کد خبر: ۱۲۹۳۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو حاضر به گفت‌وگو برای رفع اختلاف بر سر مسئله سپر موشکی است، ولی آمریکا و متحدانش حاضر به در نظر گرفتن دیدگاه روسیه در این مورد نبوده و طرح خود را «بدون نقض» می‌دانند.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»،"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با مجله آمریکایی «فارین پالسی» که روز دوشنبه در سایت این مجله منتشر شد، اعلام کرد که مقامات مسکو آمادگی آن را دارند که برای حل و فصل مشکلات مربوط به سپر موشکی با آمریکا و متحدان اروپایی آن در ناتو به گفت‌وگو بپردازد، البته به این شرط که نظرات روسیه در این مسئله در نظر گرفته شود، ولی طرف آمریکایی حاضر به دادن هیچ امتیازی در این مورد نیستند.

لاوروف گفت: ما همچون گذشته بر این عقیده هستیم که اگر روسیه و آمریکا به تشریک مساعی بپردازند، خواهند توانست سامانه دفع ضد موشکی مشترکی بوجود آورند که بطور موثر بتواند از کل منطقه اورآتلانتیک در برابر تهدیدات خارجی دفاع کند. ما آماده کار مشترک و گفت‌وگو در این رابطه هستیم، ولی به این شرط که نظرات ما در این مورد در نظر گرفته شود و امنیت راهبردی روسیه مورد تهدید قرار نگیرد.

وی افزود البته متاسفانه آمریکا و متحدانش در ناتو طرح سامانه دفاع ضد موشکی تهیه شده خویش را «بدون نقض» دانسته و مایل نیستند تا در آن هیچ تغییری بوجود آورند.

وزیر خارجه روسیه همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه یادآور شد که فرانسوی‌ها در کشور مالی با کسانی در حال مبارزه هستند که کشورهای اروپایی در لیبی از آنها حمایت می‌کردند. به عقیده وی، لازم است تا «دید وسیع‌تری» نسبت به حوادث و اوضاع منطقه داشت.

وزیر خارجه روسیه با تاکید اینکه «ما باید بدانیم از چه کسانی حمایت می‌کنیم»، افزود: اکر گروه‌های شورشی مخالف در سوریه به پیروزی برسند، من از این مسئله هراس دارم که کسانی که اکنون دست به مبارزه مسلحانه زده‌اند و تندرویان، به شورای ملی سوریه، ائتلاف ملی مخالفان و نیروهای انقلابی در سوریه دعوت شوند. ضمن اینکه لازم نیست گفته شود که برخی از این افراد در لیست سازمان‌های تروریستی حتی دولت آمریکا قرار دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها