نشنیده می ماند، اما امروزکه نسیم بیداری و آگاهی در سراسر منطقه وزیدن گرفته و از سراسر خاورمیانه و افریقا ندای آزادیخواهی و رهایی به گوش می رسد امریکا که تا دیروز با همان سران مستبد و وابسته اعراب پالوده می خورد اکنون حرکت مردم را مصادره به مطلوب نموده برای حفظ منافع نامشروع خود ، شعاراحیای مردم سالاری وتامین حقوق بشر را سر داده است.



تاکتیک محوری امریکا در این سال ها، ایجاد تهدیدهای قلابی با استفاده از حربه هایی چون القاعده ، طالبان ، صدام حسین و اخیرا تهدید هسته ای ایران است تا شیوخ خلیج را بتوانند هر چه بیشتر بدوشند اما اوباما 5شنبه شب در سخنان خود آغاز فصلی تازه رادر سیاست خارجی این کشور نوید داد که تغییر درحکومت های متحد امریکا در منطقه است. به این ترتیب سران عرب دریافتند که کارکرد آنها در سیاست خارجی امریکا به سر آمده و اکنون چون مهره های سوخته ای هستند که دیر یا زود باید صحنه سیاست را ترک کنند. اوباما در سخنان خود در واقع اعلام کرد که در صحنه سیاست برای حکومت های وابسته به قدرتها، دوستی ها دائمی نیست و تابعی از سیاستها و منافع همان قدرت های بزرگ است که با یک اشاره جای خود را به مهره های بعدی می دهند. سخنرانی اوباما همچنین نشان داد که برای امریکا حقوق بشر ، مردم سالاری و آزادی خواهی ترجمان منافع اقتصادی ایالات متحده است ، هر زمان این منافع تامین شود حتی اگر توسط دیکتاتورها هم باشد همه این مفاهیم را می توان به طاق نسیان سپرد و آزادیخواهان در بند وروزنامه نگاران خاموش را فراموش کرد اما در مواقعی که منافع امریکادر خطر باشد باید پرچم آزادیخواهی را دوباره بر دوش گرفت و سوار بر گرده مردم مستضعف به صحنه آمد تا بار دیگر با شعارهای فریبنده اوضاع را به وضع سابق برگرداند. می توان در یافت که اوباما اغراض اصلی خود را در پوششی از شعارهای پر زرق وبرق پیچیده است تا باردیگر آب رفته را به جوی باز گرداند اما اکنون مردم فریب این فریبکاری شیطان بزر گ را نخواهند خورد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها